11 de desembre de 2022

Senyor, veniu a salvar-me

En la foscor s’ha encès una llum,

en el desert s’ha sentit el crit d’una veu.

Arriba la gran notícia: El Senyor és a punt d’arribar!

Prepareu els seus camins, perquè ja s’acosta.

Adorneu la vostra ànima

com una núvia que s’engalana el dia del casament.

Ja és aquí el missatger.

Joan Baptista no és la llum, sinó el qui ens anuncia la llum.

Quan encenem aquesta tercera espelma

cada u de nosaltres vol ser torxa vostra perquè brilleu,

flama vostra perquè escalfeu.

Veniu Senyor, a salvar-nos, ompliu-nos amb la vostra llum,

escalfeu-nos en el vostre amor!

Veniu, Senyor Jesús!

Paraula i Vida 2023. Tenim a disposició aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 4 €, en català o en castellà, al despatx parroquial o a les sagristies de les diferents esglésies.

Mercadet solidari. Obert encara fins el diumenge dia 11 de 11:30 a 14h i de 18 a 21h a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Exposició de pessebres. A la capella dels Dolors, fins el 8 de gener. Horaris.: feiners de 18 a 20h, festius de 12 a 14h.

Loteria de Nadal. Últims dies per adquirir participacions del número 67.791, al preu de 5€.

Regala col·laborant amb la basílica. La comissió Santa Maria 2020 convida a adquirir elements que poden servir per als regals d’aquestes festes i alhora col·laborar amb les obres de la basílica: encara queden imants dels vitralls de les capelles laterals, nou imant amb la imatge del vitrall de Sant Jordi i Montserrat, punts de llibre, postals de la basílica… Podeu adquirir-los a la sagristia de Santa Maria.

Capelles de la Sagrada Família. Aquest any, en coincidir Nadal i Cap d’Any en diumenge, la festa de la Sagrada Família se celebra el divendres 30 de desembre. Aquest dia, doncs, exposarem les capelletes a la basílica, fins el diumenge 1 de gener. Les podeu portar a partir del 27 de desembre a la sagristia.

Celebració de les noces d’argent i d’or. Donat que aquest any la festa de la Sagrada Família se celebra el divendres dia 30, traslladem la festa al diumenge 8 de gener. Per tant, convoquem els matrimonis que celebren 25 o 50 anys de casats a la missa de les 12h del diumenge 8 de gener. Podeu comunicar-ho al despatx parroquial o a la sagristia.

Cant de les antífones de la O. Durant les fèries privilegiades d’Advent (del 17 al 23 de desembre), la Schola Cantorum de Vilafranca les canta cada dia a Santa Maria (capella del Santíssim) a les 20:30 després de la missa: Vespres i cant del Magnificat amb la seva antífona. Excepte diumenge 18, que es cantaran al final de la missa de les 12h.

Celebracions penitencials. Recordem els horaris habituals de les celebracions comunitàries amb absolució individual: dilluns 19 a les 19h a Sant Francesc i a les 21h a Santa Maria; dimarts 20 a les 20h a l’església de Montserrat.

Tradicional concert d’orgue de Sant Esteve. Dilluns 26 a les 12:45h a Santa Maria. A càrrec d’Albert Tió, organista de l’església de la Mare de Déu del Carme de Vic.

Vetlla de pregària de Cap d’any. Dissabte 31 de desembre a les 22:30h a la capella del Santíssim de Santa Maria. Tot seguit, celebrarem junts les campanades (sala Mn. Vinyeta).

Missa del Gall. Amb molt de goig enguany tornarem a celebrar la missa de la mitjanit de Nadal, el dia 24 a les 12h de la nit a la basílica. I tot seguit refrigeri a la sala Vinyeta.

Església de Sant Francesc. Durant les festes de Nadal (del 25 de desembre al 8 de gener) no se celebrarà la missa dels divendres a les 10:30h. La reprendrem el 13 de gener.

Concert d’any nou. Concert inaugural del cicle Musicveu 2023 organitzat per Pinnae a benefici de l’Associació Joan Petit nens amb càncer. Divendres 6 de gener a les 19h a la basílica de Santa Maria, a càrrec de la Orthemis Orquestra. Preu 20€ (per internet o al Fòrum Berger Balaguer).

Diumenge 11. Diumenge III d’Advent. A les 18:30h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima, concert de la Coral de La Girada.

Dimarts 13. Santa Llúcia, verge i màrtir. Missa solemne a les 20h a la basílica de Santa Maria. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli.

Dimecres 14. Sant Joan de la Creu, prevere i doctor de l’Església. A les 19:30h, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 15. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 16. Sant Josep Manyanet, prevere. Felicitem de tot cor la comunitat religiosa i educativa del col·legi Sant Ramon. A les 18:30h, sessió del curs d’iniciació a la Bíblia.

Dissabte 17. Missa de Nadal al centre sociosanitari Ricard Fortuny. Festa de Nadal del GEP. A les 20:30h, primer dia de les antífones de la O (vegeu notícia).

Diumenge 18. Diumenge IV d’Advent. A les 19h a l’església de Sant Francesc, concert de la coral Laroc.