30 d’abril de 2023

Jornada de Pregària per les Vocacions

Celebrem avui (diumenge IV de Pasqua), diumenge del Bon Pastor, la Jornada Mundial de Pregària per les Vocacions, amb el lema: “Posa’t en camí, no esperis més”. Es tracta avui de pregar per les vocacions, no només al ministeri ordenat (preveres i diaques), sinó també a la vida consagrada (religiosos, monjos, missioners…, homes i dones), i també per les vocacions al compromís laïcal en l’Església i en el món. Situem, doncs, aquesta Jornada en el context del treball del Sínode, amb l’accent que a la nostra diòcesi ha volgut subratllar el bisbe Agustí: “Donar un enfocament, aprofundiment i motivació vocacional a tota la participació i missió en la vida eclesial de la diòcesi”. Ell mateix, en el document de les conclusions de l’etapa diocesana, ens deia: “Un dels problemes constatat és la manca de vocacions en tot sentit, des de la vida professional i matrimonial, fins a la vida consagrada, passant per la vocació al diaconat i al presbiterat. Si visquéssim la nostra vocació baptismal comuna i en fóssim més conscients, cadascú trobaria la seva vocació particular…”. En aquest temps de Pasqua, prenguem consciència de la nostra condició de batejats i preguem per les vocacions.

Resultat col·lectes. En la col·lecta realitzada el Dijous Sant destinada a Càritas Interparroquial de Vilafranca es van recollir 1.253,71€, i en la del Divendres Sant destinada als Sants Llocs es van recollir 680,92€. Gràcies a tothom.

Pelegrinatge a Roma, Assís i regió Emília Romanya (Bolonya, Ravenna, Comacchio, Ferrara…). Organitzat per les parròquies de Vilafranca, del 6 al 13 de novembre. Reunió informativa: dimarts 2 de maig a les 18h a la sala Mossèn Vinyeta.

Celebració comunitària de la Unció dels malalts. Diumenge 14 de maig a les 12h a la basílica de Santa Maria. Podeu consultar el text explicatiu en el full parroquial del passat 16 d’abril. Animem a rebre aquest sagrament tots els fidels que experimenten la feblesa del cos per motiu de l’edat o la manca de salut i que encara no l’hagin rebut. Informació i inscripcions al despatx parroquial o als voluntaris de la Pastoral de la Salut. Per rebre la Unció dels malalts en aquesta celebració és indispensable haver-s’hi apuntat.

Calendari de baptismes. Amb el temps pasqual encetem les tandes de batejos. Tenim ja fet el calendari, un dissabte cada mes a les 17h a la basílica de Santa Maria. Els interessats han d’apuntar-se al despatx parroquial. Animem les famílies a batejar els seus fills i filles!

Trobada pasqual de la vicaria episcopal Penedès-Anoia-Garraf. Diumenge 21 de maig a la tarda, a Vilanova i la Geltrú. La setmana vinent en donarem més informació.

Diumenge 30. Diumenge IV de Pasqua. Jornada mundial de pregària per les vocacions (vegeu davantal).

Dilluns 1 de maig. Festa civil. Misses com els dilluns feiners (la missa de les 20h no és funeral).

Dimarts 2. Sant Atanasi, bisbe i doctor de l’Església. Aquesta setmana no hi ha catequesi. A les 18h, reunió informativa del pelegrinatge a Roma (vegeu notícia).

Dimecres 3. Sant Felip i sant Jaume, apòstols. A les 19:30h, pregària del rosari.

Dijous 4. A les 19:30h, confessions (cada dijous). A continuació de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous de mes). A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Dissabte 6 i diumenge 7. Trobada dels joves de la parròquia a Penyafort.

Diumenge 7. Diumenge V de Pasqua. Celebració de les Primeres comunions a la missa de les 12h.