28 de novembre de 2021

L’Advent en el nostre camí sinodal

Comencem un any més el camí de l’Advent, i enguany aquesta idea de fer camí cap a Nadal ens suggereix tot el treball que ha començat l’Església universal, i en una primera etapa a cada diòcesi, a cada comunitat parroquial, a cada arxiprestat… en el marc d’aquest Sínode 2021-2023: “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”. El primer diumenge d’Advent demanem: “Concediu, Senyor, als vostres fidels d’acollir amb bones obres la vinguda del vostre Fill”. Som tots els fidels, poble de Déu, els que fem aquest camí junts. Més encara, com direm el segon diumenge, hem de “córrer a l’encontre del vostre Fill… per participar de la seva vida”. O, com demanarem el tercer diumenge: “Tot el vostre poble espera, ple de fe, la festa del naixement del vostre Fill; concediu-li d’arribar amb alegria a les festes de Nadal i de celebrar-les solemnement amb el goig de l’Esperit”. Aquest camí que comencem i que ens portarà a Nadal ha de ser, doncs, aquest any especialment, una experiència de fer camí junts, paral·lel a tot el treball de reflexió que se’ns ofereix des del bisbat per treballar aquest Sínode que ens ha d’ajudar a viure i experimentar més i millor la sinodalitat de l’Església.

El treball sobre el Sínode

Durant les properes setmanes i fins el mes de febrer, els diferents grups parroquials faran la seva reflexió a partir del fulletó que ha editat el bisbat i que està a disposició de tothom. El mes de gener es programaran també dues sessions obertes (una a la sala Mossèn Vinyeta i una a l’església de la Mare de Déu de Montserrat) perquè puguin també participar en aquesta reflexió els fidels que no formen part de cap grup. A nivell parroquial, el treball sobre el Sínode culminarà amb l’ASSEMBLEA PARROQUIAL que tindrà lloc el diumenge 20 de febrer a la tarda. Després, el mes de març, hi haurà una posada en comú a nivell arxiprestal del treball que s’hagi fet a totes les parròquies, i durant el temps de Pasqua també a nivell de vicaria episcopal i de tota la diòcesi. Trasnscrivim les preguntes perquè tothom pugui començar a pensar-hi:

1- ¿Vivim a la nostra parròquia (grup, comunitat…) el fet de “caminar junts”? ¿Quins fets o quines realitats existents ens ajuden a sentir que caminem junts? ¿Quins fets o quines realitats impedeixen o dificulten que puguem caminar junts?

2- A nivell personal, ¿quines passes em suggereix l’Esperit per créixer en comunió amb els qui caminen juntament amb mi? A nivell de parròquia (grups, comunitat…), ¿hi hauria alguna iniciativa o proposta que ens pogués ajudar a créixer en aquest viure que “caminem junts”?

Exposició de pessebres. Aquest any es pot tornar a fer l’exposició de pessebres a la capella dels Dolors, organitzada per l’Associació de pessebristes de Vilafranca. Es podrà visitar a partir del dissabte 4 de desembre. La setmana que ve donarem més informació.

Mercadet solidari. El Grup Tercer Món – Mans Unides organitza, com altres anys, el Mercadet Solidari a benefici de Mans Unides. A la sala Mn Vinyeta es podran trobar llibres, joguines, maquetes, bijuteria  i  diferents objectes i altres estris, procedents de donacions anònimes. Els objectes no tenen preu estipulat; cada persona, en fer un donatiu a Mans Unides, podrà triar allò  que més li agradi. També es podrà adquirir loteria de la parròquia i del Cos de Portants del Sant Crist i calendaris amb les fotos de la basílica. Obert els dies 4, 5, 6, 7 i 8 de desembre, de 11 a 14 i de 18 a 21h. A la sala parroquial Mn. Vinyeta (Plaça Santa Maria, 7).

Missa i conferència sobre el bisbe Josep Torras i Bages. Com a acte de cloenda de les celebracions dels 175 anys del seu naixement i dels 150 anys de la seva ordenació presbiteral: divendres 10 de desembre. A les 20h, missa a la basílica de Santa Maria. A les 20:45h, conferència a la sala mossèn Vinyeta: “Quina és la influència de Torras i Bages en l’art?”, per Ignasi Roviró, catedràtic d’estètica de la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull.

Durant el temps d’Advent els dies feiners resem la Litúrgia de les Hores dintre de la missa: Laudes al matí (8:15h Santíssima Trinitat), Vespres al vespre (20h Santa Maria).

Diumenge 28. Diumenge I d’Advent. Excursió familiar: comença amb la missa de les 10h a la Trinitat, pujada del pessebre, acaba al migdia.

Dilluns 29. Sant Sadurní, bisbe i màrtir.

Dimarts 30. Sant Andreu, apòstol. A les 18:45h, reunió del grup de la pastoral de la salut.

Dimecres 1 de desembre. A les 19:30h a la basílica de Santa Maria, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 2. A les 19:30h, horari de confessions (cada dijous). A continuació de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous). A les 21h, consell pastoral parroquial.

Divendres 3. Sant Francesc Xavier, prevere.

Dissabte 4. Obrim el Mercadet Solidari de Mans Unides (vegeu notícia).

Diumenge 5. Diumenge II d’Advent.