29 d’octubre de 2023

Tots Sants i Fidels Difunts

El mes de novembre comença amb dos dies dedicats a mirar més enllà de la vida d’aquest món, dues festes que ens parlen de l’esperança cristiana de la vida per sempre.

El dia de Tots Sants celebrem tants homes i dones de tots els temps i llocs, coneguts i desconeguts, que han viscut el camí de l’Evangeli i que ara són amb Déu per sempre. Al llarg de l’any celebrem molts sants i santes, però la nostra convicció és que, a més dels que hi ha en el calendari litúrgic i en el santoral, són moltíssims més els que gaudeixen ja de la plenitud de la vida amb Déu i amb Jesús ressuscitat. El dia de Tots Sants (1 de novembre) els recordem a tots i a totes, i aquesta festa ens anima a tenir esperança d’arribar-hi també nosaltres quan sigui la nostra hora.

I l’endemà recordem i preguem per aquells que ja no són amb nosaltres, tots els fidels difunts, tant els més propers com els desconeguts, i afirmem la nostra fe en la resurrecció i la vida eterna. També al llarg de l’any recordem molt els difunts, però aquest dia (2 de novembre) els recordem a tots, perquè són també tants i tantes els que ens han precedit en el camí de la vida i de la fe. Ens han precedit en la mort; que ens precedeixin també en el camí de la Vida.

Exposició “30 anys oferint cobertura”. Amb motiu dels 30 anys del Centre d’acollida Abraham. Al claustre de Sant Francesc, de 16h a 19h, fins el 5 de novembre.

Loteria de Nadal. Estan ja a la venda participacions del número 63.966, destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

TOTS SANTS I FIDELS DIFUNTS

Solemnitat de Tots Sants: dimecres 1 de novembre

Misses amb els mateixos horaris dels diumenges

(també la missa del dimarts 31 a les 20h és de vigília).

Commemoració dels Fidels Difunts: dijous 2

Misses amb els mateixos horaris que els dijous feiners: 8:15h Trinitat, 20h Santa Maria.

A les 17h. pregària a la capella del Cementiri Municipal. Acabades les obres, podem tornar a celebrar-la a l’interior. Amb la col·laboració musical de l’empresa Àltima.

La pregària amb exposició del Santíssim del primer dijous de mes queda ajornada al proper dijous 9 de novembre.

Visita comentada al cementiri.

Com a novetat d’aquest any, oferim una visita guiada al cementiri per als fidels de la parròquia que s’hi apuntin, conduïda per Josep Maria Feliu. Divendres 3 de novembre a les 16:30h. Entrada gratuïta, donatiu voluntari. Cal apuntar-se al despatx parroquial o a les sagristies de les esglésies. Places limitades.

Activitats familiars. Un grup molt actiu de la parròquia organitza aquestes activitats per a matrimonis joves amb fills petits. Aquesta setmana proposen una xerrada molt interessant a càrrec de l’influencer catòlic Pep Borrell. Hi haurà servei per als infants. Venda i signatura del seu llibre al final de l’acte. Entrada lliure, no cal inscripició prèvia. Val la pena fer-ne difusió:

Aquest proper dissabte 4 de novembre també tenim contes de Santa Maria per als més petits de la casa (a les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta) i Missa jove (a les 20h a la basílica de Santa Maria) amb la participació dels grups de joves.

Divercat. Recordem aquesta proposta pastoral per als nois i noies que ja han celebrat la Primera Comunió i abans de la Confirmació (5è, 6è de Primària i 1r d’ESO). Dissabtes alterns de 18:45h a 19:45h a la rectoria. Propera data: 4 de novembre. Podeu acudir-hi el mateix dia de l’activitat.

Diumenge 29. Diumenge XXX de durant l’any.

Dimarts 31. A les 18:30h, reunió de la pastoral de la salut. La missa de les 20h és de vigília de Tots Sants.

Dimecres 1 de novembre. Solemnitat de Tots Sants (vegeu davantal i notícia). No hi ha pregària del rosari. La missa de les 20h se celebra a la capella de la Mare de Déu de Fàtima.

Dijous 2. Commemoració de tots els fidels difunts (vegeu davantal i notícia). La pregària amb exposició del Santíssim s’ajorna al dijous dia 9. A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Divendres 3. A les 16:30h, visita al cementiri (vegeu notícia). A les 20:30h, xerrada familiar (vegeu notícia).

Dissabte 4. Sant Carles Borromeu. A les 19:15h, contes de Santa Maria. A les 20h, missa jove (vegeu notícia)

Diumenge 5. Diumenge XXXI de durant l’any. Beata Maria Ràfols.