13 de novembre de 2022

Jornada mundial dels pobres

“Jesucrist es va fer pobre per vosaltres” (2Co 8,9). Amb aquestes paraules l’apòstol sant Pau s’adreça als primers cristians de Corint, per donar fonament al seu compromís solidari amb els germans necessitats. La Jornada mundial dels pobres es presenta també enguany com una sana provocació per ajudar-nos a reflexionar sobre el nostre estil de vida i sobre tantes pobreses del moment present. Alguns mesos enrere, el món sortia de la tempesta de la pandèmia… I és llavors que ha aparegut en l’horitzó una nova catàstrofe, destinada a imposar al món un escenari diferent. La guerra a Ucraïna va venir a afegir-se a les guerres regionals que en aquests anys estan portant mort i destruccions… Quants pobres genera la insensatesa de la guerra! En aquest context tan contradictori s’emmarca la VI Jornada mundial dels pobres, amb la invitació a tenir la mirada fixada en Jesús, el qual “essent ric, es va fer pobre per vosaltres, perquè us enriquíssiu amb la seva pobresa” (2Co 8,9). Que aquesta VI Jornada mundial dels pobres es converteixi en una oportunitat de gràcia, per fer un examen de consciència personal i comunitari, i preguntar-nos si la pobresa de Jesús és la nostra companya fidel de vida (del missatge del papa Francesc).

Vilafranca sardanista. Diumenge 20 de novembre a les 12h participarà a la missa l’Associació Vilafranca sardanista amb motiu de la Diada del soci. A l’ofertori es ballarà una sardana. Al final de la missa, concert a la mateixa basílica a càrrec  de la cobla Reus jove.

Loteria de Nadal. Continuen a la venda les participacions del número 67.791, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5€ al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Imants amb la imatge de Sant Jordi. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda un nou imant que reprodueix el plafó central del nou vitrall de Sant Jordi i Montserrat de la basílica. Es pot adquirir al preu de 5€ per ajudar a cobrir el dèficit de les obres de la teulada.

Invitació a la Bíblia. Recordem aquest curs de formació bíblica. El tema del curs 2022-2023 és “Quan Israel era una família. Història patriarcal”, a partir dels llibres del Gènesi i l’Èxode. El ponent és fra Bernat Folcrà, monjo de Poblet i llicenciat en Teologia Bíblica per la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma. El curs consta de 10 sessions, que tenen lloc una vegada al mes en divendres de 18:30h a 19:45h a la sala mossèn Vinyeta. Properes sessions: 18 de novembre, 16 de desembre. Obert a tots els fidels i interessats de les parròquies del Penedès.

INFORMACIONS D’ECONOMIA

Coincidint amb la jornada de Germanor, que vam celebrar la setmana passada, aprofitem per recordar les diverses formes de col·laborar econòmicament amb la parròquia:

– amb la col·lecta que es fa a totes les misses els dissabtes i diumenges, o bé dipositant el donatiu a les caixetes de les esglésies. Aquesta forma clàssica de col·laborar té la dificultat de l’ingrés de moneda, que cada vegada està més restringit per les entitats bancàries. Per això demanem que prioritzem els donatius en bitllets i no tant en monedes.

– recordem que el primer diumenge de cada mes posem sobres als bancs per motivar una aportació extraordinària.

– per transferència bancària al compte corrent de la parròquia: ES03 0075 0769 3106 0060 5344.

– per internet, podeu fer el vostre donatiu a través del portal donoamiiglesia.es. Heu de fer clic al botó donar a la meva parròquia.

– domiciliant una quota fixa a favor de la parròquia. En aquest cas cal omplir una fitxa que podeu demanar a les sagristies o al despatx parroquial, en la qual hi ha l’autorització a l’entitat bancària perquè aboni una quota fixa a favor de la parròquia del vostre compte.

– amb targeta de crèdit, utilitzant el faristol per a donatius que hi ha a l’entrada de la basílica de Santa Maria. A través d’un mecanisme digital, podeu fer un donatiu de 5€, 10€, 25€ o 45€, seleccionables a través de la pantalla tàctil.

En tots aquests casos la parròquia us farà un rebut perquè pugueu deduir els donatius en la vostra declaració de la renda. Al web de les parròquies de Vilafranca trobareu tota la informació a l’apartat DONATIUS.

Diumenge 13. Diumenge XXXIII del temps de durant l’any. Jornada mundial dels pobres.

Dimarts 15. Sant Albert el Gran, bisbe i doctor de l’Església. A les 20:45h, reunió de pares/mares dels infants del 2n curs de la catequesi.

Dimecres 16. A les 19:30h, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 17. Santa Isabel d’Hongria, religiosa. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 18. A les 18:30h, curs d’iniciació a la Bíblia (vegeu notícia).

Dissabte 19. Al vespre, després de la missa, a la sala Mn. Vinyeta, cinefòrum per a joves.

Diumenge 20. Solemnitat de Nostre Senyor Jesucrist, Rei de tot el món. A les 12h a la basílica, participació de Vilafranca sardanista (vegeu notícia).