5 de març de 2023

Ascesi quaresmal, un camí sinodal

Cada any el segon diumenge de Quaresma es proclama l’evangeli de la Transfiguració. En efecte, en aquest temps litúrgic el Senyor ens pren amb Ell i ens porta a un lloc apartat, ens convida a “pujar dalt una muntanya alta” per viure amb el Poble sant de Déu una experiència particular d’ascesi. L’ascesi quaresmal és un compromís, animat sempre per la gràcia, per a superar les nostres faltes de fe i les nostres resistències a seguir Jesús en el camí de la creu. Cal posar-se en camí, un camí que fa pujada, que requereix esforç, sacrifici i concentració, com una excursió a la muntanya. Aquests requisits també són importants per al camí sinodal que, com a Església, ens hem compromès a realitzar. És bo adonar-nos de la relació que hi ha entre l’ascesi quaresmal i l’experiència sinodal. En el “recés” a la muntanya del Tabor, Jesús va portar amb Ell tres deixebles, escollits per ser testimonis d’un esdeveniment únic. Va voler que aquesta experiència no fos solitària, sinó compartida, com ho és tota la nostra vida de fe. A Jesús hem de seguir-lo junts. I junts, com Església pelegrina en el temps, vivim l’any litúrgic i, en ell, la Quaresma, caminant amb els qui el Senyor ha posat al nostre costat com a companys de viatge. Anàlogament a l’ascens de Jesús i els seus deixebles a la muntanya del Tabor, podem afirmar que el nostre camí quaresmal és “sinodal”, perquè el fem junts pel mateix camí, deixebles de l’únic Mestre.

(del missatge del papa Francesc per a la Quaresma de 2023)

Consell de la Festa Major. Comuniquem a la feligresia que darrerament s’ha incorporat un representant de la parròquia al Consell de la Festa Major. Per acord de la Comissió parroquial de Festa Major, aquesta persona serà el Joan Josep González, que ja ha assistit a la primera reunió del consell. Serà una bona manera de coordinar millor els actes litúrgics i les altres activitats de la Festa Major de Sant Fèlix que tenen una relació amb la parròquia.

Quaresma amb els infants de catequesi. Cada diumenge (i dissabte) de Quaresma entreguem als infants que han de celebrar en la propera Pasqua la seva Primera Comunió una estampa-targetó que repassa les diferents parts de la missa.

Resultat Campanya contra la fam 2023. Com a resultat de la col·lecta realitzada a les diferents esglésies els dies 11 i 12 de febrer, s’han lliurat a la Delegació diocesana de Mans Unides de Sant Feliu 2.176,11 €. Moltes gràcies a tothom.

Resultat col·lecta Turquia i Síria. A la col·lecta que es va fer el passat cap de setmana, dies 18 i 19 de febrer, a totes les misses que es van celebrar a les diferents esglésies de les parròquies de Vilafranca, destinada als afectats pels terratrèmols de Turquia i Síria, es van recollir 2.541’85€, que s’han entregat a Càritas diocesana de Sant Feliu de Llobregat perquè s’enviïn al seu destí a través de Càritas internacional. Un agraïment sincer a tots els que hi han participat. Es poden continuar fent aportacions al compte ES65 2100 5000 5802 0004 2738

El grup de Portadores de la Mare de Déu dels Dolors fa una crida a les voluntàries que en vulguin formar part i portar la Mare de Déu a la processó del Divendres Sant. Us recordem que durant la Quaresma es faran alguns assajos, així que us agrairíem que deixéssiu el vostre contacte a la sagristia o al despatx parroquial com més aviat millor.

La Passió d’Esparreguera. L’equip de catequistes ha programat una sortida per veure la Passió d’Esparreguera el diumenge 26 de març per a les famílies amb infants. Interessats adreceu-vos a les catequistes o al despatx, cal apuntar-se aquesta mateixa setmana primera de març.

Viacrucis.

Cada diumenge a les 18 h:

5 de març (II Quaresma): Església de Sant Francesc.

12 de març (III Quaresma): Capella Mare de Déu de Fàtima.

19 març (IV Quaresma): Església M. de Déu de Montserrat.

26 de març (V Quaresma): MEDITACIÓ DE QUARESMA. Avui no hi ha Viacrucis. En donarem més informació.

2 d’abril (Diumenge de Rams): Basílica de Santa Maria.

Els dies 12 i 19 de març el Cos de Portants portarà el Sant Crist de Vilafranca a les esglésies de Fàtima i Montserrat respectivament, on no hi ha aquesta imatge.

Recés de Quaresma. Dissabte 18 de març de 10:30 a 13:30h al Monestir de la Mare de Déu del Carme, predicat per Mn. Valentí Alonso.

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 5. Diumenge II de Quaresma. A les 18h, pregària del Viacrucis (església Sant Francesc).

Dilluns 6. Cada dilluns a les 20h, missa pels difunts.

Dimecres 8. A les 19:30h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria (cada dimecres), pregària del rosari. Durant la Quaresma resem els misteris de dolor.

Dijous 9. A les 19:30h, confessions (cada dijous). A les 20:30h, reunió del consell pastoral arxiprestal.

Divendres 10. A les 22h, al monestir de la Mare de Déu del Carme, pregària jove de Quaresma.

Dissabte 11. Cada dissabte, de 11h a 13h, obertura de l’església de Sant Francesc, i de 11h a 13:30h, obertura de la cripta per a les visites.

Diumenge 12. Diumenge III de Quaresma. A les 18h, pregària del Viacrucis (capella Mare de Déu de Fàtima).