29 de gener de 2023

La Candelera

El dia 2 de febrer se celebra la festa de la Presentació del Senyor, coneguda popularment com la Candelera. Una festa que té diverses significacions. En primer lloc recordem com Jesús, als 40 dies de néixer, va ser presentat al temple. Així acaba definitivament el ressò de Nadal, i retirem els pessebres; aprofitem per agrair la magnífica tasca dels Pessebristes de Vilafranca que cada any ens ofereixen les seves obres. El 2 de febrer és també el dia de la Vida Consagrada, i recordem i preguem per tots aquells monjos, religiosos, missioners (homes i dones) que han ofert la seva vida al Senyor en tants i tants carismes i serveis. També és un dia per recordar els ancians, en ocasió del testimoni d’aquells dos personatges de l’evangeli d’avui, Simeó i Anna, que reconeixen Jesús com la “llum de tots els pobles”. La imatge de la llum, que tantes referències té per a la nostra fe, és la que motiva el nom popular de “la Candelera”, amb el ritu de la benedicció de les candeles al començament de la missa. A Vilafranca celebrarem la missa de la festa de la Presentació del Senyor en els seus horaris habituals dels dijous feiners: a les 8:15h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, i a les 20h a la basílica de Santa Maria.

Tradicional Aplec de la muntanya de Sant Pau. Diumenge 29 de gener. 10h. Caminada popular (sortida Pl. Jaume I), 10:45h. Repic de campanes. 11h. Eucaristia. 11:45h. Audició de cant coral amb el grup Kandenit. 12:15h. Actuació de l’esbart Rocasagna de Gelida. Organitza el nou grup Amics de l’ermita de Sant Pau.

Grups catequesi.

Enguany tenim els següents grups:

– 1r curs de preparació de la Primera comunió: 65 infants distribuïts en 8 grups (un dels quals als locals de l’Espirall)

– 2n curs de preparació de la Primera comunió: 63 infants distribuïts en 8 grups (un dels quals als locals de l’Espirall). D’aquests, 11 han de rebre prèviament el sagrament del Baptisme i faran la corresponent preparació específica

– Divercat (postcomunió): 10 infants

– 1r curs de preparació de la Confirmació: 8 adolescents

– 2n curs de prepració de la Confirmació: 4 adolescents (un dels quals ha de rebre també el Baptisme i la Primera comunió)

– Hi ha un grup de 3 noies adultes que fan el catecumenat (preparació per rebre els sagraments de la Iniciació cristiana: Baptisme, Primera comunió i Confirmació)

– I després hi ha també els diversos grups de postconfirmació i de joves.

Mare de Déu de Lourdes. La seva festa s’escau el dissabte 11 de febrer. La celebrarem amb els membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes el diumenge 12 de febrer a la missa de les 12h.

Cos de portants del Sant Crist de Vilafranca. Celebrarà la seva assemblea anual el proper dissabte dia 4 de febrer, tot preparant ja els actes de la propera Quaresma i Setmana Santa. Van ser el grup convidat al consell pastoral del passat mes de desembre, per tal de conèixer el seu funcionament, amb el repte d’acollir nous membres que s’hi vulguin incorporar.

Aplicacions al telèfon mòbil. Us recomanem dues aplicacions que us podeu descarregar de forma gratuïta i que us poden ser molt útils per a la reflexió i la pregària:

BCI – Bíblia catalana. Us permet buscar textos i cites de la Bíblia, en la versió catalana interconfessional.

CPL (Centre de Pastoral Litúrgica). Hi podeu trobar la Litúrgia de les Hores del dia per poder resar Laudes, Vespres… I també les lectures de la missa del dia.

Sant Jocund. Avancem avui ja els actes de la festa de Sant Jocund, que detallarem la setmana vinent:

– Diumenge, 5 de febrer, a les 18:30h, Concert d’orgue a càrrec del Sr. David Maceira, organista a la catedral de Santiago de Compostel·la i alumne de l’ESMUC de Barcelona.

– Dimarts, 7 de febrer, a les 19h, Conferència “Escultures religioses a Vilafranca del Penedès. Devocions, autors i llocs” a càrrec del Dr. Daniel Sancho, historiador.

– Dijous, 9 de febrer, a les 20h, Missa Solemne i cant dels goigs de Sant Jocund.

– Divendres, 10 de febrer, a les 19h, Conferència: “Raimon de Penyafort. L’home del segle XIII” a càrrec del Sr. Daniel Vives, historiador.

Diumenge 29. Diumenge IV del temps de durant l’any. Aplec de Sant Pau (vegeu notícia).

Dimarts 31. Sant Joan Bosco, prevere. A les 17h, reunió de la junta de la casa de colònies Penyafort. A les 18:45h, reunió de l’equip de la pastoral de la salut.

Dimecres 1 de març.  A les 19:30h a la capella del Santíssim de Sta. Maria, pregària del rosari (cada dimecres). En el temps de durant l’any resem els misteris de llum.

Dijous 2. La Presentnació del Senyor (la Candelera). Misses amb benedicció de les candeles a les 8:15h a la Trinitat i a les 20h a Santa Maria (vegeu davantal). A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Dissabte 4. A les 17h, assemblea del Cos de Portants del Sant Crist (vegeu notícia). A les 20h, missa amb la participació dels grups de joves.

Diumenge 5. Diumenge V del temps de durant l’any. A les 18:30h, concert d’orgue de Sant Jocund (vegeu notícia).