18 de juny de 2023

Felicitats, Manolo

Avui és un dia important per a la comunitat parroquial de Vilafranca, de l’Arxiprestat i de tota la diòcesi, ja que aquesta tarda a la catedral de Sant Feliu, de mans del bisbe Agustí, rep l’ordenació de prevere Mn. Manuel Sagrado Corazón Rodríguez Garrido. Fill de Viladecans, té 53 anys i comparteix el treball pastoral amb nosaltres des del setembre de 2020. Moltes felicitats i que Déu t’acompanyi en el teu ministeri. Recordem que Mn. Manuel tindrà l’encàrrec de vicari de les dues parròquies de Vilafranca i ajudar al servei de l’Arxiprestat.

Us recomanem especialment l’última sessió de formació i diàleg d’aquest curs, amb el franciscà indi afincat a Catalunya fra Arun, que vindrà a compartir les seves impressions. Ha publicat alguns llibres de reflexions espirituals que ens presentarà també el dilluns.

RESUM DE LES DIFERENTS ACTUACIONS QUE HEM TREBALLAT DURANT AQUEST CURS EN EL CONSELL PASTORAL A PARTIR DEL SÍNODE

Després d’haver reprès les conclusions del treball preparatori del Sínode que vam realitzar el curs passat, tant a nivell parroquial (assemblea parroquial del febrer del 2022) com arxiprestal, ens vam proposar d’incidir, durant aquest curs, en els  aspectes següents:

1. Objectiu de conèixer i relacionar-se els diferents grups parroquials.

Les actuacions al respecte han estat:

– Trobada intergrups parroquial: El consell va organitzar aquesta trobada, que es va celebrar el 17 de setembre passat al claustre de la Trinitat. L’objectiu es va complir, doncs, va ser àgil, dinàmica i engrescadora. La participació dels joves, pares de família i monitors del GEP va ser un punt clau per a l’èxit de la trobada.

– Proposta d’invitar altres grups parroquials per presentar-se a les reunions del consell. En total són 5 els grups que ens han explicat les seves experiències: catequistes de DIVERCAT (novembre), Cos de Portants del Sant Crist (desembre), Junta de la casa de colònies de Penyafort (febrer), Responsable de l’Arxiu Eclesiàstic (març) i “Contes de Santa Maria” (maig).

1. Millorar la formació litúrgica dels fidels, ajudant a fer pedagogia dels símbols, les parts de la missa, el llenguatge de les celebracions…

La forma de fer-ho ha estat incloure un annex dins del full parroquial on s’han explicat els temes adients al temps litúrgic que corresponia, de tal manera que hem tingut 5 fitxes de formació que també s’han comentat a les misses dominicals. Les 5  fitxes de formació han estat: l’Advent; L’Evangeli de sant Mateu (que correspon al cicle A de les lectures dominicals); la Quaresma; Vocabulari pasqual; i finalment, una fitxa amb un missatge dels preveres i diaques (per Pentecosta).

1. Aprofundir en la importància de la pregària, sobretot personal.

Arran de la proposta de la Gna. Montse Vidal, hem tingut l’oportunitat de poder treballar la pregària personal amb uns tallers que han pogut arribar a tots els grups als quals ha interessat. La formació ha constat de dues sessions de  formació, una teòrica i una altra pràctica i, posteriorment, un seguiment d’un quart d’hora abans de les sessions habituals de treball, de les quals tots els grups que ho han sol·licitat han pogut gaudir. Cal remarcar que alguns grups encara no han pogut acabar la formació per temes d’horaris.

1. L’acollida i la integració: formes concretes de portar-lo a terme.

Reconeixem que és un tema que ens ha quedat pendent i que s’hauria de reprendre durant el proper curs, per bé que a la parròquia hem fet actuacions com ara la dinàmica d’Advent dels nois i noies de catequesi on setmana rere setmana vam anar construint un pessebre on hi havia representat el nostre ampli col·lectiu parroquial.

1. “Mantenir la tensió sinodal”.

És un dels objectius que ens demanaven des del bisbat, i per això durant el curs hem anat fent la lectura, relectura i anàlisi profunda dels continguts del llibret del Sínode de la nostra diòcesi (conclusions diocesanes).

Igualment hem participat com a comunitat parroquial en les dues grans trobades del treball preparatori del Sínode: la trobada sinodal diocesana a la Sagrada Família (18 de setembre de 2022); la Trobada Pasqual de la vicaria a Vilanova (21 de maig).

Diumenge 18. Diumenge XI del temps de durant l’any. Ordenació presbiteral de Mn. Manuel Rodríguez.

Dilluns 19. Última sessió de formació i diàleg del curs (vegeu portada).

Dimarts 20. A les 18h, reunió dels voluntaris del dissabte de l’església de Sant Francesc. Avui ja no se celebra la missa dels dimarts a les 20h a l’església de Montserrat (fins el setembre). A les 21h, reunió de pastoral de joves.

Dimecres 21. Sant Lluís Gonzaga, religiós. De 18h a 19:30h, audicions d’orgue a la basílica amb motiu del Dia de la Música; a les 19h visites a l’orgue, entrada lliure.

Dissabte 24. Solemnitat del naixement de St. Joan Baptista. No hi ha missa al matí a la Santíssima Trinitat.

A les 12h, missa de la festa a la capella de Sant Joan.

A les 20h, missa de vigília a la basílica de Santa Maria. Primera missa de Mn. Manuel Rodríguez.

Diumenge 25. Diumenge XII del temps de durant l’any. Última missa del curs a les 9h a la capella de Sant Ramon.