9 de gener de 2022

El Baptisme del Senyor i el nostre baptisme

La festa del Baptisme del Senyor és una festa de transició: per una banda tanca el cicle de Nadal, però alhora inaugura ja la setmana primera del temps de durant l’any. El Baptisme de Jesús evoca el nostre baptisme, hi ha una analogia entre ells, i per això en tota la litúrgia d’avui hi ha ressonàncies del nostre baptisme. Sobretot en l’oració col·lecta: Déu omnipotent i etern, vós declaràreu solemnement que Crist era el vostre fill estimat quan, en ser batejat en el Jordà, davallà damunt d’ell l’Esperit Sant (referència al baptisme del Senyor); concediu als vostres fills d’adopció, que han renascut de l’aigua i de l’Esperit Sant (referència al nostre baptisme), de ser sempre dignes de la vostra benvolença. D’alguna manera, doncs, el Baptisme de Jesús és una prefiguració del nostre baptisme: nosaltres som fills en el Fill, “fills adoptius”, perquè ens hem incorporat a ell, “hem renascut” per l’aigua i l’Esperit Sant que hem rebut en el baptisme; i a partir del baptisme, com Jesús, som també enviats a la missió. Per això avui és un dia molt adient per rememorar el nostre baptisme, per donar-ne gràcies a Déu i per renovar el nostre compromís baptismal.

Calendaris amb les fotos de la basílica. Encara en queden alguns, al preu de 8€, per ajudar a les obres de la teulada.

Paraula i Vida 2022. Tenim a disposició aquest llibret amb l’evangeli de cada dia per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 3 €, en català o en castellà.

Capelles de la Sagrada Família. El passat diumenge 2 de gener vam exposar a l’altar major de la basílica les 8 capelles de la Sagrada Família que volten per les cases de la vila. Farem una reunió amb els responsables dels “cors” el dijous 20 de gener a les 18h a la rectoria. Si hi ha famílies interessades en rebre-la a casa seva, que ens ho facin saber.

Missatge dels joves de la parròquia amb motiu de la trobada de Taizé. Com en altres ocasions passades, un grup de 7 joves de les parròquies de Vilafranca vam decidir participar a la Trobada Europea de Joves que organitza la comunitat de monjos de Taizé en una ciutat europea; enguany havíem d’anar a Torí (Itàlia). Per tal de recaptar fons pel viatge, vam engegar durant l’Advent una paradeta els dissabtes i diumenges on la comunitat podia col·laborar a través de la compra de creus, clauers, polseres, caixes de polvorons i participacions per la rifa d’un pernil. El sorteig el vam fer a porta tancada per evitar aglomeracions i el número que va sortir premiat és el 48. En el cas que ningú no reclamés el pernil, el donaríem a Càritas Parroquial.

Malauradament, la variant òmicron ha fet posposar la trobada europea fins l’estiu vinent. Malgrat tot, els diners recollits quedaran en dipòsit a la parròquia per a la propera ocasió. Des del grup de joves volem agrair a totes aquelles persones que heu col·laborat amb nosaltres, i ens heu donat suport setmana rere setmana. Moltes gràcies a tothom!!

Continuem reflexionant sobre el Sínode

A Vilafranca hi ha 13 grups que estan treballant les preguntes que el papa Francesc ens ha proposat. També s’ofereixen unes reunions obertes per a tothom que no formi part de cap grup i que hi vulgui participar:

– a l’església de la Mare de Déu de Montserrat: dissabte 15 de gener a les 17h.

– a la sala parroquial mossèn Vinyeta: dissabte 22 de gener a les 18:30h.

A la reunió del consell pastoral del mes de febrer es posaran en comú les respostes de tots els grups, que es compartiran a l’ASSEMBLEA PARROQUIAL que tindrà lloc el diumenge 20 de febrer a les 18h.

Després, el mes de març, hi haurà una posada en comú a nivell arxiprestal del treball que s’hagi fet a totes les parròquies, i durant el temps de Pasqua també a nivell de vicaria episcopal i de tota la diòcesi.

Trasnscrivim les preguntes perquè tothom hi pugui pensar:

1- ¿Vivim a la nostra parròquia (grup, comunitat…) el fet de “caminar junts”? ¿Quins fets o quines realitats existents ens ajuden a sentir que caminem junts? ¿Quins fets o quines realitats impedeixen o dificulten que puguem caminar junts?

2- A nivell personal, ¿quines passes em suggereix l’Esperit per créixer en comunió amb els qui caminen juntament amb mi? A nivell de parròquia (grups, comunitat…), ¿hi hauria alguna iniciativa o proposta que ens pogués ajudar a créixer en aquest viure que “caminem junts”?

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 9. Baptisme del Senyor. Acaba el temps de Nadal.

Dilluns 10. Es reprèn la catequesi parroquial.

Dimarts 11. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli. Es reprèn la missa de les 20h dels dimarts a l’Espirall.

Dimecres 12. A les 19:30h a la basílica de Santa Maria, pregària del rosari (cada dimecres).

Divendres 14. Es reprèn la missa dels divendres a les 10:30h a l’església de Sant Francesc. A les 18:30h a la sala Mn. Vinyeta, curs “Invitació a la Bíblia”. A les 21h a la cripta de Santa Maria, pregària jove estil Taizé.

Dissabte 15. A les 17h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, reunió oberta per reflexionar sobre les preguntes del Sínode (vegeu notícia).

Diumenge 16. Diumenge II del temps durant l’any. Es reprèn la missa dels diumenges a les 9h a la capella de la Sagrada Família (col·legi Sant Ramon).