30 de gener de 2022

Tradicional Aplec de la muntanya de Sant Pau

Com cada any, després del parèntesi de l’any passat, el diumenge següent a la festa de la Conversió de Sant Pau (25 de gener), se celebra el tradicional Aplec a l’ermita de Sant Pau, amb més de 600 anys d’història; aquest any, doncs, serà el diumenge 30 de gener. Enguany amb la novetat de la nova comissió parroquial organitzadora (Amics de l’ermita de Sant Pau), que amb molta il·lusió recullen el testimoni del servei prestat durant tants anys pels administradors fins ara Joan Anton Sadurní, Montserrat Llongueras, Salvador Navarro i Rosa Maria Martorell. Agraïm als nous responsables la seva disponibilitat per fer-se càrrec de la cura d’aquesta ermita i d’organitzar aquest aplec, en coordinació amb l’Ajuntament, propietari de l’espai. El programa és el següent:

10h, caminada popular, sortida davant del monument dels castellers de la Plaça Jaume I

10:45h, repic de campanes a l’ermita de Sant Pau

11h, celebració de l’Eucaristia, cant dels goigs i acte de reconeixement als antics administradors

12h, audició de cant amb la Coral Kandenit

12:30h, actuació de l’Esbart Rocasagna de Gelida.

Concert a la basílica Santa Maria.

ASSEMBLEA PARROQUIAL

Diumenge 20 de febrer, de 17:30h a 19:30h

Església de la Mare de Déu de Montserrat

Oberta a tots els fidels de les parròquies de Vilafranca

1.- Benvinguda i presentació.

2.- Lectura del resum de les aportacions dels grups a les dues preguntes preparatòries del Sínode “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”.

2.- Comentaris, diàleg obert.

3.- ¿Com ens hem sentit fent aquest treball? ¿Com valorem aquesta experiència sinodal a nivell parroquial? Informació sobre la continuació del procés sinodal a nivell arxiprestal, de vicaria episcopal, de bisbat…

4.- Acabarem amb la pregària de Vespres.

El nou vitrall de la basílica de Santa Maria

El passat 18 de desembre es va instal·lar en el seu rosetó el vitrall corresponent a la capella de Sant Raimon de Penyafort. Era un dels dos últims vitralls pendents de la basílica. El disseny és obra de Fèlix Plantalech, que ha volgut expressar l’alegria de viure inspirant-se en la pintura La danse d’Henri Matisse i amb motius penedesencs. Sota un fons amb diferents tonalitats de colors blau, verd, marró i groc, que representen el mar, la vinya i el bosc, la terra i el sol, apareixen quatre ceps que formen una dansa. El vitrall inclou vidres de 30 tonalitats diferents i té un diàmetre de 2’6 m. El treball ha anat a càrrec del taller Can Pinyonaire de Girona, dirigit per Anna Santolària amb la col·laboració de la vitrallera vilafranquina Txell Colomer, i ha estat sufragat per Serveis Mèdics Penedès.

Properament es farà la restauració dels vitralls malmesos i també es començarà a preparar el disseny de l’últim vitrall pendent dels 28 que en total preveu la basílica, que s’instal·larà a final d’aquest curs al rosetó corresponent a la capella del Sagrat Cor de Jesús.

Diumenge 30. Diumenge IV del temps durant l’any. Aplec de sant Pau (vegeu davantal).

Dilluns 31. Sant Joan Bosco, prevere.

Dimecres 2 de febrer. La Presentació del Senyor (La Candelera). Missa amb benedicció de les candeles a les 8:15h a la Trinitat i a les 20h a Santa Maria. A les 19:30h a Santa Maria, pregària del Rosari (cada dimecres).

Dijous 3. A les 19:30h a la capella del Santíssim de Santa Maria, confessions (cada dijous). Al final de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous de mes). A les 21h, consell pastoral parroquial.

Dissabte 5. Santa Àgata, verge i màrtir. A les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta, contes de Santa Maria (per als infants menors de l’edat de la catequesi). A les 20h, missa amb la participació especial dels grups de joves.

Diumenge 6. Diumenge V del temps durant l’any. A les 19h a Santa Maria, concert d’Any Nou (vegeu notícia).