10 d’octubre de 2021

Per a una Església sinodal: comunió, participació i missió

Aquest és el lema del proper Sínode dels bisbes que ha convocat el papa Francesc per a l’octubre del 2023. La gran novetat és que aquest sínode té un camí de preparació que durarà dos anys i que comença ara. El tema de la sinodalitat (fer camí junts) al bisbat de Sant Feliu el vam treballar ja com a objectiu diocesà el curs 2018-2019. La novetat és que es faci un sínode per parlar d’aquest tema, i que inclogui un camí de sinodalitat que impliqui la participació de tota l’Església. Per això durant aquest curs hi haurà una etapa diocesana, en què cada bisbat oferirà unes pistes de reflexió i uns qüestionaris que es treballaran a totes les parròquies, i les conclusions es recolliran com a aportacions per al treball interdiocesà i universal. Avui comença el Sínode a Roma, i la setmana que ve (diumenge 17 a les 18h) hi haurà una missa d’inauguració del Sínode també a la catedral de Sant Feliu. A Vilafranca, quan ens arribin els materials, els treballarem en els grups i convocarem també una assemblea parroquial per compartir la reflexió i fer entre tots un exercici real i concret de sinodalitat. Esperem que aquesta experiència ens ajudi a viure la comunió, la participació i la missió en una Església veritablement sinodal.

95a ROMERIA A MONTSERRAT

“SOU FELIÇ, VERGE MARIA,  VÓS QUE HEU ACOLLIT LA PARAULA QUE ÉS LLUM PER AL MÓN”

El proper cap de setmana (del 15 al 18 d’octubre) tindrà lloc la Romeria de les parròquies de Vilafranca a Montserrat. Una Romeria que encara no serà del tot normal, perquè hi ha actes tradicionals que no se celebraran i altres que se celebraran a l’interior de la basílica, però que almenys podem ja celebrar. Aquest any recordem el bisbe Josep Torras i Bages, tan vinculat a Vilafranca i al Penedès, i també tan montserratí, tot celebrant els 175 anys del seu naixement (1846 a Les Cabanyes) i els 150 anys de la seva ordenació de prevere (1871 a Girona). I també recordem els 100 anys de la fundació del Cos de Portants del Santcrist de Vilafranca, tan vinculat a la nostra Romeria. Els actes principals seran:

Divendres 15 d’octubre. A les 19:30h. a l’altar major de la basílica, Celebració del sagrament del Perdó.

Dissabte 16 d’octubre. A les 9h, Missa dels romeus. A les 17h. a la basílica, Pregària del Viacrucis. A les 18h. a l’interior de la basílica, Rebuda de la romeria. A les 22h, Vetlla de Santa Maria, amb una actuació musical.

Diumenge 17 d’octubre: A les 11h (entrada amb cita prèvia reservada), Missa conventual. Text introductori i ofrena en nom de la Romeria. Salve i Virolai. Salutació del pare abat, a la mateixa basílica.

Dilluns 18 d’octubre. A les 9:30h. a l’interior de la basílica, Pregària del Rosari. A les 13h. a la basílica (entrada amb cita prèvia reservada), Salve i Virolai. Tot seguit, a la basílica, Comiat de la Romeria.

Obres de rehabilitació de la teulada de la basílica. Amb goig comuniquem que avancen a bon ritme aquestes obres, que duraran 6 mesos i que se sufragaran amb el fons Feder que se’ns va concedir a principis d’aquest any. Continua la campanya de recollida de donatius, apadrinament de teules, venda de postals i imants…

Loteria de Nadal. Estan a la venda participacions del número 92.899, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Aplicacions al mòbil. Us recomenem dues aplicacions que us podeu descarregar de forma gratuïta i que us poden ser molt útils:

BCI – Bíblia catalana. Us permet buscar textos i cites de la Bíblia, en la versió catalana interconfessional.

CPL (Centre de Pastoral Litúrgica). Hi podeu trobar la Litúrgia de les Hores del dia per poder resar Laudes, Vespres… I també les lectures de la missa del dia.

Invitació a la Bíblia. Recordem aquesta nova i molt interessant proposta pastoral: un divendres al mes de 18:30 a 19:45h a la sala Mn.Vinyeta. Conduït per la religiosa i biblista Maria Luisa Melero. Durant el curs 2021-2022 es tractaran els relats dels orígens (Gènesi). La primera sessió de presentació i introducció es va fer el divendres 17 de setembre, la propera serà el 15 d’octubre. Obert a tothom interessat de les parròquies del Penedès.

Diumenge 10. Diumenge XXVIII del temps durant l’any. A les 10h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, celebració de la festa de la Mare de Déu del Remei. A la tarda a Sant Feliu de Llobregat, trobada i enviament de les catequistes del bisbat en aquest principi de curs.

Dimarts 12. Mare de Déu del Pilar. Misses com els dies feiners. A les 10:30h, missa a l’església de la Mare de Déu del Pilar del Molí d’en Rovira.

Dimecres 13. A les 19:30h a la basílica, pregària del Rosari (cada dimecres).

Divendres 15. Santa Teresa de Jesús. Comença la Romeria de Vilafranca a Montserrat (vegeu notícia).

Dissabte 16. A les 18:30h a la sala Mn. Vinyeta, curs “Invitació a la Bíblia” (vegeu notícia).

Diumenge 17. Diumenge XXIX del temps durant l’any. A les 18h a la catedral de Sant Llorenç de Sant Feliu, missa d’inici de la fase diocesana del Sínode (vegeu davantal).