8 de gener de 2023

Parròquia Crist Rei - Reus: Seguint el Mestre.- Diumenge I (Cicle B)

“Eixampla la teva tenda”

Durant aquest curs s’està celebrant l’etapa continental del Sínode i, tot i que nosaltres no hi participem, ens va bé seguir els seus treballs per mantenir la tensió sinodal. Per això ens referim avui al Document de treball per a aquesta etapa continental, que ens regala la preciosa i inspiradora imatge bíblica en la qual s’inspira el títol: “Eixampla la tenda, que s’estenguin els teus envelats. Allarga les cordes i reforça les piquetes” (Isaïes 54,2). És una promesa revelada a Isaïes que esdevé vocació per al Poble de Déu: l’Església com una tenda, cridada a fer-se més ampla, més espaiosa, perquè hi càpiga tothom; i alhora oberta, on tothom hi pugui entrar i sortir. Una tenda també en moviment, com la “tenda de l’encontre” (del trobament o de l’aplec sagrat) de l’Èxode, on hi havia el tabernacle (presència del Senyor) que feia camí amb el poble d’Israel pel desert des d’Egipte cap a la terra promesa. Una tenda amb les seves veles, el seu tendal, que protegeix els qui s’hi apleguen en espai de vida i convivencia; amb les seves cordes i piquetes que subjecten l’estructura i mantenen ferm l’envelat. Una imatge ben suggerent de l’Església en camí que viu la comunió, la participació i la missió (vegeu la imatge).

Capelles de la Sagrada Família i de la Mare de Déu. Tindrem una reunió amb els responsables de les diverses capelles de la Sagrada Família, i també de la Mare de Déu (Puríssima, Miraculosa, Fàtima), el dimarts 10 de gener a les 18h a la rectoria.

Nova pantalla audiovisual a Santa Maria. Amb molt de goig informem de la pantalla audiovisual que hem instal·lat a la basílica. Amb aquesta nova eina complementarem les celebracions amb imatges, lletra dels cants, respostes i aclamacions litúrgiques, i altres usos puntuals que es puguin fer. Esperem que sigui un bon instrument per viure les celebracions amb més intensitat i ajudar també a la pastoral i a la formació.

Grup d’oració. Recordem aquesta nova proposta pastoral d’aquest curs. Cada dilluns de 18:45h a 19:45h a la capella del Santíssim de l’església de Sant Francesc, amb cants, reflexió, text bíblic, acció de gràcies, pregàries espontànies… És un grup obert a tothom que hi vulgui participar, i no cal comprometre’s a venir-hi cada setmana.

Trobada de joves de Taizé. Un grup de 6 joves de les nostres parròquies han participat a la trobada europea que la comunitat de Taizé organitza cada any del 27 de desembre a l’1 de gener. Enguany s’ha celebrat a Rostok (Alemanya). Esperem que hagi estat una experiència enriquidora per a la formació i vivència cristiana dels joves que hi han participat, i també per a tots els joves de la parròquia amb qui la compartiran.

Diumenge 8. Baptisme del Senyor. Acaba el temps litúrgic de Nadal. A les 12h, celebració dels 25 i 50 anys de matrimoni.

Dilluns 9. Es reprèn el temps litúrgic de durant l’any. Avui es reprèn també la catequesi parroquial.

Dimarts 10. A les 18h, reunió dels responsables de les capelles de la Sagrada Família i la Mare de Déu (vegeu notícia).

Dimecres 11. A les 19:30h, pregària del Rosari (cada dimecres).

Dijous 12. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 13.

Dissabte 14. Es reprenen les activitats pastorals: esplai parroquial, agrupament escolta, catequesi… A les 20h, missa amb la participació especial dels joves de la parròquia.

Diumenge 15. Diumenge II del temps de durant l’any.