18 de setembre de 2022

Celebració diocesana sinodal a la Sagrada Família

Reproduïm un fragment del document que es presentarà aquesta tarda a l’Eucaristia diocesana del camí sinodal:

Constatem que l’experiència viscuda ha estat el primer fruit positiu del sínode. Ens referim a un esdeveniment que ha estat viscut com un moment il·luminat per l’Esperit Sant, i per tant, de creixement en la responsabilitat missionera i en la consciència de pertinença eclesial. L’experiència de compartir i escoltar, en petits grups i en les assemblees, les respostes a les preguntes que s’oferien, ha estat un bon recolzament per poder pregar encara més a Déu per la nostra Església, pel sentit profund del que vol dir viure la comunió, per una participació més coherent en la vida de les nostres comunitats, i per recuperar un major entusiasme en la missió encomanada. L’experiència sinodal que hem viscut ens ha ajudat a adonar-nos amb contundència que som una part del poble de Déu que fa camí a la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat. Cal reconèixer que aquest to d’entusiasme no ha estat immediat ni espontani, degut a la poca pràctica sinodal, a algunes inèrcies pastorals, més pròpies del desencant missioner que d’una motivació profunda de la fe, així com a la dificultat per fer un exercici de discerniment sensat. Amb tot, podem afirmar que els qui hi han pogut participar s’han manifestat amb llibertat i amb comoditat…

La celebració eucarística diocesana del camí sinodal d’avui a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona (18h) es pot seguir via internet a través de bisbatsantfeliu.cat i sagradafamilia.org

Inscripcions a la catequesi. Continuem apuntant encara aquesta setmana els infants a partir de 3r de Primària (Primera Comunió), de 3r d’ESO (Confirmació) i de totes les edats (adults també) que vulguin rebre els sagraments de la iniciació cristiana.

Ordenació diaconal. Amb molt de goig comuniquem l’ordenació diaconal dels seminaristes Manolo Rodríguez i Josep Sellarès el proper diumenge 23 d’octubre a les 18:30h a la basílica de Santa Maria de Vilafranca. Donem-ne gràcies a Déu, i preguem per ells ja des d’ara.

Invitació a la Bíblia. Reprenem per segon any aquest curs de formació bíblica, obert a tothom. El tema del curs 2022-2023 serà “Quan Israel era una família. Història patriarcal”, a partir dels llibres del Gènesi i l’Èxode. El ponent d’aquest curs serè fra Bernat Folcrà, monjo de Poblet i llicenciat en Teologia Bíblica per la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma. El curs constarà de 10 sessions, que tindran lloc una vegada al mes en divendres de 18:30h a 19:45h a la sala mossèn Vinyeta (Pl. Santa Maria, 7) de Vilafranca del Penedès. Presentació i sessió introductòria: divendres 23 de setembre. Obert a tots els fidels i interessats de les parròquies del Penedès.

Trobada catalana de cossos de portants del Santcrist. Presidida pel bisbe Agustí, enguany se celebrarà a Torrelles de Foix, on el Cos de Portants d’aquesta parròquia acollirà els participants. Recordem que l’any passat es va celebrar a Vilafranca. A les 10h, Viacrucis pels carrers del poble; a les 12h, Missa a la parròquia de Sant Genís.

Romeria a Montserrat. Estem preparant amb molta il·lusió la Romeria d’aquest any, que tindrà lloc els dies del 14 al 17 d’octubre i que enguany recuperarà tots els actes habituals. Els romeus que fan ús de les cel·les ja tenen tota la informació. Hi haurà també un autocar per anar-hi el diumenge dia 16. Properament donarem més informació.

Laudes del dissabte. Hem reprès ja aquesta proposta de pregària comunitària: la pregària de Laudes els dissabtes a les 9:30h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria. Tots hi sou convidats.

Visites a la cripta i a Sant Francesc. Continuen els dissabtes al matí, de 11h a 13h (Sant Francesc) i de 11 a 13:30h (cripta Santa Maria).

Confirmacions 2022. La celebració de les confirmacions d’aquest any tindrà lloc el dissabte 8 d’octubre a les 20h a la basílica de Santa Maria, presidida pel bisbe Agustí. Rebran el sagrament de la Confirmació un grup de 8 joves.

Full parroquial per correu electrònic. Tots aquells que ho desitgeu podeu rebre aquest full informatiu parroquial cada setmana per correu electrònic. Els interessats que encara no el rebeu només ens heu de donar el vostre e-mail.

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 18. Diumenge XXV del temps de durant l’any. Celebració diocesana del sínode a la Sagrada Família. Se suprimeix la missa de les 20h a Fàtima. La missa del monestir del Carme se celebra a les 13h.

Dimarts 20. Sant Andreu Kim i sant Pau Chong, màrtirs de Corea. A les 17h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort. A les 20:45h, reunió de pares/mares dels infants del 2n curs de catequesi.

Dimecres 21. Sant Mateu, apòstol i evangelista. A les 17h, reunió de catequistes. A les 20h, reunió de la junta de la Romeria.

Divendres 23. Santa Tecla, verge i màrtir. Comença el curs “Invitació a la Bíblia” (vegeu notícia).

Disabte 24. Mare de Déu de la Mercè.

Diumenge 25. Diumenge XXVI del temps de durant l’any. Trobada catalana de Portants del Sant Crist a Torrelles de Foix (vegeu notícia).