19 de març de 2023

Deu raons per creure en Déu

Oriol Jara és un guionista de ràdio i televisió (TV3), casat i pare de família, que comparteix en aquest llibre la seva experiència de fe: “una conversió progressiva i renovadora que m’està mostrant la bellesa de viure amb Jesús… Creure en Déu, conèixer Déu, buscar Déu és una experiència tan reveladora i bonica que em sentiria culpable si no la compartís amb vosaltres”. Aquestes pàgines són la confessió, sorprenent i íntima, d’una persona que es va posar a la recerca de la fe des de la raó, una explicació divulgativa de les raons per les quals és raonable creure en Déu. Dilluns vindrà a presentar el llibre a Vilafranca, no deixem perdre aquesta oportunitat. I convidem també totes les persones a qui pugui interessar!

Dia del Seminari. Avui celebrem el dia del Seminari, un dia destinat a pregar per les vocacions al ministeri presbiteral, alhora que a col·laborar també en el sosteniment de la institució on es preparen els futurs preveres. Sota el lema “Aixeca’t i posa’t en camí”, tindrem molt present aquesta intenció com també la col·lecta a totes les misses d’aquest cap de setmana.

Sant Josep. Aquest any el 19 de març coincideix amb el diumenge IV de Quaresma. És per això que litúrgicament celebrarem la solemnitat de sant Josep demà dilluns dia 20.

Recordem alguns actes de Quaresma:

– Viacrucis. Cada diumenge a les 18 h:

19 març (IV Quaresma): Església M. de Déu de Montserrat, amb la presència del Sant Crist de Vilafranca.

2 d’abril (Diumenge de Rams): Basílica de Santa Maria.

– Meditació de Quaresma. Diumenge 26 de març (V Quaresma) a Santa Maria a les 18h amb el tema:  Aigua, llum i vida, camí vers la Pasqua. Hi haurà uns punts de meditació, espai per a la pregària, exposició del Santíssim i salms de Vespres. Aquest dia no hi ha Viacrucis. Hi haurà la possibilitat de rebre el sagrament del perdó. Hi són especialment convidats els membres del Cos de Portants del Sant Crist i les Portadores de la Mare de Déu dels Dolors, com un acte de preparació de la propera Setmana Santa.

Cos de Portants del Sant Crist i Portadores de la Mare de Déu dels Dolors. Recordem la possibilitat d’incorporar nous membres a aquests dos col·lectius en les vigílies de la Setmana Santa. Us recordem que durant la Quaresma es faran alguns assajos, així que us agrairíem que deixéssiu el vostre contacte a la sagristia o al despatx parroquial com més aviat millor.

Pastoral de la Salut. Hem començat aquest mes l’atenció pastoral al nou Centre de dia Jaume Nicolàs, de la Fundació Inglada Via), amb una pregària-reflexió una tarda al mes.

Avancem ja la data de la celebració comunitària de la Unció dels malalats, que aquest any se celebrarà el diumenge 14 de maig a les 12h a la basílica de Santa Maria; properament en donarem més informació.

I recordem també que tots aquells fidels que per motiu de la salut o l’edat no poden venir a l’església, el grup de voluntaris ofereix la possibilitat de rebre la comunió als propis domicilis o a les residències.

Presentació del llibre de mossèn Maideu. Com un ressò del cinquantenari de la mort del prevere i músic Josep Maideu (Ripoll, 1893 – Vilafranca, 1971), el proper dijous 23 de març a les 18:30h a la cripta de Santa Maria es presentarà el llibre “Josep Maideu Auguet, un músic amb personalitat. Estudi introductori i edició a cura de Joan Cuscó i Clarassó”, publicat per l’Institut d’Estudis Penedesencs amb el suport de l’Institit Ramon Muntaner de de Centres d’Estudi de Parla Catalana. En acabar pujarem a la nau de la basílica on Jonathan Carbó, Berenguer Montserrat i Noemí Martínez interpretaran a l’orgue i veu algunes peces de Mn. Maideu.

Diumenge 19. Diumenge IV de Quaresma. A les 18h, Viacrucis (església Mare de Déu de Montserrat).

Dilluns 20. Solemnitat litúrgica de Sant Josep, espòs de la benaurada Verge Maria. A les 21h, conferència: “Deu raons per creure en Déu” (vegeu davantal).

Dimarts 21. A les 17h, reunió de la junta de la casa de colònies Penyafort. A les 21h, reunió de la pastoral de joves.

Dimecres 22. A les 21h, reunió de la comissió d’economia.

Dijous 23. Sant Josep Oriol, prevere. A les 18:30h, presentació del llibre de Mn. Maideu (vegeu notícia).

Dissabte 25. L’Anunciació del Senyor. A les 11:30h, missa al centre Ricard Fortuny i a la residència Inglada Via. Sortida conjunta del GEP a Calafell.

Diumenge 26. Diumenge V de Quaresma. A les 18h, meditació de Quaresma (vegeu notícia). Excursió a la Passió d’Esparreguera organitzada per la catequesi parroquial.