6 de febrer de 2022

La nostra indiferència els condemna a l’oblit

Amb aquest lema s’inicia la Campanya contra la fam de Mans Unides d’aquest any. “La globalització de la nostra  indiferència  condueix els més pobres a la invisibilitat”, diu el papa Francesc. Cal analitzar aquesta realitat que impedeix que milions d’éssers humans puguin viure una vida digna, per poder transformar-la des dels més empobrits, ja que seran ells qui donaran les claus per entendre aquest món. Un món marcat per la instauració d’un model econòmic dominant, d’acumulació individual i per les polítiques públiques propiciadores de la desigualtat. Mans Unides aposta, juntament amb moltes altres ONGs d’arreu, pels Objectius per al Desenvolupament Sostenible que configuren l’Agenda 2030, per promoure la globalització de la solidaritat i de la pau. Cal renunciar, primer individualment i després en col·lectivitat, al consumisme, a la contaminació, al benefici propi, a l’enriquiment excessiu. Amb les aportacions dels socis, campanyes, exposicions i mercadets, col·lectes, subvencions… Mans Unides ha recollit a Catalunya 3.731.513 €, amb què ha finançat 41 projectes a Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia, que beneficien centenars de milers de persones desfavorides.

El projecte que es durà a terme enguany al bisbat de Sant Feliu és: Enfortiment del dret a l’alimentació i de l’empoderament de la dona, amb un pressupost de 92.462 €. Serà a Beni, al nord de Bolívia, zona camperola i ramadera. Els homes acostumen a treballar en hisendes ramaderes o en empreses de construcció de carreteres. La dona ha d’atendre les tasques de la llar i de l’educació dels fills. Cal activar la creació de tallers de formació avícola, de producció agrícola, transformació d’aliments i gestió de la producció agropecuària. Això comportarà un benefici per a 126 famílies camperoles. Mans Unides finança el 76% i la resta ho faran les petites aportacions dels beneficiaris.

A Vilafranca es farà la col·lecta per a la Campanya contra la fam de Mans Unides dissabte 12 i diumenge 13 de febrer a totes les misses. Els més desfavorits agrairan la vostra generositat.

Grup Tercer Món – Mans Unides, parròquies de Vilafranca

Manolo Rodríguez. El seminarista Manolo rebrà el ministeri d’acòlit el proper dimecres 9 de febrer a la capella del Seminari. És l’últim pas abans de l’ordenació diaconal. El felicitem i animem de tot cor, alhora que us convidem a la conferència que ens farà amb motiu de les festes de sant Jocund sobre el beat Lolo, familiar seu.

SANT JOCUND 2022. Programa d’actes:

dimecres 9 de febrer a les 20h a la basílica de Santa Maria: MISSA SOLEMNE i cant dels goigs.

divendres 11 de febrer a les 20:45h a la sala Mn. Vinyeta: conferència “Beato Lolo, militante cristiano y periodista”, a càrrec de Manolo Rodríguez.

diumenge 13 de febrer a les 18:30h a la basílica Santa Maria: concert d’orgue a càrrec de Pedro Aguiló Jiménez, organista de la basílica de Sant Miquel de Palma (Mallorca), organitzat pels Amics dels orgues de Vilafranca dintre del cicle de concerts d’orgue. Taquilla inversa.

Mare de Déu de Lourdes. La celebrarem el dia propi, divendres 11 de febrer, a les misses segons els horaris dels divendres feiners. Recordem que és la Jornada Mundial del Malalt, aquest any amb el lema “Acompanyar en el sofriment”. Els membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Vilafranca ho celebrarem el diumenge 13 de febrer a la missa de les 12h a la basílica Santa Maria.

Megafonia Santa Maria. Hem instal·lat un nou equip per millorar el so a la basílica, en període de proves. Agrairem que ens doneu les vostres impressions.

ASSEMBLEA PARROQUIAL

Diumenge 20 de febrer, de 17:30h a 19:30h

Església de la Mare de Déu de Montserrat

Oberta a tots els fidels de les parròquies de Vilafranca

1.- Benvinguda i presentació.

2.- Lectura del resum de les aportacions dels grups a les dues preguntes preparatòries del Sínode “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”.

2.- Comentaris, diàleg obert.

3.- ¿Com ens hem sentit fent aquest treball? ¿Com valorem aquesta experiència sinodal a nivell parroquial?

Informació sobre la continuació del procés sinodal a nivell arxiprestal, de vicaria episcopal, de bisbat…

4.- Acabarem amb la pregària de Vespres.

Diumenge 6. Diumenge V del temps durant l’any. A les 19h a Santa Maria, concert d’Any Nou (organitza Pinnae).

Dimarts 8. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli. Obert a tothom. A les 21h a la sala Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants del 2n curs de la catequesi.

Dimecres 9. Sant Jocund, màrtir, copatró de Vilafranca. A les 18h, reunió dels voluntaris que obren la cripta els dissabtes al matí. A les 19:30h, pregària del rosari (cada dimecres). A les 20h, missa solemne de Sant Jocund.

Divendres 11. La Mare de Déu de Lourdes. A les 18:30h a la sala Mn. Vinyeta, curs “Invitació a la Bíblia”. A les 20:45h a la sala Mn. Vinyeta, conferència: “Beato Lolo, militante cristiano y periodista” (vegeu notícia).

Diumenge 13. Diumenge VI del temps durant l’any. Jornada contra la fam en el món, de Mans Unides. Pregària i col·lecta a totes les misses (vegeu davantal). A les 12h, participació de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. A les 18:30h, concert d’orgue (vegeu notícia).