1 octubre de 2023

Invitació a la Bíblia

No cal insistir una vegada més en la importància de la Paraula de Déu en la vida cristiana dels fidels i de les comunitats. Per això des de les parròquies es proposen espais de formació bíblica. Aquest curs, per tercera vegada, oferim el curs Invitació a la Bíblia. El tema serà de l’Antic Testament: Els profetes anteriors (Josuè, Jutges, Samuel i Reis). La novetat és que aquest any les sessions seran en dilluns, amb el mateix horari de 18:30h a 19:45h, una vegada al mes. I la professora torna a ser l’educadora social, teòloga i biblista M. Luisa Melero. Comencem el 9 d’octubre, i us n’anirem informant. Recordem que el 10 d’octubre reprendrem també el grup d’estudi d’evangeli (un dimarts al mes de 18:30h a 19:30h), reflexionant sobre l’evangeli del diumenge amb Mn. Miquel Raventós.

Horari de misses. Amb el mes d’octubre reprenem els horaris habituals: – dimarts a les 20h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (Espirall); – divendres a les 10:30h a l’església de Sant Francesc; – diumenges a les 18:30h al monestir de la Mare de Déu del Carme.

Festa de Sant Francesc d’Assís. Dimecres 4 d’octubre a l’església de Sant Francesc: a les 19:15h, conferència: Apunts històrics per conèixer l’església de Sant Francesc d’Assís de Vilafranca del Penedès, a càrrec del Dr. Daniel Sancho. A les 20h, celebració de l’Eucaristia (aquest dia no hi ha missa a Santa Maria). A partir d’aquesta setmana es reprenen les misses dels divendres a les 10:30h.

Romeria a Montserrat. Autocar per participar en els actes de la Romeria el diumenge dia 15 d’octubre: preu autocar, 15 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera de l’Espirall); dinar de germanor, 20 €. Inscripcions al despatx parroquial dies 2 i 4 d’octubre de 18h a 20h. Cal pagar en el moment d’apuntar-se. També es donaran els tiquets per participar a la missa conventual, i per poder anar a venerar la Mare de Déu al cambril (entrada amb reserva prèvia).

Grup Tercer Món – Mans Unides. La propera reunió del grup (dimecres 4) començarem a preparar la Jornada Mundial de les Missions (Domund), que se celebrarà el diumenge 22 d’octubre amb el lema “Cors ardents, peus en camí”.

Loteria de Nadal. Estan ja a la venda participacions del número 63.966, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Pastoral de Joves. Els grups han començat ja a reunir-se. Avui hi ha reunió de l’equip de pastoral de joves, i el diumenge vinent dia 8 una trobada d’inici de curs de tots els joves de la parròquia, a les 17:30h a la sala Mn.Vinyeta.

Cicle de concerts d’orgue “Josep Soler” a la basílica de Santa Maria, organitzat pels Amics dels orgues:

Diumenge 8 d’octubre a les 18:30h, Homenatge a Josep Soler, a càrrec de Montserrat Torrent i Agustí Bruach.

– Diumenge 22 d’octubre a les 18:30h, Concert de trompeta i orgue, a càrrec de Carles Raya i Lorién Santana.

– Diumenge 26 de novembre a les 18:30h, 150è aniversari de Max Reger, a càrrec d’Óscar Candendo.

– Dimarts 26 de desembre a les 12:45h, Tradicional concert d’orgue de Sant Esteve, a càrrec de Miquel González.

Contes de Santa Maria. Reprenem també aquesta activitat per als més petits (fins a 2n de Primària), un dissabte al mes a les 19:15h a la sala Mossèn Vinyeta. Primera sessió, 7 d’octubre: Per què celebrem Tots Sants? Després som convidats a participar a la missa de les 20h a Santa Maria, on hi ha ubicat un espai per a les famílies amb infants petits.

Pregària amb exposició del Santíssim. Cada primer dijous de mes a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria, després de la missa de les 20h.

Diumenge 1. Diumenge XXVI de durant l’any. A la tarda (Casa de l’Església de St. Feliu), Jornada d’enviament dels catequistes. A les 17h, reunió de la pastoral de joves (vegeu notícia).

Dilluns 2. Sants àngels de la guarda. Comença la catequesi de 1r curs, enguany de 17:20h a 18:30h (dilluns i dimarts).

Dimarts 3. A les 17h, reunió de la comissió Santa Maria 2020.

Dimecres 4. Sant Francesc d’Assís. A les 18h, reunió del grup Tercer Món – Mans Unides. A l’església de Sant Francesc, a les 19:15h conferència i a les 20h missa (vegeu notícia). A les 20:45h a la basílica, reunió de pares/mares del GEP.

Dijous 5. Témpores d’acció de gràcies i de petició. Després de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21h, primera reunió del curs del consell pastoral parroquial.

Dissabte 7. La Mare de Déu del Roser. A les 19:15h, contes de Santa Maria (vegeu notícia). A les 20h, missa amb participacio dels Xicots de Vilafranca en el dia de la seva festa patronal.

Diumenge 8. Diumenge XXVII de durant l’any. A les 17:30h, trobada de joves. A les 18:30h, concert d’orgue (vegeu notícia).