1 de maig de 2022

Exèquies dirigides per laics

Amb data 11 de març el bisbe Agustí va signar un decret pel qual s’estableixen a la nostra diòcesi de Sant Feliu de Llobregat les celebracions de les exèquies en absència de ministre ordenat. Es refereix a la situació que es pot donar puntualment, sobretot en els tanatoris, en què la família d’un difunt desitja unes exèquies cristianes però és impossible la presència de cap prevere o diaca a l’hora que demana la família. En aquests casos excepcionals s’autoritza (com s’està fent també en altres bisbats) cristians no ordenats (laics, laiques, religiosos o religioses) per dirigir aquestes celebracions en nom de l’Església. Al nostre bisbat s’han preparat 15 persones, que han realitzat la formació adient i amb un document d’autorització signat pel bisbe. Al nostre arxiprestat la persona assignada per a aquests casos de necessitat és la germana vedruna Rosa Estruch i Pijoan, la qual exercirà aquest servei al tanatori de Vilafranca, sempre amb l’encàrrec del rector de la parròquia corresponent. Val la pena que els fidels de les parròquies estiguem informats d’aquesta circumstància, per poder donar-ne raó si es dona aquest cas.

Trobada pasqual de la Vicaria episcopal Penedès – Anoia – Garraf. Diumenge 15 de maig al Castell de Penyafort (Santa Margarida i els Monjos). “Caminem junts”. De 16:30 a 20h. Hi haurà visita i explicació cultural. Posarem en comú el treball del Sínode als nostres 4 arxiprestats. Missa presidida pel bisbe Agustí, refrigeri i comiat. Desplaçament en cotxes particulars, però també hi haurà un autocar gratuït que sortirà de la plaça Penedès (els interessats heu de reservar plaça). La setmana que ve detallarem el programa.

Resultat col·lectes. En la col·lecta realitzada el Dijous Sant destinada a Càritas Interparroquial de Vilafranca es van recollir 1.251’96€, i el Divendres Sant destinada als Sants Llocs es van recollir 505€. Gràcies a tothom.

Visites teulada. Un cop acabades les obres de la teulada, es programen una sèrie de visites al campanar que inclouen també l’accés a la teulada i a l’interior de les voltes de la basílica per veure les obres realitzades. Les visites es fan els dissabtes a la tarda i diumenges al matí, al preu de 10 € adults a partir d’11 anys (de 6 a 10 anys 5 €, menors de 6 anys gratuït).

Informació a www.descobrirpenedes.com

Inscripcions: visites@descobrirpenedes.com

Unció dels malalts. Anunciem amb temps que la celebració comunitària de la Unció dels malalts aquest any tindrà lloc el diumenge 29 de maig a les 10:45h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. Properament donarem més informació i la manera d’apuntar-se.

Nota important: El sopar se servirà en bossetes individuals que cadascú prendrà a casa seva.

Diumenge 1 de maig. Diumenge III de Pasqua.

Dilluns 2. Sant Atanasi, bisbe i doctor de l’Església.

Dimarts 3. Sant Felip i sant Jaume, apòstols. A les 20:45h a la sala Mn. Vinyeta, reunió dels pares/mares dels infants del 1r curs de catequesi.

Dimecres 4. A les 19:30h a la basílica de Santa Maria, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 5. A les 19:30h a la capella del Santíssim de Santa Maria, confessions (cada dijous). Al final de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous de mes). A les 21h, consell pastoral parroquial.

Dissabte 7. A les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta, contes de Santa Maria (activitat adreçada als més petits). A les 20h, missa jove. A les 21h, sopar de la fam (vegeu notícia).

Diumenge 8 de maig. Diumenge IV de Pasqua. Jornada mundial de pregària per les vocacions.