19 de juny de 2022

Final de curs

Avui celebrem el Corpus, que aquest any cau força avançat per motiu del calendari. I divendres que ve ja és sant Joan, la data que marca el final de curs i el començament de l’estiu. En aquest últim full parroquial donem gràcies a Déu pel curs que acaba, que certament ha estat el de la represa de les activitats pastorals amb normalitat. Esperem que sigui ja la situació definitiva. I comencem l’estiu, ple d’activitats pastorals com sempre. Sobretot amb els infants i joves, amb les colònies a Penyafort i els campaments, a l’esplai i als escoltes, i també el pelegrinatge de joves a Santiago de Compostel·la. Tindrem també moltes festes majors als pobles de la comarca, la festa de la Mare de Déu d’agost, i la Festa Major de sant Fèlix. Ha transcendit ja la notícia que la missa solemne del 30 d’agost la presidirà l’abat de Montserrat, el pare Manel Gasch. És un gran honor perquè serà la primera vegada que visitarà Vilafranca des que va ser escollit abat el passat mes de setembre, i també una de les primeres celebracions importants fora del monestir. Li agraïm que hagi acceptat la invitació. I que tots plegats tinguem un bon estiu, durant el qual també puguem descansar i “carregar piles” per al curs que vindrà.

Horari misses estiu. A partir del 27 de juny queden suprimides les misses dels dimarts a les 20h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, dels divendres a les 10:30h a l’església de Sant Francesc, i dels diumenges a les 9h a la capella del col·legi Sant Ramon. També queda suprimit el rosari dels dimecres, l’exposició del Santíssim del primer dijous de cada mes, i les Laudes dels dissabtes. Els horaris habituals es reprendran el mes de setembre. Publiquem en aquest mateix full els horaris d’estiu.

Megafonia parròquia Santíssima Trinitat. Coincidint amb la seva festa titular, hem estrenat un nou equip que millora el so, tant de l’església com de la capella del Santíssim.

Pelegrinatge al Santuari de Lourdes. Del 23 al 27 de juny. Hi participen 17 fidels de Vilafranca i comarca.

Peregrinació europea de Joves a Santiago de Compostel·la. Del 30 de juliol al 8 d’agost. Hi participen 13 joves dels grups de joves de Vilafranca.

Última conferència de formació del curs.

HORARIS ESTIU 2022 (juliol-setembre)

Misses dies feiners:

Trinitat: 8:15h / Sta Maria: 20h

MISSES DIUMENGES I FESTES DE PRECEPTE

• Dissabtes i vigílies. Santa Maria: 20h
  • Santíssima Trinitat: 10h
  • Mare de Déu Montserrat (Espirall): 11h
  • Santa Maria: 12h
  • Monestir Mare de Déu del Carme: 18:30h
  • Mare de Déu de Fàtima: 20h

SAGRAMENT DE LA PENITÈNCIA (confessions):

• Dijous de 19:30 a 20 h (capella Santíssimn)
  • Al despatx parroquial en el seu horari
  • Demanant-ho al mossèn quan convingui

DESPATX PARROQUIAL:

Dilluns i dimecres de 18 a 20h

HORARIS OBERTURA ESGLÉSIES:

Basílica Sta.Maria: matins de 9h a 13h (dissabtes 13:30), tardes de 18:30h a 20:45h, diumenges de 11h a 13h.

Església Sant Francesc: dissabtes de 11h a 13h.

Diumenge 19. El Cos i la Sang de Crist. Col·lecta per Càritas Diocesana a totes les misses. Al final de la missa de les 12h a Santa Maria, processó amb la custòdia per l’interior del temple i per damunt de la catifa de flors, amb la participació dels infants de la  Primera Comunió.

Dilluns 20. Conferència de formació (vegeu notícia).

Dimarts 21. Sant Lluís Gonzaga. A les 20h, última missa del curs dels dimarts a l’església de Montserrat.

Divendres 24. – A les 12h a la capella de Sant Joan, missa de la solemnitat del Naixement de sant Joan Baptista.

– A les 18h a la basílica de Santa Maria, missa de la solemnitat del Sagrat Cor de Jesús. Celebració dels 25 anys d’ordenació presbiteral de Mn. Xavier.

Diumenge 26. Diumenge XIII del temps de durant l’any. Última missa del curs dels diumenges a les 9h a la capella del col·legi Sant Ramon. Últim grup de Primeres Comunions a les 12h a la basílica de Santa Maria.