6 de novembre de 2022

Cadena de pregària per les vocacions

Cada any, durant el mes de novembre, les deu diòcesis amb seu a Catalunya celebrem la Cadena de pregària per les vocacions. Enguany el lema és “Aixeca’t i sigues testimoni”. El bisbe de Terrassa, Salvador Cristau, que és el referent de la pastoral vocacional en l’àmbit de la Tarraconense, explica així el sentit del lema: A sant Pau, el Senyor el va cridar quan, anant de camí a Damasc per fer presoners els cristians, caigut a terra, va escoltar aquestes paraules de Jesús: “Aixeca’t, sigues testimoni”. Amb aquestes paraules se’ns convida a nosaltres a pregar perquè siguin molts els cridats a treballar als sembrats del Regne de Déu. I a ells, els cridats, se’ls anima a aixecar-se, a no tenir por, a confiar en Aquell que els crida i a donar-ne testimoniatge amb la seva vida entregada al servei dels germans. Per tal d’intensificar la pregària en aquest mes, al portal www.cadenadepregaria.cat hi ha una gran disponibilitat de material que s’ha elaborat per ajudar a l’oració personal o en grup. Cada diòcesi té encomanats uns dies del mes i a la de Sant Feliu de Llobregat li corresponen els dies 9, 19 i 29 de novembre. La Cadena de pregària és una iniciativa que ens ajuda a comprendre i sentir que vivim i preguem en comunió.

Germanor. Aquest diumenge se celebra a totes les diòcesis la Jornada de Germanor, també anomenada Dia de l’Església diocesana, dedicat a conscienciar-nos de la importància de la corresponsabilitat econòmica en l’Església, és a dir, que tots els fidels siguem conscients de la necessitat de sostenir entre tots la nostra Església, tant la part material com l’acció pastoral. Per això es fa una col·lecta a totes les misses que es destina al fons comú de cada bisbat, en el nostre cas, de Sant Feliu de Llobregat.

El lema de la Jornada de Germanor d’enguany és: GRÀCIES PER TANT. Un dia per agrair-te per tant: per la teva pregària, pel teu temps, per les teves qualitats i pel teu suport econòmic. És gràcies a tu i amb tu que podem caminar amb tantes persones, sostenint-les, compartint la vida, col·laborant en les seves necessitats, recuperant la dignitat. Una gran varietat de circumstàncies i situacions en què, gràcies a tu, vivim plenament el nostre ésser Església. Quan donem la nostra pregària, compartim el nostre temps i qualitats, quan donem suport econòmic, tot es multiplica, els desafiaments semblen menys i l’alegria creix. Junts aconseguim una parròquia viva, apassionada per Jesucrist i lliurada als altres.

Gràcies a tots, doncs, per la vostra aportació generosa.

Resultat Domund. Fruit de la col·lecta realitzada els dies 22 i 23 d’octubre, s’han lliurat a la Delegació Diocesana de Missions 2.590,52€. Un agraïment especial de part del Grup Tercer Món – Mans Unides.

Consell pastoral arxiprestal. El proper dimecres dia 9 tindrem la primera reunió del curs del Consell pastoral arxiprestal. Aquest òrgan de corresponsabilitat aplega els representants laics de les diferents parròquies o grups de parròquies del nostre arxiprestat. És un espai de sinodalitat per compartir la vida de les nostres parròquies, organitzar el treball pastoral de conjunt, donar informacions… Recordem que l’Arxiprestat de Vilafranca consta de 30 parròquies, ateses per 7 preveres i 3 diaques, i que algunes d’aquestes parròquies ja han començat a organitzar-se de forma coordinada com a unitats pastorals.

Grup d’estudi d’evangeli. Recordem aquesta proposta pastoral oberta a tothom que vulgui reflexionar sobre l’evangeli del diumenge següent. El segon dimarts de cada mes a les 18:30h a la rectoria.

Cicle de concerts d’orgue “Josep Soler” in memoriam (1935-2022). Organitzats pels Amics dels orgues de Vilafranca a la basílica de Santa Maria:

– diumenge 6 de novembre, 19h: Maria Nacy, professora d’orgue del Conservatori municipal de música de Barcelona

– dissabte 26 de novembre, 18:30h: Cor jove dels Amics de la Unió de Granollers (Vicenç Prunés, orgue; Guifré Canadell, direcció).

– dilluns 26 de desembre, 12:45h: Albert Tió, organista de l’orgue Estalella de l’església de la Mare de Déu del Carme de Vic.

Diumenge 6. Diumenge XXXII del temps de durant l’any. Diada de Germanor (vegeu notícia). A les 19h a Santa Maria, concert d’orgue, a càrrec de Maria Nacy, professora d’orgue del Conservatori de música de Barcelona.

Dimarts 8. A les 17h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli (vegeu notícia). A les 21h, pastoral de joves.

Dimecres 9. Dedicació de la basílica de Sant Joan del Laterà, a Roma. Dia dedicat especialment a pregar per les vocacions (vegeu davantal). A les 18h, reunió dels voluntaris de l’obertura de la cripta els dissabtes. A les 19:30h, pregària del rosari (cada dimecres). A les 20:30h, reunió del consell pastoral arxiprestal (vegeu notícia).

Dijous 10. Sant Lleó el Gran, papa i doctor de l’Església.

Divendres 11. Sant Martí de Tours, bisbe.

Diumenge 13. Diumenge XXXIII del temps de durant l’any. Jornada mundial dels pobres.