21 de novembre de 2021

Pregària del Sínode

A partir d’avui us oferirem materials per anar reflexionant sobre els continguts del Sínode, que seran objecte de treball a tota la diòcesi i també a les nostres parròquies. Avui presentem la pregària oficial:

Som aquí, Esperit Sant, reunits en el vostre nom.

Vós que sou el nostre veritable conseller:

veniu a nosaltres, doneu-nos suport, entreu als nostres cors.

Ensenyeu-nos el camí, mostreu-nos com assolir la meta.

Impediu que perdem el rumb

com a persones dèbils i pecadores.

No permeteu que la ignorància ens porti per falsos camins.

Concediu-nos el do del discerniment,

perquè no deixem que les nostres accions

es guiïn per prejudics i falses consideracions.

Conduïu-nos a la unitat en Vós,

perquè no ens desviem del camí de la veritat i la justícia,

sinó que en el nostre pelegrinatge terrenal

ens esforcem per assolir la vida eterna.

Us ho demanem a Vós, que obreu en tot temps i lloc,

en comunió amb el Pare i el Fill pels segles dels segles.

Amén.

Calendari 2022. La Comissió Santa Maria 2020 posa a la venda un calendari de l’any 2022 amb fotos de la basílica ofertes per diversos fotògrafs de forma desinteressada. Es venen al preu de 8€ com a col·laboració a les obres de restauració de la teulada. Es poden trobar a les sagristies de les diferents esglésies i al despatx parroquial.

EXCURSIONS FAMILIARS

Reprenem aquesta proposta pastoral adreçada a famílies amb infants de diverses edats. Primera sortida: diumenge 28 de novembre. Celebrarem junts la missa a la parròquia de la Trinitat a les 10h. Tot seguit farem la caminada per la zona de l’ermita de Sant Pau. Porteu calçat còmode, aigua i alguna cosa per fer un aperitiu abans d’acabar. Tornarem al migdia per dinar cadascú a casa seva. Interessats podeu avisar a la parròquia, als organitzadors o venint directament aquell dia. Us esperem!

Confirmació d’adults. Les parròquies de Vilafranca ofereixen la possibilitat de rebre el sagrament de la Confirmació a aquells adults que encara no l’han rebut. Les sessions preparatòries tindran lloc durant els mesos de gener a abril de 2022, i la celebració de la Confirmació serà durant el temps de Pasqua. Informació i inscripcions fins a les festes de Nadal al despatx parroquial. També es poden apuntar persones adultes que no hagin rebut el Baptisme o la Primera Comunió. Obert a tot l’Arxiprestat.

Eutanàsia i testament vital. Amb motiu de la recent llei de despenalització de l’eutanàsia, darrerament s’han realitzat conferències i campanyes per donar a conèixer la visió cristiana del tema, sensibilitzant els fidels sobre el valor de la vida i la necessitat de protegir-la. Però això es vol difondre també el Document de Voluntats Anticipades (Testament Vital) promogut des de l’Església. En podeu trobar exemplars a la sagristia de la basílica de Santa Maria i al despatx parroquial.

Resultat Germanor. En la col·lecta realitzada els dies 6 i 7 de novembre es van recollir 1.446,66€, que han estat enviats al Fons Comú Diocesà del bisbat de Sant Feliu. Gràcies a tots per la corresponsabilitat en l’economia de l’Església.

Celíacs. Recordem que a la basílica de Santa Maria disposem d’hòsties aptes per a celíacs. Aquells que participeu de l’Eucaristia i tingueu aquesta intolerància, podeu combregar demanant-ho a la sagristia abans de començar la missa. Si algú participa a l’Eucaristia en una altra església, podeu comentar-ho al mossèn per trobar la forma de poder combregar també.

Diumenge 21. Jesucrist Rei de tot el món. A les 18:30h a la basílica de Santa Maria, concert d’orgue: Jordi Molina (tenora) i Izumi Kando (orgue). Entrada lliure, taquilla inversa. Organitza: Amics dels orgues de Vilafranca.

Dilluns 22. A les 21h, reunió de l’equip organitzador de les sessions de formació i diàleg de l’arxiprestat de Vilafranca.

Dimecres 24. Sant Andreu Dung-Lac, prevere i companys màrtirs al Vietnam. A les 19:30h a la basílica de Santa Maria, pregària del rosari (cada dimecres). A les 21h, reunió de la comissió econòmica.

Dijous 25. A les 19:30h a la capella del Santíssim de la basílica, horari de confessions (cada dijous). A les 21h, reunió de l’equip de la pastoral de joves.

Divendres 26. A les 22h al Monestir de la Mare de Déu del Carme, pregària jove d’Advent.

Diumenge 28. Diumenge I d’Advent. Excursió familiar (vegeu notícia).