16 d’octubre de 2022

Mare de Déu de Montserrat, pregueu per nosaltres

Avui la comunitat parroquial de Vilafranca del Penedès és a Montserrat en Romeria. Des d’allà preguem per tots els que us heu quedat a Vilafranca, i als que sou a la vila us demanem que pregueu també per nosaltres, en comunió. Transcrivim aquí el text de presentació que es llegirà al principi de la missa conventual d’avui:

Un any més els feligresos de les parròquies de Vilafranca del Penedès pugem a Montserrat en la 96ª Romeria. Aquest any el nostre pelegrinatge ens ajuda a sentir que “fem camí junts”, tal com ens convida el papa Francesc, tot preparant el Sínode que hem treballat en els nostres grups parroquials i també juntament amb l’arxiprestat i tot el bisbat de Sant Feliu. Coincidint amb el 75è aniversari de l’entronització de la imatge de la Moreneta en el seu nou tron al cambril d’aquesta basílica, li demanem a la Mare de Déu de Montserrat que ens ajudi a ser una Església sinodal que viu la comunió, la participació i la missió.

Jornades de formació i animació pastoral. Tindran lloc els dies 24, 25, 26 i 27 d’octubre a la sala Mn. Vinyeta, a les 21h. La setmana que ve donarem la informació detallada del programa, amb les conferències i ponents de cada dia.

Domund 2022. El proper diumenge 23 d’octubre (penúltim diumenge d’octubre) se celebra la Jornada mundial de les missions (Domund), amb el lema “Sereu els meus testimonis” (Fets 1,8). Reproduïm aquí el text que ens proposa el Grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca:

“Sereu els meus testimonis”. Aquest és l’encàrrec que Jesús fa als apòstols abans de la seva ascensió al cel. Testimoniar l’evangeli, fer “missió”, és la raó de ser de l’Església. Aquest any se celebren diversos centenaris: 200 anys de la creació de la Propagació de la fe, promoguda per la recentment beatificada Pauline Jaricot. Altres centenaris són la creació de la Fundació per a la Propagació de la Fe, per a l’evangelització del Pobles, l’Obra de la Santa Infància, per anunciar l’evangeli entre els infants, i l’obra de Sant Pere Apòstol, per a sensibilitzar vers la missió a sacerdots i religiosos.

El Domund vol ser una crida d’atenció  perquè tots els cristians ens sentim responsables de la tasca evangelitzadora de l’Església i per oferir als missioners, a través de la pregària i els donatius, l’ajuda espiritual i material que necessiten ells i les seves comunitats arreu del món.

Cal conscienciar els membres de les nostres comunitats de l’esperit missioner per tal que sorgeixin noves vocacions missioneres que facin, amb els mitjans actuals, el  relleu en l’espai i el temps de l’anunci de l’Evangeli a totes les generacions d’arreu. Han de ser homes i dones senzills, amb un gran cor universal, anant sempre “més enllà”, a les perifèries del món d’avui, no sols als qui estan en països allunyats, sinó a aquells col·lectius de persones que no han experimentat la presència del Crist ressuscitat. Cal obrir nous horitzons socials, geogràfics i existencials.

La tasca de la missió és comunitària. Quan un missioner anuncia l’evangeli a petites comunitats, administra un sagrament, comparteix allò que té, encara que estigui molt allunyat, participa en l’acció missionera de l’Església, ell i qui ho rep. No es tracta de parlar, cal una actitud de vida coherent amb allò que es predica.

Atenció especial mereixen aquells cristians que, pel fet de ser-ho, han hagut de fugir de les seves comunitats i deixar els seus països enmig de guerres i violències. Ells són els testimonis actuals, com ho van ser els primers cristians, per a les comunitats d’acollida. Així, el caràcter universal, la catolicitat de l’Església es reforça. Cal acollir i imitar el seu testimoni, les seves experiències de fe, el seu compromís amb la fe.

Tota aquesta tasca evangelitzadora requereix el nostre suport, espiritual i econòmic. També amb la nostra almoina som missioners. Siguem generosos, l’objectiu bé que s’ho mereix.

Diumenge 16. Diumenge XXIX del temps de durant l’any. Romeria de les parròquies de Vilafranca a Montserrat.

Dilluns 17. Sant Ignasi d’Antioquia, bisbe i màrtir.

Dimarts 18. Sant Lluc, evangelista.

Dijous 20. A les 19:30h, confessions (cada dijous). A les 21h, reunió de la comissió permanent del consell pastoral.

Divendres 21. A les 21h a l’església de Sant Francesc, pregària preparatòria de l’ordenació diaconal.

Dissabte 22. A les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta, contes de Santa Maria (activitat adreçada als més petits de la casa). A les 20h, missa de principi de curs de la catequesi; comença la missa d’infants de cada dissabte.

Diumenge 23. Diumenge XXX del temps de durant l’any. Jornada del Domund.

A les 18:30h, ordenació diaconal de Manolo Rodríguez i Josep Sellarés. NO HI HA MISSA A FÀTIMA a les 20h!!!