4 de juny de 2023

Església de la Trinitat – Vilafranca del Penedès / Alt Penedès | Catalunya  Medieval

Imatge de la Santíssima Trinitat (Pare, Fill i Esperit Sant).

Timpà de la porta principal de l’església parroquial de la Santíssima Trinitat, Vilafranca del Penedès

Acte institucional i concert amb motiu del 10è aniversari de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. Diumenge 4 de juny  a les 19h, a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès, amb els cors Isquione (Vilanova  i la Geltrú) i Bitxac (Sant Pere de Ribes). Preu 5€, cal reservar entrada on-line.

Ordenació presbiteral de Mn. Manuel S.C. Rodríguez. Diumenge 18 de juny a les 18:30h a la catedral de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat. Hi ha un autocar per als interessats que sortirà a les 16:30h de la plaça Penedès. Preu 10€. Inscripcions a la rectoria i a les sagristies de les diferents esglésies. El retorn de Sant Feliu serà a les 20:30h, després del refrigeri que es farà a la Casa de l’Església.

La primera missa de Mn. Manuel serà el dissabte 24 de juny a les 20h a la basílica de Santa Maria.

Solemnitat del Cos i la Sang de Crist (Corpus)

Dijous 8 de juny, de 20:30 a 22:30h a Santa Maria. Dues hores de pregària amb exposició del Santíssim. Cadascú pot fer-hi la seva oració l’estona que ho desitgi. Començarem amb els salms de Vespres i acabarem amb les Completes.

Divendres 9, a les 21h. a la capella del Santíssim de Santa Maria. Pregària jove de Corpus.

Catifa de Corpus, al presbiteri de la basílica. Es podrà visitar el dissabte 10 de juny d’11h a 20h i el diumenge de 10h a 12h. Demanem voluntaris per ajudar a muntar-la i també donatius (adreceu-vos al despatx parroquial o a les persones responsables).

Diumenge 11 de juny i vigília, a totes les misses. Col·lecta per Càritas Diocesana. Solemnitzarem especialment la missa de les 12h a Santa Maria: al final de la missa, processó amb la custòdia per l’interior del temple i benedicció, amb la participació dels infants de catequesi, especialment els que aquest any han celebrat la seva Primera Comunió.

Diumenge 4. La Santíssima Trinitat. A les 10h, missa solemne a la parròquia de la Santíssima Trinitat amb motiu de la festa patronal. Últim grup de primeres comunions a les 12h a Santa Maria. A les 19h, concert commemoratiu dels 10 anys de Càritas Diocesana a Santa Maria.

Dilluns 5. Sant Bonifaci, bisbe i màrtir.

Dimarts 6. A les 18:30h, reunió comissió Sta. Maria 2020.

Dimecres 7. A les 17h, reunió de l’equip responsable de la catequesi. A les 19:30h, pregària del rosari.

Dijous 8. A continuació de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim; avui tindrà una durada de dues hores per motiu del Corpus (vegeu notícia).

Divendres 9. A les 21h, pregària jove de Corpus.

Dissabte 10 – diumenge 11. Solemnitat del Cos i la Sang de Crist (vegeu notícia). A les 20h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima, missa de la festa del barri del Poble Nou.