27 de novembre de 2022

Advent, comença un nou any litúrgic

Avui comença el temps d’Advent, que aquest any tindrà la seva màxima durada, ja que enguany Nadal cau en diumenge, i per tant l’Advent durarà 4 setmanes completes. Amb l’Advent comença un nou any litúrgic, concretament el cicle A, i per això sant Mateu serà l’evangelista que ens acompanyarà en la majoria d’evangelis dominicals. Un any marcat pel Sínode que estem preparant, i que culminarà a Roma el proper mes d’octubre de 2023. Mentrestant, a les parròquies, arxiprestats i bisbats mantenim la tensió sinodal, procurant posar en pràctica les conclusions del Sínode en cada àmbit pastoral. La setmana passada recordàvem els punts a treballar a Vilafranca i arxiprestat, un dels quals és la formació litúrgica. Per això avui, encartat en aquest full parroquial, hi trobareu un full titulat “Per viure a fons el temps de l’Advent”, on recollim el significat i elements propis d’aquest temps litúrgic. Esperem que sigui una eina útil per als fidels tant a nivell individual com comunitari; feu-ne difusió, i a les homilies també l’anirem comentant. Advent és temps d’esperança. Fem nostre aquest desig amb la invocació pròpia d’aquest temps: “Veniu, Senyor Jesús!”; i amb la referència al Sínode: Fem camí junts vers Nadal!

Excursió familiar. Diumenge 27 de novembre. Adreçat a les famílies amb infants de totes les edats. Aquest dia pujarem un pessebre a l’ermita de Sant Pau. Horari: missa a les 10h a la Trinitat, sortirem a les 10:45h (els que ja hagin anat a missa la vigília s’hi poden afegir). Aperitiu a Pacs (se’l porta cadascú), i tornada al migdia. Porteu roba i calçat còmodes, i aigua.

Nova pantalla audiovisual a Santa Maria. Amb molt de goig informem d’una novetat que des de fa temps es va plantejar però que s’ha allargat per la dificultat de la seva instal·lació, i és la nova pantalla audiovisual a la basílica. Amb aquesta nova eina complementarem les celebracions amb imatges, lletra dels cants, respostes i aclamacions litúrgiques, i altres usos puntuals que es puguin fer. Esperem que sigui un bon instrument per viure les celebracions amb més intensitat i ajudar també a la pastoral i a la formació.

Vols ser cristià? Cada vegada són més els joves i adults que no van ser educats en la fe cristiana i s’interessen, busquen, pregunten… Alguns no van ser batejats, altres van rebre el Baptisme (i potser la Primera comunió) però es van desvincular de la vivència de la fe. Per això l’Església ofereix la possibilitat de conèixer, formar-se i, si s’escau, rebre els sagraments de la Iniciació cristiana. Acabem de començar un  grup de “catecumenat”, de moment amb 3 persones; potser us pot interessar o coneixeu algú a qui pugui interessar afegir-s’hi. Informeu-vos sense cap compromís a la parròquia.

Missa d’infants. Cada dissabte a les 20h a la basílica de Santa Maria els infants i adolescents tenen una especial atenció: poden seure als primers bancs, i durant la litúrgia de la Paraula de la missa es reuneixen a part de la comunitat per comentar l’evangeli del dia (en dos grups: els infants de catequesi, i els nois i noies que ja han rebut la Primera comunió). Especialment els 4 dissabtes d’Advent compartiran unes dinàmiques per aprofundir aquest temps litúrgic. També els diumenges a les 11h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat i a les 12h a la basílica de Santa Maria hi ha unes catequistes que atenen els infants al primer banc durant l’Eucaristia.

Resultat Germanor. En la col·lecta realitzada els dies 5 i 6 de novembre es van recollir 1.435€, que han estat enviats al Fons Comú Diocesà del bisbat de Sant Feliu. Gràcies a tots per la corresponsabilitat en l’economia de l’Església.

Mercadet solidari. El Grup Tercer Món – Mans Unides organitza, com altres anys, el Mercadet Solidari a benefici de Mans Unides. A la sala Mn Vinyeta es podran trobar llibres, joguines, maquetes, bijuteria  i  diferents objectes i altres estris, procedents de donacions anònimes. Els objectes no tenen preu estipulat; cada persona, en fer un donatiu a Mans Unides, podrà triar allò  que més li agradi. També es podrà adquirir loteria de la parròquia i del Cos de Portants del Sant Crist i imants amb la imatge del vitrall. Obert els dies 8, 9, 10 i 11 de desembre, de 11:30 a 14 i de 18 a 21h. A la sala parroquial Mn. Vinyeta (Plaça Santa Maria, 7).

Diumenge 27. Diumenge I d’Advent. Pujada del pessebre a la muntanya de Sant Pau (vegeu notícia).

Dimarts 29. Sant Sadurní. A les 18:45h, reunió dels voluntaris de la pastoral de la salut. A les 20:30h, reunió de pares/mares dels joves del 1r curs de confirmació.

Dimecres 30. Sant Andreu, apòstol. A les 19:30h, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 1 de desembre. Després de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous). A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Divendres 2. A les 18:30h, reunió comissió de litúrgia.

Dissabte 3. Sant Francesc Xavier, prevere. A les 12h a l’església de Sant Francesc, missa en honor a la Virgen de la Puerta, amb la participació de la comunitat peruana. A les 20h, missa jove.

Diumenge 4. Diumenge II d’Advent.