13 de febrer de 2022

Assemblea parroquial: Per una Església sinodal

Arribem al moment central del treball que estem fent a les parròquies de Vilafranca acollint la proposta del papa Francesc de treballar a nivell local les preguntes del Sínode 2021-2023: “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”. Han estat 19 els grups parroquials que han contestat les dues preguntes. Les respostes han estat recollides al consell pastoral, que n’ha preparat un resum per presentar-lo a l’Assemblea parroquial del diumenge que ve. Serà un moment intens per compartir la reflexió i per experimentar que fem camí junts. Després, continuarà el procés sinodal amb la posada en comú de les respostes de les diverses parròquies i unitats pastorals de l’Arxiprestat, de la Vicaria Episcopal i del bisbat. Donem gràcies a Déu per aquest treball i esperem que doni fruit revitalitzant la vida cristiana dels fidels i de la nostra comunitat.

Mare de Déu de Lourdes. Els membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Vilafranca celebraran la festa el diumenge 13 de febrer a la missa de les 12h a la basílica Santa Maria.

Concert d’orgue.  Diumenge 13 de febrer a les 18:30h a la basílica Santa Maria, a càrrec de Pedro Aguiló Jiménez, organista de la basílica de Sant Miquel de Palma (Mallorca), organitzat pels Amics dels orgues de Vilafranca dintre del cicle de concerts d’orgue. Taquilla inversa.

El Càntic dels càntics. El passat 25 de gener, dintre dels actes de la Setmana de la Bíblia, vam tenir a Vilafranca una Celebració de la Paraula en la qual es va llegir sencer i comentar aquest llibre de l’Antic Testament. Es va oferir als participants la possibilitat d’adquirir el llibre Càntic dels càntics de Salomó de Narcís Comadira i Joan Ferrer. Publicat per Fragmenta Editorial, 2013. En tenim disponibles alguns exemplars al preu de 16€.

Loteria Cos de Portants. Hi ha un premi d’1€ per butlleta del número acabat amb 6. El pagament es farà a la rectoria el dilluns i dimecres 14 i 16 de febrer de 18 a 20h.

Megafonia Santa Maria. Hem instal·lat un nou equip per millorar el so a la basílica, en període de proves. Agrairem que ens doneu les vostres impressions.

Economia. En el full parroquial de la setmana que ve publicarem el resum econòmic de les parròquies de Vilafranca corresponent a l’exercici 2021.

ASSEMBLEA PARROQUIAL

Diumenge 20 de febrer, de 17:30h a 19:30h

Església de la Mare de Déu de Montserrat

Oberta a tots els fidels de les parròquies de Vilafranca

1.- Benvinguda i presentació

2.- Lectura del resum de les aportacions dels grups a les dues preguntes preparatòries del Sínode “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”.

2.- Comentaris, diàleg obert.

3.- ¿Com ens hem sentit fent aquest treball? ¿Com valorem aquesta experiència sinodal a nivell parroquial?

Informació sobre la continuació del procés sinodal a nivell arxiprestal, de vicaria episcopal, de bisbat…

Recordatori dels membres del consell pastoral parroquial i presentació dels nous representants dels grups que s’hi incorporen perquè han fet el relleu.

4.- Acabarem amb la pregària de Vespres.

Reparació vitralls. Recentment s’ha procedit a reparar in situ el vitrall dels castellers (capella Sant Jocund) i a retirar els plafons malmesos dels vitralls de arca de l’aliança (capella Mare de Déu de Montserrat) i estel del matí (capella Mare de Déu del Roser). Ara es repararan al taller, i es recol·locaran el mes de juny, coincidint amb la instal·lació de l’últim nou vitrall pendent (altar del Sagrat Cor), que estarà dedicat a Sant Jordi i Montserrat.

Diumenge 13. Diumenge VI del temps durant l’any. Jornada contra la fam en el món, de Mans Unides. Pregària i col·lecta a totes les misses. A la missa de les 12h, participació de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. A les 18:30h, concert d’orgue (vegeu notícia).

Dilluns 14. Sant Ciril, monjo, i sant Metodi, bisbe.

Dimarts 15. A les 21h a la sala Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants del 1r curs de la catequesi.

Dimecres 16. A les 19:30h, res del rosari (cada dimecres).

Dijous 17. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Dissabte 19. Festa d’aniversari del GEP. Celebració de la missa a la basílica de Santa Maria a les 16h.

Diumenge 20. Diumenge VII del temps durant l’any. A les 17:30h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, ASSEMBLEA PARROQUIAL (vegeu davantal i horari a les pàgines centrals del full).