2 d’octubre de 2022

Càritas interparroquial de Vilafranca

Com en ocasions anteriors, ens plau fer-vos arribar la memòria de Càritas Interparroquial referent a l’exercici de l’any 2021. Aquesta memòria és una satisfacció pel fet d’haver estat mereixedors de la vostra CONFIANÇA. El vostre suport material és un recolzament molt important a la tasca quotidiana dels VOLUNTARIS i personal contractat que fan la tasca dia a dia en els diversos projectes d’ACOLLIDA i ACOMPANYAMENT.

Aquesta memòria 2021, que apareix després de la memòria de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, reflecteix els esforços que hem fet, entre TOTS, per alleugerir situacions de persones vulnerables que es troben sense llar, amb problemes de salut, sense feina, amb situació administrativa irregular. Hem ofert suport educatiu als infants i adults, amb dificultats de formació, per facilitar-los millor la seva integració a la nostra comunitat.

Som el que DONEM, som AMOR. Que aquest bon desig esdevingui també una crida per tal de continuar comptant amb tots vosaltres i amb la vostra col·laboració, si us és possible, i així fer entre tots una societat que ens apropa a cadascun dels nostres germans.

Sant Francesc d’Assís. Dimarts 4 d’octubre a l’església de Sant Francesc. 19h, conferència: “L’actualitat dels valors franciscans: ecologia, senzillesa i humilitat”, per Araceli Rosillo, doctora en Història i arxivera dels franciscans de Catalunya, voluntària dels dissabtes. 20h. missa solemne. Avui recuperem la campana de l’església. Aquesta setmana reprenem les misses del divendres a les 10:30h.

Pregària amb exposició del Santíssim. Reprenem aquest acte d’oració, el primer dijous de cada mes a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria, a continuació de la missa de les 20h. Comencem el 6 d’octubre.

Audició d’orgue. Dissabte 8 d’octubre de 10:30h a 14h. a la basílica. 6 organistes interpretaran la integral per a gran orgue de César Frank, que consta de 12 obres. A la tarda de 16:30h a 19h, taula rodona a la sala Mn. Vinyeta. Organitza Amics dels orgues de Vilafranca

Celebració de les confirmacions. Dissabte 8 d’octubre a les 20h a la basílica Santa Maria, presidida pel bisbe Agustí. Rebran el sagrament de la Confirmació un grup de 8 joves.

Imants amb la imatge de Sant Jordi. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda un nou imant que reprodueix el plafó central del nou vitrall de Sant Jordi i Montserrat de la basílica. Es pot adquirir al preu de 5€ per ajudar també a cobrir el dèficit de les obres de la teulada.

Subvenció de Pinnae per a Penyafort. La casa de colònies de Penyafort ha estat seleccionada a la convocatòria de projectes Impuls al territori 2022 de la Fundació Pinnae pel seu projecte “Transformació de Penyafort per a adaptació a canvis socioeducatius en el lleure”. S’han aportat 15.000 € que serviran per continuar el projecte de rehabilitació.

Catequesi de Confirmació. Inscripcions obertes fins el 7 d’octubre. Per a nois i noies a partir de 3r d’ESO. No deixeu de rebre el 3r sagrament de la Iniciació cristiana!

Romeria a Montserrat. Aquest any tornem a oferir un autocar per participar en els actes de la Romeria el diumenge dia 16 d’octubre: preu autocar, 15 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera de l’Espirall); dinar de germanor, 20 €. Inscripcions al despatx parroquial dies 3 i 5 d’octubre de 18h a 20h. Cal pagar en el moment d’apuntar-se. També es donarà el tiquet per participar a la missa conventual (entrada amb reserva prèvia).

Col·lecta primer diumenge. Des de la comissió econòmica recordem la importància de la vostra col·laboració en el sosteniment de les activitats parroquials i el manteniment dels temples i locals. Per això, a més a més de les quotes fixes domiciliades i dels donatius puntuals que pugueu fer, passem la col·lecta a totes les misses dominicals, i el primer diumenge de mes una col·lecta extraordinària amb sobres. Gràcies a tots per la vostra aportació generosa.

Diumenge 2. Diumenge XXVII del temps de durant l’any.

Dilluns 3. Comença la catequesi del 1r curs de preparació de la 1ª comunió. A les 21h, pastoral de joves.

Dimarts 4. Sant Francesc d’Assís. A les 19h conferència, i a les 20h missa a l’església de Sant Francesc (vegeu notícia). No hi ha missa a Santa Maria.

Dimecres 5. Témpores d’acció de gràcies i de petició. 18h. Grup Tercer Món-Mans Unides.

Dijous 6. A les 19:30h, confessions (cada dijous). Després de la missa de les 20h, pregària d’adoració (primer dijous).

Divendres 7. Mare de Déu del Roser. A les 10:30h, reprenem les misses dels divendres a Sant Francesc. A les 20h, missa amb la participació dels Xicots de Vilafranca. A les 20:45h, confessió i assaig de les confirmacions.

Dissabte 8. A partir de les 10:30h, audició d’orgue (vegeu notícia). A les 20h, celebració de les confirmacions.

Diumenge 9. Diumenge XXVIII del temps de durant l’any. A la tarda a Sant Feliu, trobada de catequistes del bisbat.