7 de novembre de 2021

Aquest mes de novembre

Aquest mes de novembre tenim un calendari atapeït de  jornades i celebracions:

– avui, 7 de novembre (diumenge 32 del temps de durant l’any) celebrem la Jornada de Germanor, un dia per conscienciar-nos que tots hem de ser corresponsables del sosteniment de la nostra Església diocesana.

– diumenge vinent, 14 de novembre (diumenge 33 del temps de durant l’any) s’escau la Jornada Mundial dels Pobres, una diada proposada pel papa Francesc per prendre consciència del nostre compromís amb els més necessitats.

– el diumenge 21 de novembre celebrarem la Solemnitat de Crist Rei, amb la qual acaba l’any litúrgic.

– i el diumenge 28 començarem un nou any litúrgic, amb l’inici del temps d’Advent.

Tot plegat juntament amb la Cadena de pregària per les vocacions, que convoquen les 10 diòcesis de Catalunya, aquest any amb el lema “El somni de la vocació”. Serà un motiu especial de pregària durant aquest mes de novembre, especialment els dies que té assignat el nostre bisbat de Sant Feliu de Llobregat: 9, 19 i 29 de novembre. Que tot plegat doni un bon fruit en la nostra vida cristiana.

FI DE LA CAMPANYA DE L’AMPOLLA

En el marc de la crisi sanitària provocada per la Covid-19, la Comissió encarregada de  preparar la Campanya de l’Ampolla 2021, amb el consens dels responsables de les entitats que formen part de la pastoral de joves i d’educació en el lleure de les Parròquies de Vilafranca, van decidir cancel·lar l’edició del 2021, que tenia previst realitzar, com era tradició, després de les festes de Nadal. Les característiques de la Campanya de l’Ampolla, que arriba a aplegar al voltant de 200 voluntaris, no permetien garantir les condicions sanitàries i de seguretat per a tots els participants i també per a la ciutadania en general, pel fet de tractar-se d’una recollida casa per casa, tant pel que fa a Vilafranca del Penedès com a la resta de pobles que hi col·laboren cada any. En aquest context, on és necessària la col·laboració de tots i totes, vam exercir també la nostra responsabilitat posant per davant la prudència i la salut.

Addicionalment, durant aquest temps en què la pandèmia ens ha donat d’aturada, l’organització de la Campanya de l’Ampolla ha reflexionat sobre la seva continuïtat. Hem vist que, durant els gairebé 40 anys de vigència d’aquesta acció solidària, els col·lectius i grups de joves de les Parròquies de Vilafranca han anat evolucionat de diferents maneres i que l’organització de la Campanya de l’Ampolla havia esdevingut de caire més tradicional que vocacional pel que fa en el moment actual. Cal destacar que, arran de l’inici de la problemàtica de les etiquetes autoadhesives, la campanya havia perdut significativament el pes de recollida de les ampolles i els resultats que se n’acabaven obtenint.

Pels motius exposats anteriorment, els representats de les entitats que formen part de la pastoral de joves i d’educació en el lleure de les Parròquies de Vilafranca han decidit no seguir realitzant la Campanya de l’Ampolla i donar per finalitzada aquesta tradicional activitat solidària.

Des d’aquest comunicat, volem agrair la col·laboració de totes les empreses, entitats, grups i particulars que cada any, d’una manera o altra, han fet possible totes les edicions de la Campanya de l’Ampolla. Molt especialment, volem donar les gràcies a les empreses Maria Nutó, S.A. que adquiria les ampolles, a FECA que ens cedia els seus equipaments per ser el punt logístic de recull i agrupament de les ampolles, i a Voisin-Mateu per dissenyar-nos i imprimir la documentació publicitària.

Valorem molt aquesta iniciativa solidària que ha fet tant de bé durant molts anys, i expressem la nostra voluntat de continuar compromesos amb tantes accions que es fan i que es puguin fer des de les parròquies i des de les entitats de la vila i la comarca, especialment per part dels joves.

Grup estudi d’evangeli. Reprenem aquest grup obert a tothom, el segon dimarts de mes de 18:30 a 19:30h. Reflexionarem amb Mn. Miquel Raventós l’evangeli del diumenge vinent. Primera sessió: 9 de novembre.

Resultat Domund. Fruit de la col·lecta realitzada els dies 23 i 24 d’octubre, s’han lliurat a la Delegació Diocesana de Missions 1.592,81€. Un agraïment especial de part del Grup Tercer Món – Mans Unides.

Consell pastoral arxiprestal. Aquesta setmana tindrem la primera reunió d’aquest òrgan que aplega els representants de les parròquies (o grups de parròquies) de l’arxiprestat de Vilafranca. En aquesta primera reunió presentarem el treball que se’ns proposa des del bisbat per reflexionar a les parròquies sobre el Sínode Per una Església sinodal: comunió, participació i missió.

Diumenge 7. Diumenge XXXII del temps durant l’any. Jornada de Germanor (col·lecta a totes les misses).

Dimarts 9. La dedicació de la basílica del Laterà. Dintre de la Cadena de pregària per les vocacions, dia especialment dedicat al bisbat de Sant Feliu. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli (vegeu notícia). A les 20:45h. reunió de pares/mares dels infants de 2n catequesi.

Dimecres 10. Sant Lleó el Gran, papa. A les 10h, reunió de la Comissió permanent de Càritas interparroquial de Vilafranca. A les 20:30h, consell pastoral arxiprestal.

Dijous 11. Sant Martí de Tours, bisbe. A les 21h, reunió de pares/mares del grup de 2n de confirmació.

Divendres 12. Sant Josafat, bisbe i màrtir. A les 18:30h a la sala Mn. Vinyeta, curs “Invitació a la Bíblia”.

Diumenge 14. Diumenge XXXIII del temps durant l’any. Jornada mundial dels pobres. A les 12h participarà a la missa l’Associació Vilafranca sardanista amb motiu de la Diada del soci. Amb la intervenció de la cobla Reus jove.