12 de març de 2023

Quaresma 2023: aigua, llum, vida

Aquest any, en què les lectures dominicals corresponen al cicle A, la Quaresma té un to especial, ja que els diumenges 3, 4 i 5 es llegeixen tres textos que tradicionalment servien com a catequesi per als catecúmens (adults que es preparaven per rebre el baptisme la nit de Pasqua). Són els textos de la samaritana, el cec de naixement i la resurrecció de Llàtzer, a través dels quals es fa una catequesi respectivament de tres símbols molt importants per a la fe cristiana: l’aigua, la llum i la vida. Tres símbols que tenen també un gran contingut baptismal, que tots els fidels renovarem la nit de Pasqua, i que apareixen clarament en la litúrgia pasqual. La meditació de Quaresma del diumenge 26 de març tractarà sobre aquest tema. De moment, escoltem, meditem i aprofundim aquests tres textos emblemàtics de l’evangeli de sant Joan que escoltarem a la lectura de l’evangeli d’aquests diumenges.

¿Vols rebre les informacions de la parròquia?

– per whatsapp: dona’ns el teu número de mòbil i rebràs les informacions de tots els actes de la parròquia.

– per mail: dona’ns la teva adreça de correu electrònic i rebràs el full informatiu parroquial i altres notes de premsa de la parròquia.

Pots consultar el web de la parròquia de Vilafranca,  sempre actualitzat: http://www.parroquiesdevilafranca.org  O bé contactar al mail: parroquia@parroquiesdevilafranca.org

Recordem alguns actes de Quaresma:

– Viacrucis. Cada diumenge a les 18 h:

12 de març (III Quaresma): Capella Mare de Déu de Fàtima. 19 març (IV Quaresma): Església M. de Déu de Montserrat.

El Cos de Portants portarà el Sant Crist de Vilafranca a les esglésies de Fàtima i Montserrat respectivament.

2 d’abril (Diumenge de Rams): Basílica de Santa Maria.

Recés de Quaresma. Dissabte 18 de març de 10:30 a 13:30h al Monestir de la Mare de Déu del Carme, predicat per Mn. Valentí Alonso. Obert a tots els fidels de l’arxiprestat que hi estiguin interessats.

– Meditació de Quaresma. Diumenge 26 de març (V Quaresma) a Sta. Maria a les 18h amb el tema:  Aigua, llum i vida, camí vers la Pasqua. Hi haurà uns punts de meditació, espai per a la pregària, exposició del Santíssim i salms de Vespres. Aquest dia no hi ha Viacrucis. Hi haurà la possibilitat de rebre el sagrament del perdó.

Diumenge 12. Diumenge III de Quaresma. A les 18h, pregària del Viacrucis (capella Mare de Déu de Fàtima).

Dilluns 13. Desè aniversari de l’elecció del papa Francesc.

Dimarts 14. A les 18:30h a la rectoria, grup d’estudi d’evangeli conduït per Mn. Miquel Raventós.

Dimecres 15. A les 19:30h, pregària del rosari.

Dijous 16. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 17. A les 18:30h, curs “Invitació a la Bíblia”, a càrrec de fra Bernat Folcrà. Sessió d’avui: “El pas del mar Roig i el càntic de Moisès” (Ex 14,1-31; 15,1-16).

Dissabte 18. A les 10:30h al monestir del Carme, recés de Quaresma (vegeu notícia). De 10h a 19h en diferents espais, trobada diocesana de joves, amb el lema “Som testimonis”; Eucaristia a les 17:30h a l’església de Sant Francesc.

Diumenge 19. Diumenge IV de Quaresma. Dia del Seminari. A les 18h, Viacrucis (església de Montserrat).