13 de març de 2022

Quaresma 2022, temps de pregar per la pau

La Quaresma d’aquest any ve marcada pel conflicte a Ucraïna. El papa Francesc va fer una crida a tothom, creients i no creients, que començava així: “Tinc un gran dolor en el cor per l’empitjorament de la situació a Ucraïna… Igual que jo, molta gent a tot el món està sentint angoixa i preocupació”. Nosaltres ens sentim així també; res ens podria fer pensar que a aquestes alçades de la història, i més encara després de l’experiència de la pandèmia, ens tornaríem a trobar amb una guerra a Europa. Per això fem nostra la seva crida a la pregària per la pau. “Jesús ens ha ensenyat que a la insensatesa diabòlica de la violència s’hi respon amb les armes de Déu, que són la pregària i el dejuni”. De fet, la pregària i el dejuni, com l’almoina, són els tres grans eixos de la Quaresma, com també la crida a la reconciliació. Un temps per fer el nostre propi examen de consciència i reconèixer el nostre pecat, perquè tots i totes som alguna vegada llavor de discòrdia i d’enfrontament. Avui més que mai necessitem convertir-nos per ser autèntics sembradors de la pau. Que aquest camí de la Quaresma sigui ben profitós per a la nostra conversió i també un moment de pregària intensa i de compromís per la pau i la reconciliació.

Excursions familiars. Una matinal de diumenge per fer convivència cristiana amb les famílies joves amb fills petits. Propera data: 20 de març. Participarem junts a la missa de les 11h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (Espirall) i després farem la caminada cap a la zona de les Cabanyes i Muntanya de Sant Jaume. Tornarem a dinar a casa. Obert a totes les famílies que hi vulguin participar. Si aviseu, millor; però podeu venir directament aquell dia.

El grup de Portadores de la Mare de Déu dels Dolors fa una crida a les voluntàries que en vulguin formar part i portar la Mare de Déu a la processó del Divendres Sant. Us recordem que durant la Quaresma es faran alguns assajos, així que us agrairíem que deixéssiu el vostre contacte a la sagristia o al despatx parroquial com més aviat millor.

Meditació de Quaresma. El diumenge 3 d’abril (V Quaresma) a la tarda tindrem una MEDITACIÓ DE QUARESMA. Aquest dia no hi ha Viacrucis, sinó que dedicarem una estona de pregària a partir d’una reflexió, amb exposició del Santíssim i Vespres. Hi haurà la possibilitat de rebre el sagrament del perdó. A la basílica de Santa Maria a les 18h.

Diorama de Setmana Santa. L’Associació de Pessebristes de Vilafranca ens ofereix un diorama sobre un tema relacionat amb la Setmana Santa. Enguany és l’escena de l’entrada de Jesús a Jerusalem (Diumenge de Rams). Està exposat a la capella del baptisteri de la basílica.

Sagrament de la Reconciliació. La Quaresma és un temps propici per rebre el sagrament del perdó. Recordem els horaris de Confessions: dijous a les 19:30 h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria; al despatx parroquial en el seu horari; demanant-ho al mossèn quan convingui. Abans de Setmana Santa, com sempre, programarem les celebracions penitencials comunitàries amb absolució individual.

Acolliments de parelles. Aquest cap de setmana reprenem les sessions de preparació del Matrimoni. Són 12 parelles de l’Arxiprestat tenen previst casar-se properament. Informem que l’equip d’acollidors s’ha renovat darrerament. Agraïm de tot cor el servei prestat pels matrimonis que acaben el seu servei, i també als 3 matrimonis joves que comencen la seva tasca pastoral al servei de les parròquies de l’Arxiprestat de Vilafranca.

Capelles de la Sagrada Família. Hem recuperat una altra capelleta de la Sagrada Família i l’hem restaurada per oferir-la i fer un nou “cor”. Les famílies o persones interessades podeu dir-ho a la sagristia o al despatx parroquial i farem la llista del nou grup.

Diumenge 13. Diumenge II de Quaresma. A les 18h, Viacrucis a l’església de Sant Francesc.

Dimarts 15. A les 18:30h, comissió de litúrgia, per preparar la Setmana Santa. A les 21h, reunió de pares/mares dels nois/noies de 1r curs de confirmació.

Dimecres 16. A les 19:30h a la capella del Santíssim de Santa Maria, pregària del rosari (cada dimecres). Durant la Quaresma, resem els misteris de dolor.

Divendres 18. A les 21h, reunió dels acollidors de promesos. A les 22h al monestir de la Mare de Déu del Carme, pregària jove de Quaresma.

Dissabte 19. Solemnitat de Sant Josep. Misses com cada dissabte. A les 18:30h, reunió de la pastoral de joves.

Diumenge 20. Diumenge III de Quaresma. Excursió familiar (vegeu notícia). A les 18h, Viacrucis a la capella de la Mare de Déu de Fàtima (amb la presència de la imatge del Sant Crist de Vilafranca).