1 de gener de 2023

Beneïu-nos, Senyor

Senyor, quan encetem aquest nou any,

sentim la nostra responsabilitat

de col·laborar en la construcció d’una humanitat

que, vivint d’acord amb el vostre projecte,

obri camins de solidaritat i de pau en el món.

Beneïu cada un dels 365 dies de l’any nou;

beneïu les nostres famílies,

beneïu el nostre treball.

Que el vostre Esperit

il·lumini la nostra mirada

i ompli d’amor i de generositat

el nostre cor.

Que Maria,

mare de Jesús i mare nostra,

vetlli per tots nosaltres

i ens ajudi a descobrir,

a estimar i a seguir Jesús.

Josep Codina i Farrés

Resultat col·lecta Càritas. En la col·lecta realitzada els dies 17 i 18 de desembre es van recollir 2.232,66€, que han estat enviats a Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. Gràcies a tots per la vostra generositat.

Paraula i Vida 2023. Tenim a disposició aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 4 €, en català o en castellà, al despatx parroquial o a les sagristies de les diferents esglésies.

Nova càmera de vigilància a la basílica. Degut a les diverses incidències que hem tingut en els darrers mesos amb la màquina expenedora de ciris, hem col·locat una càmera de vigilància al capdavall de la basílica, que visualitza la zona de la màquina dels ciris i també el faristol per als donatius amb targeta de crèdit. Esperem que amb aquesta nova mesura hi hagi més seguretat a la basílica. Aquesta càmera s’afegeix a les alarmes que hi ha instal·lades a les portes d’accés i a l’interior de la sagristia.

Regala col·laborant amb la basílica. La comissió Santa Maria 2020 convida a adquirir elements que poden servir per als regals d’aquestes festes i alhora col·laborar amb les obres de la basílica: encara queden imants dels vitralls de les capelles laterals, nou imant amb la imatge del vitrall de Sant Jordi i Montserrat, punts de llibre, postals de la basílica… Podeu adquirir-los a la sagristia de Santa Maria.

Celebració de les noces d’argent i d’or. Donat que aquest any la festa de la Sagrada Família se celebra el divendres dia 30, traslladem la festa al diumenge 8 de gener. Per tant, convoquem els matrimonis que celebren 25 o 50 anys de casats a la missa de les 12h. del diumenge 8 de gener. Podeu comunicar-ho al despatx parroquial o a la sagristia.

Exposició de pessebres. A la capella dels Dolors, fins el 8 de gener. Horaris.: feiners de 18 a 20h, festius de 12 a 14h. Agraïm també els que han fet possibles els pessebres de la basílica Santa Maria, la parròquia de la Santíssima Trinitat i l’església de la Mare de Déu de Montserrat. Recordem que a l’església de Sant Francesc hi ha un pessebre permanent.

Concert d’any nou. Concert inaugural del cicle Musicveu 2023 organitzat per Pinnae a benefici de l’Associació Joan Petit nens amb càncer. Divendres 6 de gener a les 19h a la basílica de Santa Maria, a càrrec de la Orthemis Orquestra. Preu 20€ (per internet o al Fòrum Berger Balaguer).

Epifania del Senyor. Divendres 6 de gener. Misses com els diumenges, també la vigília a la basílica de Santa Maria, i la vespertina del mateix dia a la capella de la Mare de Déu de Fàtima.

Sant Raimon de Penyafort. La seva festa (7 de gener) enguany s’escau en dissabte. Per això la celebrarem a les 20h a la basílica de Santa Maria. La litúrgia serà la pròpia de la vigília del Baptisme del Senyor, però farem també referències a aquest copatró de Vilafranca, i al final de la missa cantarem els goigs.

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 1. Santa Maria, Mare de Déu.

Dilluns 2. Sant Basili el Gran i sant Gregori Nazianzè.

Dimarts 3. Celebració de Nadal del consell pastoral.

Dimecres 4. A les 17h, reunió de catequistes. A les 19:30h, pregària del Rosari (cada dimecres).

Dijous 5. A les 19:30h, confessions (cada dijous). A les 20h, missa de vigília de l’Epifania. Avui no hi ha pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous de cada mes).

Divendres 6. Epifania del Senyor. Misses com els diumenges. A les 19h, concert d’any nou a la basílica de Santa Maria organitzat per Fundació Pinnae (vegeu notícia).

Dissabte 7. Sant Raimon de Penyafort, prevere, copatró de Vilafranca. Missa a les 20h (vegeu notícia).

Diumenge 8. Baptisme del Senyor. Acaba el temps litúrgic de Nadal. A les 12h, celebració dels 25 i 50 anys de matrimoni (vegeu notícia).