5 de febrer de 2023

Campanya contra la fam de Mans Unides

“Frenar les desigualtats és a les teves mans”. Amb aquest lema s’enceta la 63 campanya de Mans Unides  contra la fam al món. Però no sols contra la fam. També cal reduir les desigualtats referents a la justícia, el respecte als drets humans, l’empoderament de la dona i l’erradicació de la violència de gènere, fomentar l’educació universal, formar líders socials per gestionar les injustícies que pateixen molts camperols, miners, dones… Tenir cura de la salut i benestar dels habitants dels països empobrits, cuidar de la terra comuna de tots i totes… Així és com treballa Mans Unides, des de fa 63 anys. La seva missió ha evolucionat al llarg d’aquests anys. Ara forma part del col·lectius d’ONGs mundials de l’Agenda 2023, proposant els objectius de desenvolupament sostenible. Tal com demana el papa Francesc, en aquesta casa comuna de tots, no hi cap la desigualtat creixent promocionada per la injusta economia de mercat, els interessos polítics, l’afany de possessió, el malbaratament dels aliments, la degradació dels recursos naturals, la falta de compliment dels drets humans, la manca de formació per a milions de persones, l’amenaça a la dignitat de la persona… Amb aquesta nova campanya, Mans Unides inicia un procés de cinc anys, en el qual (segueix) anirà relacionant les noves propostes amb els diferents objectius de desenvolupament sostenible proposats per la comunitat internacional. S’uneix així al projecte comú de fer d’aquest món un lloc més humà, equitatiu i just per a tothom, promovent un desenvolupament sostenible i inclusiu.

Volem agrair el compromís de tants milers de persones al nostre país que col·laboren amb els projectes de Mans Unides  amb el seu temps, diners o actituds. La solidaritat dels voluntaris fa possible la realització d’aquests més de 500 projectes que Mans Unides fa realitat cada any, promovent la salut, l’educació, la justícia social, l’empoderament de la dona, el cooperativisme… I també cal reconèixer el treball de tants centenars de missioners i voluntaris que són a Àsia, Àfrica i Amèrica del Sud, on executen els projectes finançats, per tal de  mantenir l’esperança i confiar en Mans Unides com a companya de camí en el seu desenvolupament.

A les parròquies de Vilafranca es farà la col·lecta per als projectes de Mans Unides dissabte 11 i diumenge 12 de febrer. La Delegació de Mans Unides del bisbat de Sant Feliu compta amb la solidaritat de totes les persones de bona voluntat.

El Grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca invita les persones que vulguin formar part del nostre grup de voluntaris per tal de portar a terme diferents accions relacionades amb Mans Unides.

Grup Tercer Món – Mans Unides

Parròquies de Vilafranca

Mare de Déu de Lourdes. La seva festa s’escau el dissabte 11 de febrer. La celebrarem amb els membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes el diumenge 12 de febrer a la missa de les 12h.

Resum econòmic 2022. La setmana que ve us oferirem en aquest full informatiu parroquial el resum econòmic de l’any 2022.

Actes de la Festivitat de sant Jocund 2023

* Diumenge, 5 de febrer, a les 18:30h, a la basílica de Sta. Maria:

Tradicional Concert de sant Jocund, a càrrec del Sr. David Maceira, organista a la catedral de Santiago de Compostel·la i alumne d’orgue de l’ESMUC de Barcelona.

* Dimarts, 7 de febrer, a les 19h, a la sala parroquial Mn. Vinyeta:

Conferència “Escultures religioses a Vilafranca del Penedès. Devocions, autors i llocs”, a càrrec del Dr. Daniel Sancho París, historiador.

* Dijous, 9 de febrer, a les 20h, a la basílica de Santa Maria:

Missa Solemne, presidida per Mn. Xavier Aymerich, rector de la parròquia de Santa Maria i vicari episcopal. Al final, cant dels goigs de Sant Jocund davant de la seva capella.

* Divendres, 10 de febrer, 19h, a la sala parroquial Mn. Vinyeta:

Conferència: “Raimon de Penyafort. L’home del segle XIII”, a càrrec del Sr. Daniel Vives Trujillo, historiador.

Diumenge 5. Diumenge V del temps de durant l’any. A les 18:30h, concert d’orgue de sant Jocund (vegeu notícia).

Dilluns 6. Sant Pau Miki i companys, màrtirs del Japó.

Dimarts 7. Sant Joan Bosco, prevere. A les 19h, conferència (vegeu notícia). A les 20:45h, reunió de pares/mares dels infants del 2n curs de catequesi.

Dijous 9. Sant Jocund, màrtir, copatró de Vilafranca. Misses a les 8:15h a la Trinitat i a les 20h a Santa Maria, amb cant dels goigs (vegeu notícia).

Divendres 10. Santa Escolàstica, verge. A les 19h, conferència (vegeu notícia).

Dissabte 11. La Mare de Déu de Lourdes. En farem memòria a la missa de les 20h i sobretot demà a les 12h.

Diumenge 12. Diumenge VI del temps de durant l’any. Campanya contra la fam al món de Mans Unides (vegeu davantal). A les 12h, participació dels membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes (vegeu notícia).