24 de setembre de 2023

40 anys del GEP

Aquest curs 2023-2024 el GEP (Grup Esplai Parroquial) celebra el seu 40è aniversari. Actualment compta amb 45 monitors i hi participen 250 infants i adolescents entre 4 i 18 anys. A més de l’esplai setmanal i les activitats complementàries, també organitzen cada estiu les colònies a Penyafort (3 tandes) i els campaments per a joves (dos grups). L’objectiu és l’educació en el lleure “amb sentit”, és a dir, incorporant els valors humans i també la fe cristiana. Per això es fan pregàries, eucaristies… i s’hi fa present el consiliari, actualment Mn. Manuel. Certament una oportunitat pastoral i evangelitzadora “de frontera” que cal valorar, aprofitar i animar. El proper dissabte dia 30 començarà el curs amb un pregó que serà el tret de sortida de la celebració (18:30h al Palau Baltà), i després hi haurà una exposició a la Capella dels Dolors, missa d’aniversari, una obra de teatre, trobada de monitors i exmonitors, concerts… Us n’anirem informant, i per molts anys!

Nota. La comissió organitzadora recull donatius per ajudar a sufragar les despeses (ingressos al compte ES50 0075 0769 3306 0060 6243).

Catequesi de confirmació. Obertes encara les inscripcions per als nois i noies a partir de 2n d’ESO (Confirmació). Atenció al canvi d’edat, es poden apuntar ja els nois i noies de 2n d’ESO, així com també, és clar, els de 3r d’ESO.

Catecumenat d’adults. Oferim la possibilitat de preparar-se per rebre els sagraments de la iniciació cristiana (Baptisme, Primera Comunió o Confirmació) als adults que no els han rebut. Informació al despatx parroquial.

Obrim Vilafranca. L’Ajuntament organitza aquestes jornades, els dies dissabte 30 de setembre a la tarda i diumenge 1 d’octubre al matí, per visitar edificis emblemàtics de la vila que normalment estan tancats. La parròquia col·labora amb les esglésies de Sant Francesc i de la Santíssima Trinitat que es visiten conjuntament amb els respectius claustres. Aquest any la novetat és la visita a la Residència Mare Ràfols i al Molí d’en Rovira. Per participar-hi cal apuntar-se al web de Turisme

Durant els horaris de l’Obrim Vilafranca estarà oberta la cripta de la basílica de Santa Maria (dissabte a partir de les 17h i diumenge a partir de les 10h).

Loteria de Nadal. Estan ja a la venda participacions del número 63.966, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Romeria a Montserrat. Tindrà lloc els dies del 13 al 16 d’octubre. Oferim un autocar per participar en els actes de la Romeria el diumenge dia 15 d’octubre: preu autocar, 15 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera de l’Espirall); dinar de germanor, 20 €. Inscripcions al despatx parroquial dies 2 i 4 d’octubre de 18h a 20h. Cal pagar en el moment d’apuntar-se. També es donarà el tiquet per participar a la missa conventual (entrada amb reserva prèvia).

Catequesi d’infants. Aquesta setmana comença la catequesi de preparació de la Primera comunió, concretament els grups del 2n curs (els de 1r començaran la setmana vinent). També estem fent les reunions de pares de principi de curs. El proper diumenge 1 d’octubre a la tarda a la Casa de l’Església del bisbat de Sant Feliu de Llobregat hi ha la trobada d’enviament dels catequistes de tot el bisbat.

Castellers de Vilafranca. Aquest any la colla celebra el 75è aniversari. Per aquest motiu van fer l’ofrena a la missa de sant Fèlix. Com és tradicional, el dia del seu patró sant Miquel (29 de setembre) participaran a la missa de les 20h a la basílica de Santa Maria.

30 anys del Centre d’Acollida Abraham. Avancem ja un esdeveniment important que celebrarem properament. El centre d’acollida és un dels projectes més significatius de Càritas a la diòcesi que compleix ja 30 anys de vida. Des de Càritas interparroquial de Vilafranca s’estan organitzant uns actes commemoratius per al proper mes d’octubre. Us en donarem més informació properament, així com també dels diversos serveis de Càritas en aquest curs que comencem.

Diumenge 24. Diumenge XXV del temps de durant l’any. La Mare de Déu de la Mercè.

Dilluns 25. Comença la catequesi de 2n curs, aquest any de 17:15h a 18:30h (dilluns i dimarts).

Dimarts 26. A les 19:45h, reunió de la pastoral de la salut. A les 20:45h a la sala Mossèn Vinyeta, reunió de pares dels infants del 1r curs de catequesi.

Dimecres 27. Sant Vicenç de Paül, prevere. De 17h a 20h a la sala Mossèn Vinyeta, recollida de les cel·les de la Romeria. A les 21h, reunió de la comissió d’economia.

Divendres 29. Sants arcàngels Miquel, Gabriel i Rafael. 20h, missa amb participació dels Castellers de Vilafranca.

Dissabte 30. Sant Jeroni, prevere i doctor de l’Església. A les 18h, pregó d’aniversari del GEP (vegeu notícia).

Diumenge 1 d’octubre. Diumenge XXVI de durant l’any.