26 de març de 2023

Missa crismal

La missa crismal és un dels moments més importants en què es viu la sinodalitat en l’Església. És una Eucaristia que se celebra a la catedral de cada bisbat el Dijous Sant al matí, o un altre dels primers dies de la Setmana Santa previs al Tridu pasqual. En aquesta missa es reuneixen el bisbe amb els preveres i diaques de la diòcesi, amb participació també de tot el Poble de Déu (religiosos i religioses, laics i laiques), i es beneeixen els sants olis que es repartiran a les parròquies per a les celebracions sacramentals de tot l’any: es consagra el crisma per als baptismes i les confirmacions (d’aquí el nom de missa crismal) i es beneeixen els olis dels catecúmens i dels malalts. Un altre moment també important és quan els preveres renoven les promeses que van fer el dia de la seva ordenació. A la nostra catedral de Sant Feliu de Llobregat la missa crismal se celebra el Dimecres Sant (enguany 5 d’abril) a les 11h, i el bisbe Agustí ens hi convida a tots com un moment de màxima expressió de la sinodalitat (comunió, participació i missió) en la nostra Església.

Meditació de Quaresma

Diumenge 26 de març a Santa Maria a les 18h

Tema:  Aigua, llum i vida, camí vers la Pasqua.

Hi haurà uns punts de meditació, espai per a l’oració, exposició del Santíssim, salms de Vespres, pregàries… Aquest dia no hi ha Viacrucis. Hi haurà la possibilitat de rebre el sagrament del perdó.

Acte obert a tothom. Hi són especialment convidats els membres del Cos de Portants del Sant Crist i les Portadores de la Mare de Déu dels Dolors, com un acte de preparació de la propera Setmana Santa.

Horaris de Setmana Santa. La setmana vinent publicarem un full informatiu extraordinari amb tots els horaris de les celebracions de Setmana Santa a Vilafranca. N’avancem alguns tanmateix avui.

Diumenge de Rams

Benedicció al carrer al davant de l’església de la Mare de Déu de Montserrat (Espirall) a les 11h. Tot seguit, missa.

Benedicció a la plaça de Santa Maria a les 12:30h. Tot seguit, missa.

A les altres misses (amb els mateixos horaris de cada diumenge) hi haurà benedicció dintre de l’església al principi de la missa.

No hi ha missa a la capella del col·legi Sant Ramon.

La missa de vigília a les 20h a Santa Maria amb la participació dels joves.

Viacrucis a les 18h a la basílica de Santa Maria.

Celebracions penitencials. Seran en el seu horari habitual: – Dilluns Sant (3 d’abril) a les 19h a Sant Francesc i a les 21h a Santa Maria

– Dimarts Sant (4 d’abril) a les 20h a la Mare de Déu de Montserrat. La missa dels dimarts s’avança a les 19:30h.

– Horaris habituals de confessions individuals: dijous de 19:30 a 20h; dilluns i dimecres de 18 a 20h al despatx parroquial.

– També hi haurà horari de confessions individuals Divendres Sant i Dissabte Sant al matí.

Septenari dels Dolors. Del dimarts 28 al divendres 31 d’abril a la Capella dels Dolors. Cada dia missa a les 20h amb les imatges del Sant Crist de Vilafranca i la Mare de Déu dels Dolors. El divendres 31 es clou la setmana amb la festa patronal de la capella.

Diorama de Setmana Santa. L’Associació de pessebristes de Vilafranca ens ofereix com cada any, a la capella del baptisteri de la basílica, un diorama de Setmana Santa. Enguany és l’escena de Jesús a l’hort de Getsemaní, del Divendres Sant. S’hi veu Jesús pregant, els deixebles que s’adormen i un àngel que el conforta (Lc 22,39-44).

Dissabte 15 abril, 20h, basílica Santa Maria. Concert amb motiu del 75è aniversari de l’Agrupació Polifònica de Vilafranca: “la Gran Missa de Mozart K427”, a càrrec de la Polifònica, l’orquestra de cambra de Terrassa 48 i solistes. Concert inclòs en el festival Musicveu de la Fundació Pinnae, a benefici de la fundació Amics de Joan Petit, nens amb càncer. Preu: 20€. Aquest dia la missa de les 20h es trasllada a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Diumenge 26. Diumenge V de Quaresma. A les 18h, meditació de Quaresma (vegeu notícia). Excursió a la Passió d’Esparreguera organitzada per la catequesi parroquial.

Dilluns 27. A les 17:30h, celebració de Setmana Santa dels infants de la catequesi (avui i demà).

Dimarts 28. A les 18:45h, reunió de la pastoral de la salut. A les 20h, comença el Septenari dels Dolors, fins divendres a la capella dels Dolors (vegeu notícia).

Dimecres 29. A les 19:30h, pregària del rosari, avui a la capella dels Dolors.

Dijous 30. A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Dissabte 1. Vigília del diumenge de Rams. A les 20h, missa amb la participació dels grups de joves.

Diumenge 2. Diumenge de Rams. Vegeu els horaris de les misses amb benedicció dels rams, a l’interior del full. A les 18h, viacrucis a la basílica de Santa Maria.