25 de juny de 2023

Final de curs, bon estiu!

Arribem al final d’aquest curs pastoral 2022-2023. Amb la festa de Sant Joan tradicionalment acaba el curs, i donem gràcies a Déu per tota la feina feta durant aquests mesos. Cert que durant l’estiu tenim una treva en moltes activitats pastorals, però també n’hi ha d’altres ben importants, com les colònies a la casa de Penyafort i els campaments. La pastoral de lleure per a infants i joves té a l’estiu un moment important, i donem gràcies als monitors i consiliaris que faran possible també aquesta presència cristiana. D’altra banda, l’estiu és també temps de festes majors, i molts pobles i barris viuran aquestes festes per motiu del seu patró i/o amb les seves misses, les quals culminaran a Vilafranca amb la festa de Sant Fèlix. Aquest full s’acomiada, doncs, fins el diumenge 20 d’agost, en què publicarem un full extraordinari amb motiu de la Festa Major de la vila. Que tinguem tots un bon estiu. Aprofitem el descans per “carregar piles”, vivint la fe, que no fa vacances. Al contrari, pot ser una bona ocasió per buscar espais més tranquils de pregària i, allà on siguem, per celebrar la fe en comunitat. Recordem el lema del sínode: Comunió, participació i missió… fem camí junts, també a l’estiu.

Gràcies al “SÍ”

Durant la nostra vida, hem de prendre decisions. Algunes fan canviar el nostre rumb en direcció contrària. Potser és il·lògic, però això és el que ens diferencia dels altres, que no tenen Jesús al seu costat. Seguim la seva voluntat i ell ens guia pel camí just.

He titulat aquest breu text “Gràcies al sí”. Perquè he de donar “gràcies” cada cop que he acceptat un “”, com a voluntat de Déu en el meu camí. Tal com vau llegir al recordatori de l’ordenació: “Simó, fill de Joan, m’estimes? Senyor, tu ho saps tot; ja ho saps, que t’estimo. Pastura les meves ovelles” (Jn 21,15-19).

Durant aquests anys, he donat moltes vegades gràcies a Déu, per les oportunitats que ha posat davant meu, i que acceptava amb un “”, a la pregunta “M’estimes?”. I jo responia: “Senyor, tu ho saps tot”.

Tot va començar amb un ““. Amb l’entrada al seminari, va ser el primer pas. I vaig continuar fent passos, fins al moment del “” a l’ordenació diaconal, i finalment el “” a l’ordenació presbiteral, aquest diumenge passat, 18 de juny.

Han estat cinc anys des que vaig començar, podem dir oficialment, aquest camí, amb l’entrada al seminari. Però la vocació és un camí de maduresa en el temps, per tant, ja anava madurant fa molt més temps, sense ser-ne conscient. I que creixia com una llavor en silenci.

A través d’aquestes paraules tinc l’oportunitat d’agrair a tota la comunitat de les parròquies de Vilafranca el suport, paciència, generositat i afecte rebuts durant aquests tres anys. Tres anys en què he sentit que l’Esperit Sant actuava, amb cada gest i paraula que he tingut de vosaltres.

El meu “” a la proposta del bisbe fa tres anys, per enriquir-me amb la pastoral a la comunitat de les parròquies de Vilafranca, va ser també una acció del Senyor.

• Perquè sense aquest “” no seria la persona que soc avui dia.
  • Perquè els reptes que es presenten davant d’un mateix són experiències que enriqueixen, i aquesta m’ha enriquit molt.
  • Perquè Déu envia persones que fan més fàcil el camí, i aquestes persones heu estat vosaltres.

Moltes gràcies, per la vostra assistència a les primeres misses que he celebrat i celebraré, durant aquest cap de setmana. El meu ministeri sacerdotal l’exerciré com a vicari de les Parròquies de Vilafranca, per la qual cosa el Sr. Bisbe ha confiat en mi per seguir a la comunitat de Vilafranca, i m’alegro molt per la seva confiança i per seguir amb la comunitat de Vilafranca. MOLTES GRÀCIES A TOTS.

Manuel Sagrado Corazón Rodríguez Garrido

Col·lecta Càritas Corpus. En la col·lecta realitzada els dies 10 i 11 de juny es van recollir 2.060,68€, que han estat lliurats a Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. Moltes gràcies.

Domàs Sant Fèlix. La comissió Santa Maria 2020 ofereix un nou element per recollir fons per a la restauració de la basílica: un domàs de Sant Fèlix per lluir a les finestres i balcons durant la Festa Major, i sempre que es vulgui. Esperem que us agradi. El podeu adquirir a la sagristia de Santa Maria, al despatx parroquial, i també a la parada que muntarem durant el Vijazz.

Diumenge 25. Diumenge XII del temps de durant l’any. Última missa a les 9h a la capella del col·legi Sant Ramon.

Dimarts 27. A les 18:30h, reunió del grup de la pastoral de la salut.

Dimecres 28. Sant Ireneu, bisbe, màrtir i doctor de l’Església. A les 19:30h, pregària del rosari (continuarà durant tot el mes de juliol).

Dijous 29. Solemnitat de sant Pere i sant Pau, apòstols. Del 29 de juny al 3 de juliol, pelegrinatge de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes.

Divendres 30. Última missa del curs a les 10:30h a l’església de Sant Francesc (fins el setembre).

Dissabte 1 de juliol. Matinal de final de curs del consell pastoral parroquial a la casa de colònies de Penyafort. Missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny.

Diumenge 2. Diumenge XIII del temps de durant l’any.