23 de gener de 2022

Diumenge de la Paraula i Setmana de la Bíblia

Avui, 3r diumenge del temps de durant l’any, se celebra el Diumenge de la Paraula, un dia dedicat, a proposta del papa Francesc, a subratllar la importància de la Paraula de Déu en la vida cristiana dels fidels i de les comunitats. I la setmana següent se celebra la Setmana de la Bíblia (del 23 al 29 de gener), dedicada també a promoure la pregària, la reflexió i l’estudi de la Sagrada Escriptura. Marcats per la situació persistent de covid, que tant de sofriment i trasbals ha causat i causa encara, el lema d’aquest any és “La Paraula, font de consol i esperança”, inspirat en el text de Rm 15,4.

Amb motiu d’aquesta Setmana de la Bíblia, convoquem una CELEBRACIÓ DE LA PARAULA el dimarts 25 de gener de 18:30h a 19:30h, a la basílica de Santa Maria. Inclourà la presentació i la lectura comunitària del llibre sencer del Càntic dels Càntics. Amb la participació de la professora María Luisa Melero. Oberta a tothom.

Recordem que a Vilafranca tenim un grup que fa un estudi d’evangeli del text que es llegirà a la missa del diumenge següent (un dimarts al mes), i enguany hem iniciat el curs “Iniciació a la Bíblia” (un divendres a la tarda al mes). Oberts a tothom, en aquest full informatiu trobareu les dates.

Pregària ecumènica. Amb motiu de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians. Diumenge 23 de gener a les 18h a l’església de Sant Francesc, organitzada pel Grup estable de diàleg i Consell ecumènic, que es reuneix habitualment a Vilafranca. Oberta a tothom.

Els Tres Tombs i benedicció dels animals. Diumenge 23 a les 13h al davant de l’església de Sant Francesc.

Concert a la basílica Santa Maria. Dintre del Festival Musicveu, organitzat per la Fundació Pinnae, aquest any a benefici de les associacions Tiám i Lambrusca dedicades a l’alzheimer. Diumenge 6 de febrer a les 19h. A càrrec de la formació Orthemis (Nova Orquestra de Cambra de l’Empordà), que oferirà un concert d’Any Nou sota el programa titulat “Una serenata vienesa”. Entrades al preu de 20€ per internet o a la seu de Pinnae (Rambla Nostra Senyora, 6). www.4tickets.es/topticket/public/

Aplec de Sant Pau. Després del parèntesi de l’any passat, coincidint amb la festa de la Conversió de Sant Pau, se celebra el tradicional Aplec a l’ermita de Sant Pau. Enguany amb la novetat de la nova comissió parroquial organitzadora (Amics de l’ermita de Sant Pau), alhora que agraïm el servei prestat durant tants anys pels administradors fins ara Joan Anton Sadurní, Montserrat Llongueres, Salvador Navarro i Rosa Maria Martorell. L’aplec se celebrarà el diumenge 30 de gener amb aquest programa: 10h, caminada popular; 10:45h, repic de campanes; 11h, celebració de l’Eucaristia, cant dels goigs i acte de reconeixement als antics administradors; 12h, audició de cant amb la Coral Kandenit; 12:30h, actuació de l’Esbart Rocasagna de Gelida.

Diumenge 23. Diumenge III del temps durant l’any. Diumenge de la Paraula. A les 13h, benedicció dels animals. A les 18h a l’església de Sant Francesc, pregària ecumènica (vegeu notícia).

Dilluns 24. Sant Francesc de Sales, bisbe i doctor de l’Església. A les 21h, primera sessió de formació i diàleg: “Arcadi Oliveres, el llegat d’un cristià compromès”, per Josep Maria Fisa (vegeu notícia).

Dimarts 25. La Conversió de sant Pau. A les 18:30h, celebració de la Paraula amb motiu de la Setmana de la Bíblia (vegeu davantal).

Dimecres 26. Sant Timoteu i sant Titus, bisbes. A les 21h, reunió de la comissió econòmica.

Divendres 28. Sant Tomàs d’Aquino, prevere.

Dissabte 29. Excursió del GEP a l’ermita de Sant Pau.

Diumenge 30. Diumenge IV del temps durant l’any. Aplec de sant Pau (vegeu notícia).