22 de gener de 2023

Diumenge de la Paraula, Setmana de la Bíblia

Avui, diumenge III del temps de durant l’any, l’Església universal celebra el Diumenge de la Paraula. I amb aquesta jornada comença la Setmana de la Bíblia, enguany amb el lema “Us anunciem allò que hem vist i sentit” (1Joan 1,13). Dues iniciatives ben relacionades amb l’objectiu de posar en relleu la importància de la Paraula de Déu en la vida de l’Església i de cada cristià. Amb motiu d’aquesta Setmana:

– Avui oferim un full de formació (seguint l’objectiu de les conclusions parroquials del sínode) sobre l’evangeli de sant Mateu, que correspon al cicle A de les lectures dominicals.

– Precisament hi ha programada també una de les sessions de formació i diàleg sobre aquest tema (22 de maig).

– Programem una CELEBRACIÓ DE LA PARAULA. Dimarts 24 de gener de 18:30h a 19:30h, a la basílica de Santa Maria. Inclourà la presentació i la lectura comunitària del llibre de Rut (Antic Testament). Amb la participació de la professora María Luisa Melero. Oberta a tothom, val la pena!

– I recordem encara el curs “Invitació a la Bíblia”, a partir dels llibres del Gènesi i l’Èxode, un divendres al mes a les 18:30h.

– I el grup d’estudi d’evangeli un dimarts al mes a les 18:30h.

Concert de cant coral. A càrrec del cor “Gustavus Adolphus College”, de Minnesota (Estats Units), promogut pels Amics dels Orgues. Diumenge 22 de gener a les 19h a la basílica de Santa Maria. Taquilla inversa.

Primera sessió de formació i diàleg del curs (vegeu imatge)

Pregària amb exposició del Santíssim. Donat que el primer dijous de febrer és la Candelera, avancem la pregària al dijous 26 de gener, com sempre després de la missa de les 20h.

Fundació Inglada Via. El proper dissabte 28 de gener el bisbe Agustí es farà present a Vilafranca: celebrarà la missa a la residència Inglada Via i tot seguit visitarà i beneirà les noves instal·lacions dels Apartaments del carrer Sant Bernat i el Centre de dia Jaume Nicolàs del Tívoli.

Tradicional Aplec de la muntanya de Sant Pau. Diumenge 29 de gener. 10h. Caminada popular (sortida Pl. Jaume I), 10:45h. Repic de campanes. 11h. Eucaristia. 11:45h. Audició de cant coral amb el grup Kandenit. 12:15h. Actuació de l’esbart Rocasagna de Gelida. Organitza el nou grup Amics de l’ermita de Sant Pau.

La nova versió del Credo llarg

La nova edició del missal romà en català ha revisat alguns dels textos de la missa, com per exemple el Credo llarg, també anomenat de Nicea-Constantinoble. Recordem que hi ha dues versions de la Professió de fe. Una és el Credo curt o símbol dels apòstols, que resem habitualment i que de vegades també cantem. L’altre és el Credo llarg, que és el que ha sofert un petit canvi, concretament quan diem que creiem “en l’Església, que és una, santa, catòlica i apostòlica”. Oferim aquí el text amb la correcció marcada:

Crec en un sol Déu, Pare totpoderós,

Creador del cel i de la terra,

de totes les coses visibles i invisibles.

I en un sol Senyor, Jesucrist, Fill Unigènit de Déu,

nascut del Pare abans de tots els segles.

Déu nat de Déu, llum resplendor de la llum,

Déu veritable nascut del Déu veritable,

engendrat, no pas creat, de la mateixa naturalesa del Pare:

per ell tota cosa fou creada. El qual per nosaltres, els homes,

i per la nostra salvació, davallà del cel.

I, per obra de l’Esperit Sant,

s’encarnà de la Verge Maria, i es feu home.

Crucificat després per nosaltres,

sota el poder de Ponç Pilat; patí i fou sepultat,

i ressuscità el tercer dia, com deien ja les Escriptures,

i se’n pujà al cel, on seu a la dreta del Pare.

I tornarà gloriós, a judicar els vius i els morts,

i el seu regnat no tindrà fi.

Crec en l’Esperit Sant, que és Senyor i infon la vida,

que procedeix del Pare i del Fill.

I juntament amb el Pare i el Fill

és adorat i glorificat; que parlà per boca del profetes.

I en l’Església, que és una, santa, catòlica i apostòlica.

Professo que hi ha un sol baptisme per perdonar el pecat.

I espero la resurrecció dels morts, i la vida de la glòria. Amén.

Diumenge 22. Diumenge III del temps de durant l’any. Diumenge de la Paraula, comença la Setmana de la Bíblia. A les 13h davant de l’església de Sant Francesc, benedicció dels animals. A les 19h, concert cant coral (vegeu notícia).

Dilluns 23. Sant Ildefons. A les 21h, conferència (vegeu notícia).

Dimarts 24. Sant Francesc de Sales. A les 18:30h, celebració de la Paraula (vegeu davantal).

Dimecres 25. La Conversió de sant Pau. Acaba la Setmana per la unitat dels cristians. A les 21h, comissió d’economia.

Dijous 26. Sant Timoteu i sant Titus, bisbes. Després de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (vegeu notícia). A les 21h, reunió de la pastoral de joves.

Dissabte 28. Sant Tomàs d’Aquino. Missa al centre Ricard Fortuny i a la residència Inglada Via (vegeu notícia).

A les 19:15h a la sala Mn.Vinyeta, contes de Santa Maria, adreçat als més petits de la casa (abans de la catequesi).

Diumenge 29. Diumenge IV del temps de durant l’any. Aplec de Sant Pau (vegeu notícia).