5 de novembre de 2023

Els beats Maria Ràfols i Marçal de Vilafranca

Aquesta setmana celebrem la memòria litúrgica dels dos beats originaris de Vilafranca: Maria Ràfols (5 de novembre) i Marçal de Vilafranca (6 de novembre, amb els altres màrtirs de la persecució religiosa dels anys 1936-39).

Maria Ràfols Bruna (Molí d’en Rovira, 5 de novembre de 1781 – Saragossa, 30 d’agost de 1853). L’any 1804 fundà a l’Hospital “Nuestra Señora de Gracia” de Saragossa la Congregació de les Germanes de la Caritat de Santa Anna, molt present a la nostra vila. “Heroïna de la Caritat” al setge de Saragossa durant la Guerra del Francès. Beatificada a Roma el 16 d’octubre de 1994.

Carles Cañas Santacana nasqué el 16 d’abril de 1917. Frare caputxí amb el nom de fra Marçal de Vilafranca. Essent estudiant de Filosofia al convent de Sarrià, va ser assassinat el 20 d’agost de 1936. Beatificat a Barcelona el 21 de novembre de 2015 amb altres 25 caputxins màrtirs de Catalunya.

Recordem que tenim un espai de memòria d’aquests dos beats vilafranquins en una capella lateral de l’església de Sant Francesc.

Pelegrinatge a Roma. Del 6 al 13 de novembre un grup de feligresos de les parròquies de Vilafranca realitzen aquest pelegrinatge a Roma, Assís i regió Emília Romanya (Bolonya, Ravenna, Comacchio, Ferrara…). Preguem pel seu bon desenvolupament i, des de Vilafranca, mantinguem-nos en comunió amb la seu de Pere.

Calendaris Santa Maria. A l’espera de la continuació de les obres de restauració de la basílica de Santa Maria en una nova fase, i per tal de seguir recaptant fons, la Comissió Santa Maria 2020 posa a la venda un calendari per a l’any 2024 al preu de 10€. El calendari mostra imatges amb diferents vistes exteriors de la basílica per a cada mes de l’any. Les imatges són del fotògraf Blai Verge, i d’altres preses amb un dron durant la inspecció dels danys patits per l’àngel del campanar durant l’esclafit del 2022. S’ha fet una edició de 500 exemplars del calendari i es pot trobar a la venda a les sagristies de les diferents esglésies, al despatx parroquial, i també a Cal Pujol (carrer de la Cort). Recordem que també està a la venda la loteria de Nadal.

Jornades de formació per a catequistes. Organitzades pel SIC (Secretariat Interdiocesà de Catequesi) tindran lloc els dies 10, 11 i 12 de novembre al Santuari de la Mare de Déu del Collell (Girona), amb el tema: “Testimoni, mestre i acompanyant”. Hi participen cinc catequistes de les nostres parròquies.

Trobada dels animadors de la litúrgia. La Delegació de pastoral sacramental i litúrgia del bisbat de Sant Feliu organitza un any més aquesta trobada, que arriba enguany a la seva XII edició. Dissabte 11 de novembre de 10h a 13h. Inclourà una ponència titulada “La importància de la música per a la vida i per a la pregària litúrgica”, a càrrec del monjo de Montserrat Andreu Martínez. Després es comentaran algunes aplicacions pràctiques de la ponència. Des de les parròquies de Vilafranca s’ofereix un autocar que sortirà a les 9h de la plaça Penedès. Els interessats us podeu apuntar al despatx parroquial. Obert a tot l’arxiprestat.

Resultat Domund. Fruit de la col·lecta realitzada els dies 21 i 22 d’octubre, s’han lliurat a la Delegació Diocesana de Missions 2.336,39 €. Un agraïment especial de part del Grup Tercer Món – Mans Unides.

Grup d’oració. Aquest grup, d’inspiració carismàtica, es reuneix cada dilluns, de 18:45h a 19:45h, a la capella del Santíssim Sagrament de l’església de Sant Francesc. Un espai de pregària al Pare, al Fill i a l’Esperit Sant amb cants de lloança, pregària, acció de gràcies i lectura bíblica, en català, castellà i francès. Grup obert a tothom qui se senti cridat a pregari amb aquesta espiritualitat.

Diumenge 5. Diumenge XXXI de durant l’any.

Dilluns 6. Beat Marçal de Vilafranca i companys màrtirs.

Dimecres 8. A les 10h, reunió de la junta de Càritas Interparroquial. A les 18h, reunió del Grup Tercer Món – Mans Unides. A les 19:30h, pregària del rosari.

Dijous 9. Dedicació de la basílica del Laterà. Després de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim.

Divendres 10. St.Lleó el Gran, papa i doctor de l’Església.

Dissabte 11. Sant Martí de Tours, bisbe. Matí de recés al monestir del Carme, a partir de les 10:30h.

Diumenge 12. Diumenge XXXII de durant l’any.