10 de setembre de 2023

Reprenem el curs amb esperit sinodal

Passada la Festa Major, i reprès ja el curs escolar, comencem a engegar les màquines de cara al nou curs pastoral. Donem gràcies a Déu per l’estiu que hem acabat, un estiu que va començar amb l’ordenació presbiteral de Mn. Manuel, que ja s’ha incorporat plenament com a vicari de les parròquies de Vilafranca. Durant l’estiu hem tingut les colònies a Penyafort, els campaments de joves del GEP i dels escoltes… i totes les celebracions de la Festa Major, que s’han desenvolupat amb gran èxit. Hem insistit molt en els continguts de la novena, inspirats en el llibre “Deu raons per creure en Déu”, del periodista Oriol Jara, que creiem que han tingut bona acollida i esperem que hagin servit per a la reflexió de tothom. Durant aquest mes de setembre anirem reprenent les activitats pastorals, de les quals comencem a informar en aquest full. Un curs marcat per aquest Sínode 2021-2024 “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”, que tindrà la seva primera sessió plenària a Roma del 4 al 29 d’octubre. En seguirem parlant, perquè el bisbat ens oferirà també materials per treballar a les parròquies. Que el Senyor ens beneeixi i acompanyi perquè tot plegat doni bon fruit.

Col·legi Sant Ramon. La missa dominical dels diumenges a les 9h a la capella de la Sagrada Família deixa de celebrar-se, ja que a partir d’aquest curs no hi ha una comunitat religiosa resident. De tota manera, l’atenció pastoral a l’escola i la presència dels Fills de la Sagrada Família a Vilafranca continua a través del pare Agustín Giménez, que s’hi farà present tot i viure habitualment a Blanes.

Horaris de misses. L’horari d’estiu continua vigent durant tot el mes de setembre.

Espais de pregària. Hem reprès ja:

– Pregària del rosari. Tots els dimecres a les 19:30h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria.

Laudes del dissabte. Tots els dissabtes a les 9:30h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria.

Horari de confessions individuals. Els dijous de 19:30h a 20h a la capella del Santíssim de la basílica, els dilluns i dimecres en horari de despatx parroquial, i demanant-ho al mossèn quan convingui.

Pelegrinatge a Roma, Assís i regió Emília Romanya (Bolonya, Ravenna, Comacchio, Ferrara…). Organitzat per les parròquies de Vilafranca, del 6 al 13 de novembre. Queden encara algunes places disponibles. Si hi ha algú interessat que ho comuniqui durant la propera setmana.

Visites a la cripta i a Sant Francesc. Continuen els dissabtes al matí, de 11h a 13h (Sant Francesc) i de 11 a 13:30h (cripta Santa Maria).

Informacions parroquials. Tots aquells que ho desitgeu podeu rebre aquest full informatiu parroquial cada setmana per correu electrònic; els interessats que encara no el rebeu només ens heu de donar el vostre e-mail. També tenim un grup de whatsapp on enviem informacions de la parròquia; els interessats ens podeu donar el vostre número de telèfon mòbil i us afegirem al grup.

Inscripcions a la catequesi

Del 12 al 15 de setembre, de 17h a 19h a la sala Mn. Vinyeta i a l’església de l’Espirall.

– Per als infants a partir de 3r de Primària (Primera Comunió).

– També es poden inscriure els infants que ja han fet la Primera Comunió per a les activitats del Divercat (dissabtes a les 18:45h), o també per fer un grup de postcomunió.

– Per als nois i noies a partir de 2n d’ESO (Confirmació).

Atenció al canvi d’edat, a partir d’ara es poden apuntar ja els nois i noies de 2n d’ESO, així com també evidentment els de 3r d’ESO.

– També es poden apuntar els infants i joves no batejats o que no van fer la Primera Comunió per preparar aquests sagraments.

Recordem que la catequesi de preparació de la Primera Comunió es pot fer els dilluns o dimarts a la tarda (a la rectoria de Santa Maria, als locals de la Mare de Déu de Montserrat de l’Espirall o als locals de la Mare de Déu de Fàtima al Poble Nou. També es pot fer els dissabtes a la tarda de 18:45h a 19:45h. a la rectoria de Santa Maria.

Fem difusió entre tots d’aquestes informacions per a la formació cristiana dels nostres infants i joves!!!

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 10. Diumenge XXIII del temps de durant l’any.

Dilluns 11. Diada de Catalunya, dia de festa civil. Misses com els dilluns feiners (la missa de les 20h no és funeral).

Dimarts 12. Comencen les inscripcions a la catequesi (vegeu notícia). 17h, reunió de la comissió Sta. Maria 2020.

Dimecres 13. St. Joan Crisòstom, bisbe i doctor de l’Església. A les 18h, reunió dels voluntaris de l’obertura de la cripta els dissabtes. A les 20h, reunió del consell pastoral arxiprestal.

Dijous 14. Festa de l’Exaltació de la Santa Creu. A les 20h a la basílica, missa amb la participació del Cos de Portants del Sant Crist.

Divendres 15. La Mare de Déu dels Dolors. A les 20h a la basílica, missa amb la participació de les Portadores de la Mare de Déu dels Dolors.

Diumenge 17. Diumenge XXIV del temps de durant l’any.