19 de febrer de 2023

La vocació cristiana, avui

Aquest és el títol de la sessió de formació i diàleg que tindrem el proper dilluns dia 20 de febrer, la segona del curs. El tema ja és interessant per si mateix. Però fixeu-vos que no parlem de la vocació específica dels ministres ordenats (preveres, diaques…) o dels consagrats i consagrades (monjos, religiosos, missioners…).  Parlem avui de la vocació cristiana en sentit ampli, la de tots els cristians, cridats per Jesús a seguir-lo. Una vocació que té molt a veure amb la sinodalitat, ja que tots fem camí junts perquè compartim aquesta vocació des del baptisme. El bisbe Agustí ens demana “donar un enfocament, aprofundiment i motivació vocacional a tota la participació i missió en la vida eclesial diocesana”. I afegeix: “Si visquéssim la nostra vocació baptismal comuna, cadascú trobaria la seva vocació particular”. De tot això ens en parlarà el proper dilluns Mn. Xavier Montané. No hi faltem!

Penyafort. Seguint un dels objectius del present curs del consell pastoral, el passat dijous 2 de febrer es van fer presents a la reunió tres representants de la junta de la casa de colònies Penyafort, que van explicar el seu funcionament, així com el moment actual de represa gràcies al conveni amb l’empresa d’esports d’aventura Esportec, i també el projecte de remodelació progressiva de l’edifici que anem portant a terme gràcies a subvencions i aportacions diverses. La casa de colònies està oberta a grups escolars, d’esplai o familiars i d’amics. Us convidem a visitar la pàgina web: https://colonies-penyafort.com/

Preparació del Matrimoni. El nou equip d’acollidors de promesos ha començat ja el seu treball, preparant les jornades d’aquest any. El primer cap de setmana programat serà els dies 4 i 5 de març. Agraïm el seu treball i animem les parelles cristianes a rebre el sagrament del Matrimoni.

Batejos edat catequètica. Hem començat la preparació del grup d’infants que han de celebrar la Primera Comunió al final d’aquest curs, però que no van rebre el Baptisme quan eren petits. Aquest any són 11 nois i noies que han començat, doncs, aquestes sessions del catecumenat d’infants, juntament amb els seus pares i padrins, i que rebran el Baptisme, si Déu vol, el dia 22 d’abril.

Contes de Santa Maria. Recordem aquesta activitat adreçada als mes petits de la casa (que encara no tenen edat per començar la catequesi infantil), un dissabte al mes a les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta. Propera sessió: 25 de febrer.

DIMECRES DE CENDRA

Comença el temps de QUARESMA

Horaris de les misses amb imposició de la cendra:

8:15h. Parròquia Santíssima Trinitat

20h. Església Mare de Déu de Montserrat

20h. Basílica Santa Maria

Aquest any, com a novetat, programem una celebració de la cendra (sense missa) per als infants de la catequesi i les seves famílies a les 17:30h a la basílica.

Recordem que avui és dia de dejuni i d’abstinència.

Diorama de Setmana Santa. L’Associació de pessebristes de Vilafranca ens ofereix cada any un diorama de Setmana Santa, igual com també un pessebre per Nadal, que queda exposat a la capella del baptisteri de la basílica de Santa Maria. Aquest any serà una escena de Jesús a l’hort de Getsemaní, corresponent al Divendres Sant. L’inaugurarem i beneirem, si Déu vol, al final de la missa del primer diumenge de Quaresma, 26 de febrer.

Viacrucis de Quaresma. Cada diumenge a la tarda en una església diferent. Comencem el 26 de febrer a la Trinitat. La setmana vinent donarem el calendari complet.

Diumenge 19. Diumenge VII del temps de durant l’any.

Dilluns 20. A les 21h, conferència: “La vocació cristiana, avui” (vegeu davantal).

Dimarts 21. A les 20:45h, reunió de pares/mares dels infants del 1r curs de catequesi.

Dimecres 22. Dimecres de cendra (vegeu notícia amb els horaris programats a les diferents esglésies). A les 19:30h a la capella del Santíssim de Sta. Maria (cada dimecres), res del rosari. Durant la Quaresma resem els misteris de dolor.

Dijous 23. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Dissabte 25. A les 11:30h, missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny, i també a la residència Inglada Via. A la tarda, festa d’aniversari del Grup Esplai Parroquial. A les 16h celebrarem l’Eucaristia a la basílica de Santa Maria. A les 19:15h, contes de Santa Maria (vegeu notícia).

Diumenge 26. Diumenge I de Quaresma. A les 18h, pregària del Viacrucis a la parròquia Santíssima Trinitat.