28 de maig de 2023

Invocació a l’Esperit Sant

amb motiu del proper Sínode “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”

Veniu, Esperit Sant.

Vós que susciteu llengües noves

i poseu en els nostres llavis paraules de vida,

deslliureu-nos de convertir-nos en una Església de museu,

formosa però sense paraula,

amb un ric passat i poc futur.

Veniu enmig nostre,

per tal que en aquest procés sinodal

en què ens trobem

no ens deixem aclaparar pel desencís,

no afeblim la profecia

i no acabem per reduir-ho tot a discussions estèrils.

Veniu, Esperit Sant d’amor,

disposeu els nostres cors per escoltar.

Veniu, Esperit de santedat,

renoveu el sant poble fidel de Déu.

Veniu, Esperit creador, renoveu la faç de la terra.

Amén.

Missatge mossens. Amb motiu de la Pentecosta d’aquest any, els preveres i diaques dels arxiprestats de Vilafranca i Sant Sadurní oferim als fidels un missatge que adjuntem en aquest full informatiu. Desitgem que el llegiu i reflexioneu personalment o en grup. Es titula “Dir gràcies”. El trobareu al final del full.

Pelegrinatge a Roma, Assís i regió Emília Romanya (Bolonya, Ravenna, Comacchio, Ferrara…). Organitzat per les parròquies de Vilafranca, del 6 al 13 de novembre. Informació i inscripcions fins a finals de maig.

Confirmacions i catecumenat. Dissabte 3 de juny a les 20h, a la basílica de Santa Maria, el bisbe Agustí presidirà la missa dintre de la qual administrarà el sagrament de la Confirmació a tres adolescents, i també els sagraments de la iniciació cristiana (Baptisme, Confirmació i Primera Eucaristia) a tres feligresos (un adolescent, una jove i una adulta). Moltes felicitats a tots!

Preparació del Matrimoni. Els propers dies 4 i 5 de juny un grup de 12 parelles faran les sessions preparatòries per rebre properament el sagrament del Matrimoni. El diumenge dia 4 participaran a la missa de les 11h a l’Espirall.

Acte institucional i concert amb motiu del 10è aniversari de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. Diumenge 4 de juny  a les 19h, a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès, amb els cors Isquione (Vilanova  i la Geltrú) i Bitxac (Sant Pere de Ribes). Preu 5€, cal reservar entrada on-line.

Taula rodona interreligiosa. Les parròquies de Vilafranca, com a representants de l’Església catòlica, participen en el grup de diàleg interreligiós de Vilafranca, que de tant en tant organitza algun acte obert a tothom. Heus ací el proper: una taula rodona sobre religió i ecologia.

Catifa Corpus. Per segon any un grup de voluntàries prepara una catifa per al dia de Corpus (dies 10 i 11 de juny). Ja des d’ara es busquen col·laboradors per muntar la catifa i també aportacions econòmiques per ajudar a sufragar-ne les despeses.

Ordenació presbiteral de Mn. Manuel S.C. Rodríguez. Diumenge 18 de juny a les 18:30h a la catedral de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat, juntament amb el també diaca Mn. Josep Sellarès. Hi haurà un autocar per als interessats amb sortida a les 16:30h. Preu 10€. Inscripcions a la rectoria i a les sagristies de les diferents esglésies.

Diumenge 28. Pentecosta (Pasqua Granada).

Dilluns 29. Santa Maria, Mare de l’Església. Es reprèn el temps litúrgic de durant l’any. Avui i demà, últim dia de la catequesi d’infants d’aquest curs.

Dimarts 30. A les 18:30h, pastoral de la salut. A les 19:30h a l’Escorxador, taula rodona interreligiosa (vegeu notícia).

Dimecres 31. La Visitació de la Mare de Déu. A les 19:30h, res del rosari (avui especialment encomanant a Santa Maria el proper sínode). A les 21h, reunió del consell pastoral arxiprestal.

Dijous 1 de juny. Jesucrist, gran sacerdot per sempre. Després de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous de mes). A les 21h, consell pastoral parroquial.

Dissabte 3. Sant Carles Luanga i màrtirs d’Uganda. A les 20h, celebració de les confirmacions (vegeu notícia).

Diumenge 4. La Santíssima Trinitat. A les 10h, missa solemne a la parròquia de la Santíssima Trinitat amb motiu de la festa patronal. Últim grup de primeres comunions a les 12h a Santa Maria. A les 19h, acte i concert commemoratiu dels 10 anys de Càritas Diocesana a la basílica (vegeu notícia).

Descarregar (PDF, 883KB)