2 de gener de 2022

Mn. Josep Maideu i Auguet

Aquest any 2021 que hem deixat enrere es van complir els 50 anys de la mort de Mn. Maideu, nascut a Ripoll (1893) i mort a Vilafranca (8 de gener de 1971), que va desenvolupar el seu ministeri com a prevere i com a músic a la basílica de Santa Maria des del 1919 fins a la seva mort. Organista, mestre de capella, fundador de l’escolania, arxiver parroquial… I alhora també compositor, investigador de la música tradicional i popular (per exemple, de les músiques de la Festa Major de Vilafranca), pedagog, crític musical en diaris i revistes, creador de l’arxiu musical del Vinseum… Cal destacar moltes peces per al cant del poble en la litúrgia, entre les quals més de 300 goigs. Experts en la matèria constaten que “amb la seva defunció es va tancar una època de la vida musical vilafranquina”. Amb un any de retard per motiu de la pandèmia encetem una sèrie d’actes commemoratius que començaran el proper divendres 7 de gener, festa de Sant Raimon de Penyafort: durant la missa de les 20h es recordarà la seva persona i s’interpretaran algunes composicions seves com un Parenostre i uns goigs de Sant Raimon musicats per ell. Més endavant es donaran a conèixer altres actes que s’estan preparant.

Pessebres. Continua oberta encara durant aquesta setmana l’exposició de pessebres a la capella dels Dolors, organitzada per l’Associació de pessebristes de Vilafranca. Fins el 9 de gener. Horaris: dies feiners, tarda de 18 a 20h; dissabtes i festius, matí de 12 a 14h i tarda de 18 a 20h. També han instal·lat un pessebre a la capella del Baptisteri de la basílica de Santa Maria, que hi serà fins el dia de la Candelera. I el pessebre permanent de l’església de Sant Francesc, l’autor del primer pessebre. També a la parròquia de la Santíssima Trinitat hi ha un pessebre realitzat per Miquel Sanahuja. Gràcies a tots.

Capelles de la Sagrada Família i noces d’or matrimonials. Aquest any, en coincidir la festa de la Sagrada Família amb Sant Esteve, traslladem a avui, 2 de gener, l’exposició a la basílica de les capelletes i la celebració dels matrimonis que celebren 25 o 50 anys de casats, a la missa de 12h. Per molts anys!

Calendaris amb les fotos de la basílica. Encara en queden alguns, al preu de 8€, per ajudar a les obres de la teulada.

Església de Sant Francesc. Durant les festes de Nadal (del 23 de desembre al 9 de gener) no se celebra la missa dels divendres a les 10:30h. La reprendrem el 14 de gener.

Paraula i Vida 2022. Tenim a disposició aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 3 €, en català o en castellà.

El concert d’any nou que s’havia de celebrar a la basílica de Santa Maria el proper diumenge 9 de gener, dintre del festival Musicveu organitzat per la Fundació Pinnae, s’ha ajornat fins el 6 de febrer. Properament donarem més informació.

Agraïment Mercadet Solidari. El Grup Tercer Món- Mans Unides de les parròquies de Vilafranca vol agrair la col·laboració de totes les persones que van donar objectes, visitar les parades, aportar un donatiu i encoratjar-nos durant els dies que va estar obert. L’import recollit és de  1.478€. Aquests diners aniran destinats als projectes Covid que  Mans Unides porta a terme aquest any.

Resultat col·lecta Càritas. En la col·lecta realitzada els dies 18 i 19 de desembre es van recollir 2.059,50€, que han estat enviats a Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. Gràcies a tots per la vostra generositat.

Mural realitzat pels infants de la catequesi a la missa d’infants durant l’Advent i completat a la missa familiar de Nadal

Diumenge 2. Diumenge II després de Nadal. A la basílica de Santa Maria, exposarem les capelles de la Sagrada Família, i a la missa de 12h celebrarem els 25 i 50 anys matrimonials (vegeu notícia).

Dimecres 5. La missa de les 20h a Santa Maria és de vigília de l’Epifania.

Dijous 6. Epifania del Senyor. Misses com els diumenges. La missa vespertina de les 20h se celebra a la capella de la Mare de Déu de Fàtima.

Divendres 7. Sant Raimon de Penyafort, copatró de Vilafranca. Missa solemne a les 20h, amb la commemoració dels 50 anys de la mort de Mn. Josep Maideu (vegeu davantal). Al final de la missa es cantaran uns goigs musicats per ell, i se’n repartirà una edició.

Diumenge 9. Baptisme del Senyor. Acaba el temps de Nadal.