26 de febrer de 2023

Trobades de joves a Vilafranca i a Lisboa

Parlem avui de la pastoral de joves que, malgrat les dificultats d’aquest treball en el context actual, va fent el seu camí a Vilafranca i al bisbat. Avui us informem de la trobada diocesana de joves que tindrà lloc precisament a Vilafranca del Penedès el proper dissabte 18 de març. Hi són convocats els adolescents i joves de 14 a 30 anys, amb diverses activitats, de 10h a 19h, amb el lema “Som testimonis”. Properament en donarem més informació.

Per altra banda, s’està preparant la Jornada Mundial de la Joventut, que enguany serà a Lisboa (Portugal), de l’1 al 6 d’agost. Esperem que siguin una bona colla també els joves de Vilafranca que hi participin. I preguem tots pels joves cristians i per la pastoral juvenil a casa nostra.

QUARESMA 2023

Algunes pistes per viure-la amb intensitat:

– Avui us oferim un altre full de formació (cliqueu aquí), aquesta vegada precisament sobre la Quaresma. Esperem que us sigui útil.

– Els dies feiners resem Laudes (8:15h, Stma. Trinitat) i Vespres (20h, Santa Maria) juntament amb la missa.

Laudes dels dissabtes (9:30h, capella del Santíssim).

– Cada diumenge a les 18h, pregària del Viacrucis:

26 de febrer (I Quaresma): Parròquia Santíssima Trinitat.

5 de març (II Quaresma): Església de Sant Francesc.

12 de març (III Quaresma): Capella Mare de Déu de Fàtima.

19 març (IV Quaresma): Església M. de Déu de Montserrat.

26 de març (V Quaresma): MEDITACIÓ DE QUARESMA, a la basílica de Santa Maria. Aquest dia no hi ha Viacrucis. Properament en donarem més informació.

2 d’abril (Dumenge de Rams): Basílica de Santa Maria.

Els dies 12 i 19 de març el Cos de Portants portarà el Sant Crist de Vilafranca a les esglésies de Fàtima i Montserrat respectivament, on no hi ha imatge del Sant Crist.

– La Quaresma és un temps propici per rebre el sagrament del perdó. Recordem els horaris de Confessions: dijous a les 19:30 h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria; al despatx parroquial en el seu horari; demanant-ho al mossèn quan convingui. Abans de Setmana Santa, com sempre, programarem les celebracions penitencials comunitàries amb absolució individual.

Recés de Quaresma. Dissabte 18 de març de 10:30 a 13:30h al Monestir de la Mare de Déu del Carme, predicat per Mn. Valentí Alonso.

Diorama de Setmana Santa – Calvari. L’Associació de pessebristes de Vilafranca ens ofereix com cada any un diorama de Setmana Santa, exposat a la capella del baptisteri de la basílica. Aquest és una escena de Jesús a l’hort de Getsemaní, corresponent al Divendres Sant.

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 26. Diumenge I de Quaresma. A les 18h, pregària del Viacrucis (parròquia Santíssima Trinitat).

Dimarts 28. A les 18:45h, reunió de l’equip de la pastoral de la salut. A les 21h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Dimecres 1. A les 19:30h a la capella del Santíssim de Sta. Maria (cada dimecres), res del rosari. Durant la Quaresma resem els misteris de dolor.

Dijous 2. A les 19:30h, confessions (cada dijous). A continuació de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous de mes). A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Dissabte 4. Primera sessió d’acolliment de parelles que es preparen per al Matrimoni. A les 20h, missa amb la participació dels grups de joves. Farem l’entrega del Credo als infants, joves i adults que han de rebre el Baptisme.

Diumenge 5. Diumenge II de Quaresma. A les 18h, pregària del Viacrucis (església Sant Francesc).