Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians

Com cada any, del 18 al 25 de gener se celebra la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians. El lema d’aquest any és “Hem vist la seva estrella a Orient, i hem vingut a adorar-lo” (Mt 2,2,), que ens resulta molt familiar perquè fa pocs dies hem celebrat l’Epifania del Senyor. Totes les confessions cristianes vivim amb molta cura les festes de Nadal, però amb el signe de la divisió. I aquesta indiferència en aquest temps tan entranyable ens pot coure la ferida amb més intensitat. Ens recorda aquella trobada familiar on falten persones que no venen, marcades per conflictes i desavinences. El lema d’aquest any subratlla que “els cristians són cridats a ser signe per al món, que Déu ha creat, fent aquella unitat que Ell desitja”. Com els mags, vinguts de terres llunyanes, amb la diversitat de cultures, “manifesten la unitat de tots els pobles volguda per Déu”. Dins el camí sinodal, en el qual estem vivint com un do de l’Esperit, el diàleg ecumènic està cridat a conviure en aquest “viatge” que està recorrent la nostra Església. ¿No estem cridats també, les diferents confessions cristianes, a caminar junts, a donar testimoni junts, a treballar conjuntament?

Mn. Xavier Artigas, diaca, delegat diocesà d’ecumenisme

Pregària ecumènica. Amb motiu de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians. Diumenge 23 de gener a les 18h a l’església de Sant Francesc, organitzada pel Grup estable de diàleg i Consell ecumènic, que es reuneix habitualment a Vilafranca. Oberta a tothom.

Capelles de la Sagrada Família. El passat diumenge 2 de gener vam exposar a l’altar major de la basílica les 8 capelles de la Sagrada Família que volten per les cases de la vila. Farem una reunió amb els responsables dels “cors” el dijous 20 de gener a les 18h a la rectoria. Si hi ha famílies interessades en rebre-la a casa seva que ens ho facin saber.

Sessió oberta per treballar les preguntes del Sínode. Dissabte 22 de gener a les 18:30h a la Sala Mn. Vinyeta. Obert a tots els fidels que no les han reflexionat en algun grup parroquial. En el full de la setmana passada vam publicar les preguntes. Animem a tothom a participar-hi!

Sant Antoni abat. Celebrarem la missa el dilluns 17 de gener a les 20h a la basílica de Santa Maria (aquest dia no hi ha missa funeral), amb la participació de l’Associació Amics dels cavalls Sant Antoni Penedès. La benedicció dels animals i els Tres Tombs seran el diumenge 23 a les 13h al davant de l’església de Sant Francesc.

Descarregar (PDF, 385KB)

Diumenge 16. Diumenge II del temps durant l’any.

Dilluns 17. Sant Antoni, abat. Missa a les 20h amb la participació dels Amics dels cavalls Sant Antoni Penedès.

Dimarts 18. Comença la Setmana de Pregària per la Unitat. A les 17h, reunió de la junta Penyafort. A les 18:45h, reunió de la pastoral de la salut. A les 21h, reunió de la pastoral de joves.

Dimecres 19. A les 18h, reunió comissió Sta. Maria 2020.

Dijous 20. Sant Sebastià, màrtir. A les 18h, reunió dels responsables de les capelles de la Sagrada Família.

Divendres 21. Sants Fructuós, Auguri i Eulogi, màrtirs.

Dissabte 22. Sant Vicenç, diaca i màrtir. A les 18:30 a la sala Mn. Vinyeta, reunió oberta per reflexionar sobre les preguntes del Sínode (vegeu notícia).

Diumenge 23. Diumenge III del temps durant l’any. Diumenge de la Paraula. A les 13h, benedicció dels animals (vegeu notícia). A les 18h a l’església de Sant Francesc, pregària ecumènica (vegeu notícia).