25 de setembre de 2022

Ressò de dues celebracions sinodals

El passat cap de setmana vam viure dues trobades importants: el dissabte a la tarda, la trobada intergrups parroquial de Vilafranca; i el diumenge a la tarda, la cloenda de la fase diocesana del sínode a la Sagrada Família de Barcelona. Dues celebracions que ens empenyen a començar el curs amb força i amb aquest esperit sinodal. Compartim aquí el text que es va llegir al principi de la missa de la trobada parroquial:

Ens trobem de nou a les portes d’un nou curs i això vol dir la represa de totes les activitats pastorals. El curs passat tots nosaltres vam poder participar en el treball de reflexió previ al proper sínode que tractarà sobre la sinodalitat, que vol dir “fer camí junts”. El consell pastoral  va presentar en l’assemblea parroquial del 3 de març el resum de totes les aportacions  i unes propostes que ens puguin ajudar en aquest camí de comunió, participació i missió. Una d’elles diu: Fomentar el coneixement i la interacció entre els diferents grups de treball de la parròquia. En aquesta  línia, volem compartir amb tots vosaltres la trobada Intergrups Parroquial que hem fet aquesta tarda amb l’objectiu d’estrènyer vincles amb totes les persones que en formem part. A través d’unes dinàmiques hem pogut conèixer amb més profunditat els objectius i activitats de cada un dels grups i animar-nos i engrescar-nos per seguir treballant. Aquest coneixement ens ha de portar a una comunió més forta entre nosaltres  i ajudar a fer realitat en el dia a dia l’objectiu de “caminar junts” des d’una actitud de servei.

Divercat i catequesi de Confirmació. Continuen obertes les inscripcions al Divercat (a partir de 5è de Primària), a la catequesi de Confirmació (a partir de 3r d’ESO) i de totes les edats (adults també) que vulguin rebre els sagraments de la iniciació cristiana.

Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. Dels dies 22 al 26 de setembre celebrem el 169è  pelegrinatge a Lourdes. De la  delegació de Vilafranca hi participen 15 malalts, hospitalaris i pelegrins. Des de les parròquies ens unim a  la pregària i també desitgem un bon  pelegrinatge.

Pregària amb motiu del Temps de la Creació. De l’1 de setembre (Jornada mundial de pregària per la cura de la creació) al 4 d’octubre (festa de Sant Francesc d’Assís) té lloc aquest temps per prendre consciència de la importància de l’ecologia. Amb aquesta intenció farem una pregària, el dissabte 1 d’octubre, a les 18:30h, a l’església de Sant Francesc. Organitzada per la Delegació d’ecumenisme i relacions interreligioses del bisbat de Sant Feliu de Llobregat, el Grup de Diàleg i Consell Ecumènic i les Parròquies de Vilafranca del Penedès.

Loteria de Nadal. Estan ja a la venda participacions del número 67.791, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Aigua beneïda. Després del temps de restriccions per motiu de la pandèmia, recuperem l’aigua beneïda a les piques de la basílica de Santa Maria per tal que els fidels se senyin en entrar a l’església. Oferim aquesta oració amb el sentit d’aquest signe tan simbòlic i expressiu.

Diumenge 25. Diumenge XXVI del temps de durant l’any. Trobada de Portants del Sant Crist a Torrelles de Foix

Dilluns 26. Comença la catequesi de 2n curs de preparació de la 1ª comunió. A les 21h, consell d’economia.

Dimarts 27. Sant Vicenç de Paül. A les 20:45h, reunió de pares/mares dels infants del 1r curs de catequesi.

Dijous 29. Sants arcàngels Miquel, Gabriel i Rafael. A les 20h, missa amb la participació dels Castellers de Vilafranca. A les 21h, consell pastoral parroquial.

Divendres 30. Sant Jeroni, prevere i doctor de l’Església.

Disabte 1 d’octubre. Santa Teresa de l’infant Jesús. A les 18:30h, pregària amb motiu del Temps de la Creació a l’església de Sant Francesc (vegeu notícia). A les 18:45h, comença el curs del Divercat (adreçat als nois i noies de postcomunió, dissabtes alterns).

Diumenge 2. Diumenge XXVII del temps de durant l’any.