14 de novembre de 2021

Represa litúrgica

Aquest curs estem reprenent totes les activitats que eren habituals en la nostra vida abans de la pandèmia, tant personals com pastorals. També en les celebracions de la comunitat tornem a la normalitat, i cal recuperar aquells elements que tenen un valor litúrgic important, i que durant molts mesos han quedat suprimits o posats en segon terme. En primer lloc, evidentment, la presencialitat: cal recuperar la força de l’assemblea, no només perquè el precepte ja no està dispensat, sinó perquè celebrar l’Eucaristia dominical és essencial per a la vida cristiana. I també altres elements, com per exemple el sentit comunitari (que havia quedat reduït per les necessàries distàncies); la col·lecta en el moment de l’ofertori (els dons que juntament amb el pa i el vi els fidels presenten per ajudar les necessitats dels pobres o de l’Església); el gest de pau (amb el qual els fidels expressen la comunió eclesial i la mútua caritat abans de combregar); el diàleg El Cos de Crist, Amén entre el ministre que distribueix la comunió i el fidel en el moment de combregar… Són detalls que podria semblar que no tenen tanta importància, però que en circumstàncies normals en subratllàvem el significat i el valor litúrgic, i que per l’excepcionalitat del temps que ens ha tocat viure han quedat afeblits. Ara, tanmateix, en aquest moment de represa, val la pena recuparar-los i sobretot recuperar-ne el sentit i el valor litúrgic.

Loteria de Nadal. Estan a la venda participacions del número 92.899, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments. Properament es posarà a la venda també un calendari de l’any 2022 amb fotografies de la basílica.

Cadena de pregària per les vocacions. Amb el mes de novembre arriba la “Cadena de pregària per les vocacions” que promouen, des de fa una colla d’anys, les Delegacions de Vocacions dels bisbats amb seu a Catalunya. És una oportunitat molt bona per prendre consciència, una vegada més, de la importància i la meravella de cada vocació (tant la pròpia com la dels altres; tant la baptismal, comuna a tots els cristians, com l’específica de cadascú: matrimonial, sacerdotal, a la vida consagrada, a la missió laïcal…). I, a més, és una ocasió per activar-nos tots per pregar junts (“en cadena”), amb intensitat i amb confiança, perquè Déu no deixi de tocar els cors de molts per respondre a la seva crida. Cada bisbat té assignat tres dies del mes, així al nostre bisbat de Sant Feliu li corresponen els dies 9, 19 i 29.

Laudes el dissabte. Els dissabtes a les 9:30h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria. Obert a tothom.

Vols ser cristià? Cada vegada són més els joves i adults que no van ser educats en la fe cristiana i s’interessen, busquen, pregunten… Alguns no van ser batejats, altres van rebre el Baptisme (i potser la Primera comunió) però es van desvincular de la vivència de la fe. Per això l’Església ofereix la possibilitat de conèixer, formar-se i, si s’escau, rebre els sagraments de la Iniciació cristiana. Informeu-vos sense cap compromís a la parròquia.

Trobada de formació de catequistes de Catalunya a Montserrat. Tindrà lloc els propers dies 19, 20 i 21 de novembre. Hi participaran 7 catequistes de Vilafranca. Desitgem que en treguin un bon fruit.

Concert d’orgue. Dintre del cicle de concerts d’orgue a la basílica de Santa Maria: diumenge 21 de novembre a les 18:30h, amb Jordi Molina (tenora) i Izumi Kando (orgue). Entrada lliure, taquilla inversa. Organitza: Amics dels orgues de Vilafranca.

EXCURSIONS FAMILIARS

Reprenem aquesta proposta pastoral adreçada a famílies amb infants de diverses edats. Primera sortida: diumenge 28 de novembre. Celebrarem junts la missa a la parròquia de la Trinitat a les 10h. Tot seguit farem la caminada per la zona de l’ermita de Sant Pau. Com que és primer diumenge d’Advent, farem la pujada del pessebre. Porteu calçat còmode, aigua i alguna cosa per fer un aperitiu abans d’acabar. Tornarem al migdia per dinar cadascú a casa seva. Interessats podeu avisar a la parròquia, als organitzadors o venint directament aquell dia. Us esperem!

Diumenge 14. Diumenge XXXIII del temps durant l’any. Jornada mundial dels pobres. A les 12h participarà a la missa l’Associació Vilafranca sardanista amb motiu de la Diada del soci. Amb la intervenció de la cobla Reus jove.

Dimarts 16. A les 18h, reunió de la comissió Santa Maria 2020. A les 20:45h a la sala Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants de 1r curs de catequesi.

Dimecres 17. Santa Isabel d’Hongria. A les 19:30h a la basílica de Santa Maria, pregària del rosari (cada dimecres)

Dijous 18. A les 19:30h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria, horari de confessions (cada dijous).

Divendres 19, dissabte 20 i diumenge 21. Jornades de catequistes de Catalunya a Montserrat, amb el lema “Sota la vostra protecció ens refugiem” (vegeu notícia).

Diumenge 21. Jesucrist Rei de tot el món. A les 18:30h a la basílica de Santa Maria, concert d’orgue (vegeu notícia).