29 de maig de 2022

Pastoral de la salut

La setmana passada (diumenge VI de Pasqua) es va celebrar la Pasqua del malalt, aquest any amb el lema “Acompanyar en el sofriment”, i avui tenim a Vilafranca la celebració comunitària del sagrament de la Unció dels malalts. És per això que aprofitem per recordar tots els serveis que s’ofereixen des de les parròquies de Vilafranca i que coordina el grup de la Pastoral de la salut:

– celebració de l’Eucaristia un dissabte al mes a la residència Inglada Via;

– pregària del rosari un dimarts al mes a la residència Inglada Via;

– celebració de l’Eucaristia un dissabte al mes al centre sociosanitari Ricard Fortuny;

– visita i distribució de la comunió als malalts que ho demanen un dijous al mes al centre Ricard Fortuny;

– pregària del rosari un dijous al mes al Ricard Fortuny;

– visita als residents una vegada al mes al centre Vila Àgora, dues vegades l’any un prevere hi distribueix la comunió;

– celebració comunitària del sagrament de la Unció dels malalts un diumenge de Pasqua cada any;

– visita i distribució de la comunió als domicilis particulars dels malalts i ancians que ho demanen;

– els mossens estan sempre disponibles per oferir el sagrament de la Penitència o la Unció dels malalts als domicilis particulars o a les residències quan calgui.

Donem gràcies a l’equip de voluntaris que ho fan possible, el qual està obert a la incorporació de nous membres. I reiterem la disponibilitat a atendre tots aquells fidels que ho necessitin.

Resum del teball del Sínode. El passat 15 de maig, en el transcurs de la Trobada Pasqual de la nostra vicaria episcopal al castell de Penyafort (Santa Margarida i els Monjos), abans de la missa, es van llegir els resums elaborats per cada arxiprestat (Piera-Capellades, Garraf, Sant Sadurní i Vilafranca) recollint les respostes de les parròquies a les preguntes del Sínode “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”. Aquests resums es lliuraran ara al bisbat per fer un resum de tota la diòcesi. Properament es convocarà una cloenda diocesana del treball sinodal a nivell de bisbat, que se celebrarà a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona el 18 de setembre.

Corpus 2022. La pregària amb exposició del Santíssim que fem cada primer dijous de mes, aquest mes de juny es trasllada al dijous 16 de juny, coincidint amb el dijous previ a la festa del Corpus. Aquest any serà més llarga, i farem una pregària d’adoració extraordinària que durarà dues hores (de 20:30h a 22:30h), oberta perquè cadascú pugui fer-hi la seva pregària l’estona que desitgi.

Sopar de la Fam 2022. El Grup Tercer Món – Mans Unides de Vilafranca vol donar les gràcies a totes les persones que van participar al Sopar de la Fam d’enguany.  En Josep Mª Oró i na Teresa Gisbert van explicar el projecte que Mans Unides prepara per aquest any a Bolívia, promocionant la millora agrícola i ramadera. Les persones assistents es varen emportar el sopar en bossetes a casa seva. Hi havia la possibilitat de prendre una ampolla de cava, que Caves Montesquiu ha ofert a Mans Unides a un preu reduït. Durant uns dies encara, a la sala Mn. Vinyeta, es pot veure l’exposició de Mans Unides sobre la solidaritat. Es van recollir 519 €. Moltes gràcies a tothom per la seva col·laboració.

Pelegrinatge al Santuari de  Lourdes. Afortunadament es reprenen els pelegrinatges a Lourdes; aquest any serà del 23 al 27 de juny. Els interessats poden passar el dilluns 30 de maig o el dimecres 1 de juny pel despatx parroquial per recollir les inscripcions.

Consell pastoral. Dijous 2 de juny farem l’última reunió del curs. A les 20h participarem a la missa a la cripta i després farem reunió i compatirem un senzill àpat fratern.

Final curs catequesi. Aquesta propera setmana (30 i 31 de maig) acabem el curs de la catequesi amb una celebració a la basílica. El diumenge 19 de juny (Corpus) celebrarem la missa de final de curs a les 12h a la basílica de Santa Maria.

Diumenge 29. L’Ascensió del Senyor. Celebració de la Unció dels malalts a les 10:45h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. Celebració de les primeres comunions a les 12h i a les 13:15h. a Santa Maria.

Dimarts 31. La Visitació de la Mare de Déu. A les 18:45h, reunió de l’equip de la pastoral de la salut.

Dimecres 1 de juny. Sant Justí, màrtir. A les 18h, reunió del grup Tercer Món – Mans Unides. A les 20:30h, consell pastoral arxiprestal.

Dijous 2. A les 20h a la cripta, missa amb la participació del consell pastoral, i tot seguit última reunio del curs.

Divendres 3. Sant Carles Luanga i companys, màrtirs.

Dissabte 4. A les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta, contes de Santa Maria (adreçat als més petits de la casa). A les 20h, missa amb la participació dels joves.

Diumenge 5. Pentecosta.