27 de març de 2022

Acaben les obres de la teulada de Santa Maria

Les obres de restauració de la teulada de la basílica de Santa Maria finalitzen aquest mes de març, després de nou mesos de treballs que van començar el juny del 2021. Aquesta ha estat la més llarga de les intervencions realitzades fins ara a l’església de santa Maria des que va començar el projecte de restauració el 2010, ja que gràcies als fons FEDER assumits per la Generalitat de Catalunya s’ha pogut executar en la seva totalitat la fase de la coberta. També cal agrair el suport de les diferents aportacions que s’han anat rebent els darrers anys, així com les subscripcions que de manera periòdica permeten avançar les obres, la recaptació de la campanya “Apadrina una teula”, l’exposició de teules i tots els artistes que hi van participar, i a Pinnae per l’organització del concert de l’Escolania de Montserrat a benefici de les obres de la teulada, etc.

Les obres de la teulada han anat a càrrec de l’empresa Rècop, i el projecte està dirigit per Figuerola, Gavaldà i Romera arquitectes. El cost total dels treballs, incloent la primera part que es va efectuar el 2020, ha estat de 800.000€. Aquesta quantitat s’ha pogut pagar gràcies a les subvencions de la Generalitat, una per cadascuna de les tres etapes de la teulada, per un total de 156.835€; la subvenció del Fons FEDER per un total de 392.620,59; i finalment les aportacions que es van rebent de particulars i subscripcions, i les diferents iniciatives que s’han anat organitzant des de la Comissió Santa Maria 2020. En el proper full parroquial donarem una explicació més detallada de les obres que s’han portat a terme.

El present i el futur del procés de rehabilitació de la basílica.

En aquests moments s’està treballant en la restauració dels vitralls més malmesos, els quals es tornaran a instal·lar arranjats el mes de juny, moment en què es col·locarà també l’últim vitrall pendent, amb la qual cosa quedarà complet el conjunt de 28 vitralls de la basílica.

A partir d’ara la Comissió Santa Maria 2020 continua treballant per aconseguir fons i planificar la següent etapa: la façana nord. En aquest sector es netejaran els murs i es restauraran totes les gàrgoles i carasses que hi ha, així com la substitució de les proteccions dels vitralls. És per això que està oberta a patrocinadors, donacions i iniciatives que serveixin per continuar recaptant fons per a les properes obres. Cal recordar que totes les aportacions tenen una bonificació fiscal del 25%.

Septenari dels Dolors. Reprenem aquest any aquesta tradició, que té lloc a la Capella dels Dolors del dimarts 5 al divendres 8 d’abril. Cada dia missa a les 20h amb les imatges del Sant Crist de Vilafranca i la Mare de Déu dels Dolors. El divendres 8 es clou la setmana amb la festa patronal de la capella.

Celebracions penitencials. Seran en el seu horari habitual: Dilluns sant (11 d’abril) a les 19h a Sant Francesc i a les 21h a Santa Maria, i Dimarts sant (12 d’abril) a les 20h a la Mare de Déu de Montserrat. Recordem els horaris de confessions individuals: dijous de 19:30 a 20h a la capella del Santíssim de Santa Maria; dilluns i dimecres de 18 a 20h al despatx parroquial. També es podrà confessar el Divendres sant i el Dissabte sant al matí.

Baptismes. Hem preparat ja el calendari de batejos a partir del temps de Pasqua (abril).

Loteria Cos de Portants. Hi ha un premi de la Grossa de Cap d’any d’1€ per butlleta del número acabat amb 6. El pagament es farà a la rectoria el dilluns i dimecres 28 i 30 de març de 18 a 20h.

Full informatiu per e-mail i informacions parroquials per whatsapp. Recordeu que tots els que vulgueu rebre per e-mail el full informatiu parroquial i altres informacions, només ens heu de donar la vostra adreça electrònica. També tenim un grup de difusió per whatsapp on informem dels actes principals que s’organitzen des de les parròquies; doneu-nos el vostre número de mòbil i us hi afegirem. Finalment, recordeu que el web de les parròquies de Vilafranca està permanentment actualitzat:

Meditació de Quaresma

Diumenge 3 d’abril de 18h a 19h, basílica de Sta. Maria

Tema de la meditació: “Sant Josep, amb cor de pare”

– En una primera estona se’ns oferiran unes pistes per a la nostra reflexió i pregària personal. Aquest any, sobre la figura de sant Josep.

– I una segona estona d’oració comunitària amb el Santíssim exposat, amb cants, els salms de Vespres, silenci d’adoració, pregàries espontànies…

– Després del recés, hi haurà la possibilitat de rebre el sagrament del perdó.

Aquest dia no hi ha Viacrucis. Obert a tothom.

Diumenge 27. Diumenge IV de Quaresma. A les 18h, Viacrucis a l’església de Montserrat (amb el Sant Crist de Vilafranca).

Dimarts 29. A les 17h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort. A les 18:45h, reunió de l’equip de la pastoral de la salut.

Dimecres 30. A les 18h, reunió de la comissió Santa Maria 2020. A les 19h, reunió del grup Tercer Món – Mans Unides. A les 21h, reunió de la comissió d’economia.

Divendres 1 d’abril. A les 20:30h a Santa Maria, pregària jove penitencial.

Dissabte 2. A les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta, contes de Santa Maria (activitat adreçada als més petits de la casa). La missa jove l’ajornem al dissabte vinent.

Diumenge 3. Diumenge V de Quaresma. A les 18h, meditació de Quaresma (vegeu notícia).