6 de març de 2022

Missatge del Sant Pare per a la Quaresma 2022

La Quaresma és un temps favorable per a la renovació personal i comunitària que ens condueix vers la Pasqua de Jesucrist mort i ressuscitat. Per al nostre camí quaresmal de 2022 ens farà bé reflexionar sobre l’exhortació de sant Pau als gàlates: «No ens cansem de fer el bé; perquè, si no defallim, quan arribi el temps recollirem. Així, doncs, ara que hi som a temps, fem el bé a tothom» (Ga 6,9-10a). En aquest passatge l’Apòstol evoca la imatge de la sembra i la collita, que a Jesús tant li agradava (cf. Mt 13). Sant Pau ens parla d’un kairós, un temps propici per a sembrar el bé amb vistes a la collita. Certament, la Quaresma és un temps favorable. Amb massa freqüència prevalen a la nostra vida l’avidesa i la supèrbia, el desig de tenir, d’acumular i de consumir, com mostra la paràbola evangèlica de l’home neci, que considerava que la seva vida era segura i feliç perquè havia acumulat una gran collita als seus graners (cf. Lc 12,16-21). La Quaresma ens convida a la conversió, a canviar de mentalitat, perquè la veritat i la bellesa de la nostra vida no radiquin tant en posseir sinó en donar, no estiguin tant en acumular sinó en sembrar el bé i compartir… (Us recomanem llegir el missatge sencer).

Recés de Quaresma: “A l’espera de la Llum de l’albada”. Dissabte, 12 de març. De 10:30h a 13:30h. Monestir de la Mare de Déu del Carme. Dirigeix la reflexió: Mn. Valentí Alonso. Una ocasió per dedicar un matí de pregària en el camí quaresmal. Obert a tots els feligresos de les parròquies de l’Arxiprestat.

Excursions familiars. Una matinal de diumenge per fer convivència cristiana amb les famílies joves amb fills petits. Propera data: 20 de març. Participarem junts a la missa de les 11h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (Espirall) i després farem la caminada cap a la zona de les Cabanyes i Muntanya de Sant Jaume. Tornarem a dinar a casa. Obert a totes les famílies que hi vulguin participar. Si aviseu, millor; però podeu venir directament aquell dia.

El grup de Portadores de la Mare de Déu dels Dolors fa una crida a les voluntàries que en vulguin formar part i portar la Mare de Déu a la processó del Divendres Sant. Us recordem que durant la Quaresma es faran alguns assajos, així que us agrairíem que deixéssiu el vostre contacte a la sagristia o al despatx parroquial com més aviat millor.

Batejos edat catequètica. Hem començat la preparació del grup d’infants que han de celebrar la Primera Comunió al final d’aquest curs però que no van rebre el Baptisme quan eren petits. Aquest any són 5 nois i noies que han començat, doncs, aquestes sessions del catecumenat d’infants, juntament amb els seus pares i padrins, i que rebran el Baptisme, si Déu vol, el dia 7 de maig.

QUARESMA 2022

– Els dies feiners resem Laudes (8:15 h, Stma. Trinitat) i Vespres (20 h, Santa Maria) juntament amb la missa.

– Cada diumenge a les 18 h, pregària del Viacrucis:

6 de març (I Quaresma): Parròquia Santíssima Trinitat.

13 de març (II Quaresma): Església de Sant Francesc.

20 de març (III Quaresma): Capella Mare de Déu de Fàtima.

27 març (IV Quaresma): Església M. de Déu de Montserrat. 3 d’abril (V Quaresma): MEDITACIÓ DE QUARESMA. Aquest dia no hi ha Viacrucis. Properament en donarem més informació.

10 d’abril (Diumenge de Rams): Basílica de Santa Maria.

Els dies 20 i 27 de març el Cos de Portants portarà el Sant Crist de Vilafranca a les esglésies de Fàtima i Montserrat respectivament, on no hi ha aquesta imatge.

– Diorama de Setmana Santa. L’Associació de Pessebristes de Vilafranca ens ofereix un diorama sobre un tema relacionat amb la Setmana Santa. Enguany és l’escena de l’entrada de Jesús a Jerusalem (Diumenge de Rams). Està exposat a la capella del baptisteri de la basílica.

La Quaresma és un temps propici per rebre el sagrament del perdó. Recordem els horaris de Confessions: dijous a les 19:30 h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria; al despatx parroquial en el seu horari; demanant-ho al mossèn quan convingui.  Abans de Setmana Santa, com sempre, programarem les celebracions penitencials comunitàries amb absolució individual.

Diumenge 6. Diumenge I de Quaresma. A les 18h, Viacrucis a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Dimarts 8. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli. Obert a tothom.

Dimecres 9. A les 19:30h a la capella del Santíssim de Santa Maria, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 10. A les 19:30h a la capella del Santíssim de Santa Maria, horari de confessions (cada dijous).

Divendres 11. A les 18:30h a la sala Mn. Vinyeta, curs “Invitació a la Bíblia”.

Dissabte 12. De 10h a 13:30h al Monestir de la Mare de Déu del Carme, recés de Quaresma (vegeu notícia). Avui i demà, acolliment de parelles que es preparen per rebre el sagrament del Matrimoni.

Diumenge 13. Diumenge II de Quaresma. A les 18h, Viacrucis a l’església de Sant Francesc.