14 de maig de 2023

Tornem a Lourdes

Avui, diumenge VI de Pasqua, l’Església celebra la Pasqua del malalt. Per això ahir hi va haver una trobada diocesana al Molí d’en Rovira, i avui tenim la celebració comunitària de la Unció dels malalts a Santa Maria. Un dia adient per valorar i agrair la tasca dels voluntaris de la Pastoral de la salut de la parròquia, i també de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. En aquest sentit, estem contents perquè enguany es reprenen amb normalitat els pelegrinatges al Santuari de Lourdes, organitzats per l’Hospitalitat de les diòcesis de Barcelona, Terrassa i Sant Feliu de Llobregat. Recordem que les dates són: del 29 de juny al 3 de juliol, i també del 21 al 25 de setembre. Aquests pelegrinatges estan adreçats a malalts o discapacitats, acompanyants, però també a pelegrins en general que vulguin anar-hi. De cara al pelegrinatge del mes de juny, els que hi vulguin participar amb la delegació de Vilafranca us podeu ja apuntar els dimecres de 19h a 20h a la rectoria fins el 24 de maig.

Pelegrinatge a Roma, Assís i regió Emília Romanya (Bolonya, Ravenna, Comacchio, Ferrara…). Organitzat per les parròquies de Vilafranca, del 6 al 13 de novembre. Informació i inscripcions al despatx parroquial fins a finals de maig.

Agraïment Mans Unides. El grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca agraeix la col·laboració i participació a tots els que van fer possible el Festival Solidari celebrat el passat 29 d’abril. Es van recollir 667€, que aniran destinats als projectes a l’Índia en els quals aquest any col·labora la delegació del bisbat de Sant Feliu.

Voluntaris pantalla. Necessitem voluntaris que facin el servei de passar les diapositives, a les misses de Santa Maria (dissabte a les 20h i diumenge a les 12h). Els que us pugueu oferir digueu-ho als mossens o a la sagristia.

Càritas Diocesana 10 anys. El passat 15 de març es va escaure el 10è aniversari de la creació de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, desmembrada de la de l’arquebisbat de Barcelona. Aquest aniversari es va celebrar el passat 15 d’abril amb una jornada a Montserrat. I avancem un acte important a Vilafranca: diumenge 4 de juny  a les 19h, a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès, acte institucional i concert, amb els cors Isquione (Vilanova  i la Geltrú) i Bitxac (Sant Pere de Ribes). Entrada 5€, cal reservar entrada per controlar l’aforament. Els interessats us passarem l’enllaç per adquirir les entrades on-line.

Primeres comunions. Hem començat la celebració dels grups. Són 61 infants que rebran el Cos de Crist per primera vegada a les misses de Santa Maria, Mare de Déu de Montserrat i Sant Ramon, fins el 4 de juny. Felicitem de tot cor els infants, les famílies, i els animem a seguir participant de l’Eucaristia i de la pastoral de la comunitat cristiana.

Trobada pasqual de la vicaria episcopal.  Diumenge 21 de maig a la tarda, a Vilanova i la Geltrú.  Una trobada per fer camí junts els fidels de les parròquies dels arxiprestats de Vilafranca, Sant Sadurní, Piera-Capellades i Garraf. De les 17 a les 20h. Acolliment, visita a realitats eclesials de la ciutat, explicació del retaule de la Geltrú, Eucaristia presidida pel bisbe i refrigeri. Amb el lema: “Eixampla la teva tenda”, referit al Sínode. Desplaçament amb el propi vehicle (us donarem informació per a l’aparcament), o bé amb autocar (sortida de la plaça Penedès a les 16h, preu 8€, data límit per apuntar-se al despatx parroquial: dilluns dia 15). Aquest dia se suprimeix la missa de les 20h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima. No hi faltem, especialment els col·laboradors de la pastoral de les nostres parròquies.

Diumenge 14. Diumenge VI de Pasqua. Pasqua del malalt.  A les 12h, celebració comunitària de la Unció dels malalts. A les 18h al monestir, missa d’acció de gràcies pels 25 anys de professió de dues religioses.

Dilluns 15. Sant Isidre llaurador.

Dimarts 16. A les17h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort.

Dimecres 17. A les 17h, reunió comissió Santa Maria 2020.

Divendres 19. A les 18:30h, “Invitació a la Bíblia”, a càrrec de fra Bernat Folcrà “L’Aliança del Sinaí” (Ex 19-24).

Dissabte 20. A les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta, contes de Sta.Maria (per als més petits de casa), última sessió del curs.

Diumenge 21. L’Ascensió del Senyor. Celebració de les primeres comunions a les 11h a Sant Ramon i a l’Espirall, a les 12h i a les 13:15h a Santa Maria. A la tarda, trobada pasqual de la vicaria episcopal (vegeu notícia). No hi ha missa a la capella de la Mare de  Déu de Fàtima.