5 de juny de 2022

Pregària d’acció de gràcies pel do de l’Esperit Sant

Gràcies, Senyor, pel regal del vostre Esperit Sant, que està sempre amb nosaltres i ens ajuda a discernir com anar aprenent a entendre el veritable sentit del verb estimar.

Gràcies per la presència del vostre Esperit Sant en les nostres vides, ànim que ens és alegria de viure, compassió pels últims, força en el treball per un món més just que ens mou a viure amb senzillesa i dignitat, amb sentit i esperança.

Gràcies per la presència del vostre Esperit Sant, que ens és alè que empeny a caminar enmig de la complexitat, a prendre decisions confiades i lliures que vesteixen l’horitzó d’esperança, pau i alegria.

Gràcies perquè el vostre Esperit Sant ens convida a una nova missió, una nova compassió.

Que restem atents al vostre Esperit Sant que mai no fa soroll i s’amaga en les petites coses, senzilles i discretes, que requereixen les ulleres de l’ànima per reconèixer-les.

Que la bellesa de la presència de l’Esperit Sant doni sentit al nostre present, i ens encoratgi a construir un nou futur.

(del llibret La missa de cada dia)

Corpus 2022. Enguany oferim dues novetats:

– Dijous 16 de juny (dijous previ a Corpus): pregària amb exposició del Santíssim més llarga de l’habitual, durarà dues hores (de 20:30h a 22:30h), oberta perquè cadascú pugui fer-hi la seva pregària l’estona que ho desitgi. Aquest dia estrenarem la millora en la il·luminació de l’altar i el sagrari de la capella del Santíssim.

– Un grup de voluntaris estan preparant una catifa de flors que es col·locarà al peu del presbiteri de la basílica, i que servirà per a la processó per dintre del temple que farem al final de la missa de 12h del diumenge dia 19, amb la participació dels infants de la catequesi, especialment els que aquest curs han celebrat la seva Primera Comunió.

La nova urna amb les relíquies de sant Fèlix. S’estan ultimant els detalls per instal·lar novament al seu lloc les relíquies del màrtir sant Fèlix, després del procés de neteja i consolidació que s’ha portat a terme. Les relíquies estaran exposades en una nova urna, que ja ha arribat a Vilafranca, elaborada per una empresa especialitzada d’Alemanya, que permetrà conservar els ossos del sant amb unes condicions òptimes. Actualment s’està treballant en la disposició de les relíquies a la nova urna, la qual evidentment suposarà també una nova presentació. Els treballs han estat conduïts per la conservadora del Museu de Vilafranca, Carmina Admetlla, i les despeses de l’urna i de tot el procés han estat sufragats per les parròquies i l’Ajuntament de Vilafranca. El dia 30 d’agost d’aquest any es podran, doncs, tornar a venerar les relíquies del sant patró de Vilafranca al seu altar a la cripta de la basílica de Santa Maria.

Colònies Penyafort i campaments

Estan ja programades les activitats parroquials de lleure durant l’estiu per a infants  i joves que organitza el Grup Esplai Parroquial (GEP):

– Colònies Penyafort 1r torn, per a infants de P4 fins a 3r de Primària, del 16 al 25 de juliol

– Colònies Penyafort 2n torn, per a nois i noies de 4t i 5è de Primària, del 25 de juliol al 3 d’agost

– Colònies Penyafort 3r torn, per a nois i noies de 6è de Primària i 1r d’ESO, del 3 al 12 d’agost.

– Campaments joves-I, per a nois i noies de 2n i 3r d’ESO, del 2 a l’11 d’agost al Pedraforca

– Campaments joves-II, per a nois i noies de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, del 30 de juliol al 10 d’agost, a Galícia.

Sant Joan 2022. El dia 24 de juny es compleixen 25 anys de l’ordenació de prevere de Mn. Xavier, que es va celebrar aquell dia a la tarda del 1997 a la basílica de Santa Maria. En donarem gràcies a Déu amb una missa a les 18h. Es dona la circumstància que aquest any coincideixen les festes del Naixement de sant Joan Baptista (24 de juny) i del Sagrat Cor de Jesús (divendres després de Corpus). Per això a Vilafranca celebrarem la missa de Sant Joan a les 12h a la capella del seu nom, i la missa del Sagrat Cor a les 18h a la basílica, coincidint amb les noces d’argent sacerdotals de Mn. Xavier.

Diumenge 5. Pentecosta.

Dilluns 6. Santa Maria, Mare de l’Església. Es reprèn el temps de durant l’any. Dia festiu no de precepte. Horaris de misses com els dilluns feiners. La missa de les 20h no és de difunts.

Dimecres 8. A les 19:30h a la basílica de Santa Maria, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 9. Jesucrist, gran sacerdot per sempre. A les 21h, reunió de l’equip de la pastoral de joves.

Dissabte 11. Sant Bernabé, apòstol. Acolliment de les parelles que es preparen per rebre el sagrament del Matrimoni.

Diumenge 12. La Santíssima Trinitat. Celebració de les primeres comunions a les 12h i a les 13:15h a Santa Maria. A les 20h a Fàtima, missa de la festa del barri del Poble Nou. A continuació a la mateixa església, concert de cant coral a càrrec del grup Kandenit.