11 de setembre de 2021

Reprenem el curs amb esperit sinodal

Passada la Festa Major, i començades ja les escoles aquest any una setmana abans del que era habitual, comencem a engegar les màquines de cara al nou curs pastoral. Donem gràcies a Déu per l’estiu que hem acabat i totes les activitats realitzades: les colònies a Penyafort, els campaments de joves del GEP i dels escoltes, el Pelegrinatge europeu de joves a Santiago de Compostel·la… Val la pena destacar la Festa Major, que hem celebrat una altra vegada amb tota la solemnitat i sense cap restricció. Donem gràcies a Déu per totes les celebracions: novenes, missa solemne presidida per l’abat de Montserrat… Hem insistit molt en els continguts de la novena, inspirats en el sínode, concretament la vam titular “Feliços… si fem camí junts”; esperem que hagin servit per a la reflexió de tothom.

Durant aquest mes de setembre anirem reprenent les activitats pastorals, de les quals comencem a informar en aquest full. Un curs marcat per aquest sínode que hem treballat a nivell parroquial i arxiprestal, i que tindrà la setmana que ve una fita important amb la celebració diocesana a la Sagrada Família de Barcelona. Que el Senyor ens beneeixi i acompanyi perquè tot plegat doni bon fruit.

Trobada intergrups parroquial. Fruit del treball sobre el sínode realitzat el curs passat a nivell parroquial, es va constatar que una de les necessitats era conèixer-se més els membres dels diferernts grups i col·lectius. Per això el consell pastoral convoca aquesta trobada el dissabte 17 de setembre, amb aquest horari: 18h. activitat lúdica al claustre de la Trinitat; 20h. missa a Santa Maria; 21h. refrigeri a la sala Mossèn Vinyeta. Cal notificar assistència a través dels representants de cada grup al consell pastoral.

Celebració diocesana del camí sinodal. Eucaristia presidida pel bisbe Agustí, el diumenge 18 de setembre a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona. Es donaran a conèixer les conclusions del sínode a nivell diocesà, un cop recollides les aportacions de les parròquies i arxiprestats, i es proposaran les línies de treball en continuïtat per al nou curs. Malgrat les grans dimensions del temple, i que ara ja no hi ha restriccions d’aforament, no s’ha pogut obrir a la participació de tothom, i és per això que hi participaran els fidels i grups que han treballat a les parròquies els temes del sínode. De les parròquies de l’arxiprestat de Vilafranca hi assistiran 237 persones.

Diumenge 18 de setembre. Per motiu de la celebració diocesana del sínode a la basílica de la Sagrada Família Barcelona el diumenge 18 de setembre a la tarda:

– queda suprimida la missa de les 20h a la capella de Fàtima

– la missa al Monestir de la Mare de Déu del Carme se celebrarà a les 13h.

Inscripcions a la catequesi

Del 12 al 16 de setembre, de 17h a 19h a la sala Mn. Vinyeta i a l’església de l’Espirall.

– Per als infants a partir de 3r de Primària (Primera Comunió).

– També es poden inscriure els infants que ja han fet la Primera Comunió per a les activitats del Divercat (dissabtes a les 18:45h), o també per fer un grup de postcomunió.

– Per als nois i noies a partir de 3r d’ESO (Confirmació).

– També es poden apuntar els infants i joves no batejats o que no van fer la Primera Comunió per preparar aquests sagraments.

En el moment de la inscripció se us informarà dels dies i hores que s’ofereixen per fer la catequesi.

ATENCIÓ!!! Oferim també catequesi de tots els graus els dissabtes a la tarda de 18:45h a 19:45h.

Horaris de misses. L’horari d’estiu continua vigent durant tot el mes de setembre. Només reprenem ara ja, a partir d’avui mateix, la missa dels diumenges a la capella del col·legi Sant Ramon. Les misses dels dimarts al vespre a l’església de la Mare de Déu de Montserrat i dels divendres a les 10:30h a Sant Francesc es reprendran el mes d’octubre.

Pregària del Rosari. Tots els dimecres a les 19:30h a la basílica de Santa Maria.

Horari de confessions individuals. Els dijous de 19:30h a 20h a la capella del Santíssim de la basílica, els dilluns i dimecres en horari de despatx parroquial, i demanant-ho al mossèn quan convingui.

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 11. Diumenge XXIV del temps de durant l’any. Es reprèn la missa a les 9h al col·legi Sant Ramon.

Dilluns 12. Comencen les inscripcions a la catequesi.

Dimarts 13. St. Joan Crisòstom, bisbe i doctor de l’Església. A les 20h, reunió de la comissió Santa Maria 2020. A les 22h, reunió de pares/mares dels joves que rebran la confirmació el proper 8 d’octubre.

Dimecres 14. Festa de l’Exaltació de la Santa Creu. A les 20h a la basílica, missa amb la participació del Cos de Portants del Sant Crist.

Dijous 15. La Mare de Déu dels Dolors. A les 20h a la basílica, missa amb la participació de les Portadores de la Mare de Déu dels Dolors.

Disabte 17. TROBADA INTERGRUPS PARROQUIAL

Diumenge 18. Diumenge XXV del temps de durant l’any. Celebració diocesana del sínode a la Sagrada Família.